• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Problemen met Mbam

Status
Niet open voor verdere reacties.

perloc

Enthousiast
Lid geworden
27 jan 2014
Berichten
2.224
Waarderingsscore
3
Vroeger nooit geen probleem, nu vrijwel niet meer te gebruiken: MBAM.
Weigert connectie te maken met de update site.
Blijft maar in een kringetje ronddraaien en zoals gezegd. het lukt de laatste tijd nier meer.
Wat is er aan te doen, enne.... ik ben niet de enige die hierover klaagt.
perloc
 
indien men versie 3.0.6 gebuikt is de Chameleon optie niet meer beschikbaar ...
indien men dus nog de 2.2.1 gebruikt dan nog wel maar versie 2.2.1 is verouderd er word dan ook aangeraden om naar versie 3.0.6 over te gaan ..
 
Versie 2 updatet hier bij mij nog wel.
Mogelijk zit je firewall in de weg?
 
Ik heb versie 2.2.1.1043
Wat is de Chameleon - Emi?
weballey: Maak met sterk of MSE (MS securilty Essentials) in de weg zit.
Zal een nieuwe versie downloaden en nog eens kijken of het dan wel gaat.
perloc

--- Update ---

De versie 3.0.6 draait. Geen update van def files gevraagd en is groen afgevinkt.
Ben benieuwd of deze "verloopt" (trial voor een maand, want er is niets gevraagd om aan te vinken zoals bij de vorige om een freeware versie te hebben.)
perloc
 
de Chameleon is de laatste redding betreffende het niet kunnen opstarten of updaten van Mbam en word uitgevoerd in een Dos venster ..
*ik zie dat je versie 3.0.6 heb geinstalleerd ...had jij een volledige versie van de 2.2.1 dan diende je deze niet te verwijderen ...je diende de nieuwe versie in de zelfde map als de oudere te instaleren zodoende verkreeg je de volledige versie van de 3.0.6
je diende dan wel de free versie te downloaden vanaf de Malwarebytes site en niet de trail versie ...
tevens zal de trial na een maand vanzelf overgaan naar de free versie indien je deze dus niet aankoopt .
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Emi: Ik heb de oude versie niet ge-denstalleerd en dus de nieuwe over de oude gezet. En ik heb de free-versie gedownload.
Nu weet ik wel wat die Chameleon (Kamelions zitten hier in mijn tuin!) ongeveer doet maar nog niet het gebruik ervan, evenmin of dit is te downloaden. Maar niet nodig, want Mbam werkt.
Wel een opmerking daarover. Na de de Installatie en reboot duurde het zeker 10 minuten voor mijn computer bruikbaar was. De HD stond konstant te ratelen en de laptop was niet toegankelijk. Geen enkele mededing op het scherm. Ook mijn Internet key werkte niet meer. Die heb ik moeten denstalleren en opnieuw moeten installeren. Verder verscheen weer om de haverklap gedurende 1 seconde een mededeling van MBAM rechts onder in het beeld. Wat het was weet ik niet, ging te snel maar ik heb dat hinderlijke gedoe uit gezet.
Met dank, perloc
 
het loopt niet soepel bij u ... dit had ik al door .
vergeet de chameleon op versie 3.0.6 is deze niet meer aanwezig ! *eerder al vermeld !
gebruik je boven op de Malwarebytes nog een andere beveiliging dan kan je inderdaad een vertraging van je systeem bemerken en zeker indien dit een oudere systeem is .

--- Update ---

vooral F-secure en Bitdefender en Eset maken problemen indien je de Malwarebytes 3.0.6 premium gebruikt ..
 
Nee hoor! Het werkt niet langzamer. Maar MBAM staat dan ook uit.
Ik zal zo af en toe MBAM draaien.
perloc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan