• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Problemen met mobiele hotspot

Status
Niet open voor verdere reacties.

HPProBook15

Nieuw lid
Lid geworden
25 nov 2017
Berichten
10
Waarderingsscore
0
Hi iedereen

Een jaar geleden heb ik mezelf een Chromecast aangeschaft om op kot tv te kunnen kijken.
Maar omdat het enige beschikbare internet een openbaar eduroam-netwerk is, maakte ik via mijn computer een eigen mobiel netwerk aan om daaraan mijn Chromecast, speakers en Google Home te koppelen en zo een eigen "ecosystem" te maken, zodat enkel ik erop kon.
Maar sinds kort werkt kan ik via mijn hotspot geen andere apparaten meer koppelen, het aanmaken van de hotspot lukt, maar een werkende internetverbinding lukt niet. (Op de apparaten staat er; verbonden, geen internet)
Dus heb ik ook al via andere devices geprobeerd om een hotspot te maken, om te kijken of het probleem aan mijn computer of aan het eduroamnetwerk ligt, en het ligt wel degelijk aan het eduroamnetwerk.
Iemand die weet wat ik nu moet doen of hoe ik dit kan omzeilen?

Grts
 

Bijlagen

  • Screenshottt.PNG
    Screenshottt.PNG
    321,6 KB · Weergaven: 8
Heb je alles in dit systeem als eens voorzien van heen herstart. Stekkers eruit en er weer in.
 
Kijk eens of dit een foutmelding oplevert.
  1. Klik op Start
  2. Ga naar het zoekveld en typ Probleemoplossing
  3. Selecteer Problemen oplossen in de zoekresultaten
  4. Klik op Alles weergeven in het linkerdeelvenster
  5. Klik op Netwerkadapter
  6. Klik op Volgende
  7. Het detectieproces om eventuele problemen te identificeren, begint
  8. Selecteer de netwerkadapter om te diagnosticeren.
 
Mocht dat niet helpen, doe dan eens het volgende.
Als u nog steeds problemen ondervindt met de mobiele hotspot of problemen hebt om uw apparaat te verbinden met uw mobiele hotspot, probeer dan de huidige verbinding te verwijderen en maak vervolgens een nieuwe om de authenticatiefout te verhelpen.

Anders kun je dit eens proberen.
Als de mobiele hotspot niet werkt, kunt u ook de netwerkstuurprogramma's van de website van de fabrikant installeren en vervolgens controleren of het probleem hiermee is opgelost.
 
Wanneer het stuurprogramma van uw netwerkadapter niet compatibel of verouderd is, kan dit verbindingsproblemen met uw mobiele hotspot veroorzaken. Een recent Windows 10-upgradestuurprogramma zou kunnen zijn ontworpen voor een eerdere versie van Windows.

Werk het stuurprogramma van de netwerkadapter bij met behulp van deze stappen:

  1. Klik met de rechtermuisknop op Start
  2. Selecteer Apparaatbeheer
  3. Selecteer Netwerkadapters
  4. Klik op de naam van de netwerkadapter
  5. Klik met de rechtermuisknop op de netwerkadapter
  6. Selecteer Stuurprogramma bijwerken
  7. Klik op Automatisch zoeken naar bijgewerkte stuurprogramma's
  8. Nadat de stappen zijn voltooid, klikt u op Sluiten
  9. Na het installeren van het bijgewerkte stuurprogramma, klik op Start> Power> Restart
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan