• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Problemen met mogelijk Kaspersky certificaat in Thunderbird

Status
Niet open voor verdere reacties.

Veng

Elite lid
Lid geworden
27 nov 2012
Berichten
6.543
Waarderingsscore
137
Bij tijd en wijle komt blijkbaar onderstaande probleem bij gebruikers voor:
"U staat op het punt te overschrijven hoe Thunderbird deze website identificeert". Ik heb dat sinds een dag of drie op desktop en laptop.

Al searchend kom ik deze mogelijke oorzaak tegen:
The link below is for manually adding the KL Cert to Firefox, but the same procedure applies to Thunderbird through its 'Options' as in: Options/Advanced/Certificates/Manage Certificates/Authorities/Import............... etc etc Cannot guarantee authenticity of the domain to which encrypted connection is established
Als ik echter het certificaat probeer te importeren zegt hij: Je hebt de bijbehorende privé sleutel niet, terwijl die er wel bij staat. Mogelijk omdat het certificaat niet met de juiste extensie staat (certificaat plus sleutel in één bestand?
Als ik het certificaat via de verkenner aanklik zegt hij dat het installeren voltooid is maar is mijn probleem van de melding nog steeds niet opgelost. Mss heeft hij het certificaat alleen in FF geïnstalleerd??
Vervolgens heb ik volgens deze procedure een certificaat aangemaakt: How to generate a certificate for the Kaspersky Security Center 10 web server helaas lost dit mijn probleem ook niet op.

Ik heb een workaround gevonden door in Kaspersky free aan te geven dat versleutelde verbindingen niet gescanned mogen worden maar dat lijkt me ook geen optimale oplossing.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

59a57db9431e0-Certificaat.jpg
 
Ik had dat iedere keer bij openen voor alle 6 accounts in Thunderbird.
Krankjorum werd ik ervan en ben weer teruggegaan naar AVG Free!
Want die draait ook heel licht in Windows.
 
Je zou verwachten dat Kaspersky dat wel op zal lossen. Bij mij speelt dat pas sinds 3 dagen, terwijl ik Kaspersky er al vanaf de 10e aug op heb staan.
Daarom heb ik een image van 17 aug terug gezet, maar die loste het probleem niet (meer) op.

Het moet volgens mij dus in e.o.a. update zitten.

Ik kom op het net ook meldingen van jaren terug tegen met hetzelfde probleem.
Ik lees ergens ook in een post van 13 april 2017:
"Ik ben bang dat dit komt doordat StartCom als certificaatautoriteit door Mozilla is geblokkeerd, en daardoor het StartSSL-certificaat problemen geeft. Dit was al eerder zo in Firefox (51), en zou nu ook vanaf Thunderbird 52 gelden. Je zou dit denk ik kunnen zien door de certificaatgegevens te bekijken via de knop in je screenshot"

Mss dat Kaspersky hetzelfde probleem heeft.
Kan hier mss een oplossing uit worden gedistileerd:
How to troubleshoot the error code "SEC_ERROR_UNKNOWN_ISSUER" on secure websites | Firefox Help
Dit komt al wat in de buurt van een mogelijke oorzaak. Er wordt ook dezelfde oplossing gesuggereerd die ik ook heb gekozen: stoppen met scannen secure connections.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
"ben weer teruggegaan naar AVG Free!"
AVG het ik net verlaten ten behoeve van Kaspersky
 
"ben weer teruggegaan naar AVG Free!"
AVG het ik net verlaten ten behoeve van Kaspersky

Dat was in mijn geval idem zo.
Ik heb geen last meer van volgens Kaspersky verlopen certificaten, die wanneer ik die via andere websites controleer dan zonder meer veilig zijn, terwijl Kaspersky het tegendeel beweert.
 
Ik wacht nog een paar dagen of er een update komt.
 
Ik wacht nog een paar dagen of er een update komt.

In dat soort gevallen kijk ik altijd even op hun site of er in het forum meer mensen dit probleem hebben.
Ik ervaar ook wel eens problemen met Bitdefender door een update en ben dan meestal niet de enigste.
Dan weet ik tenminste dat er aan wordt gewerkt.
 
Ik heb niet veel gelijkgestemden gevonden. In WLM krijg ik ook geen foutmeldingen. Het is dus de combinatie Kaspersky met Thinderbird. Ik sluit zelfs niet uit dat het eerder Thunderbird is dan Kaspersky. Ook omdat Mozilla al eerder heeft aangekondigd heel streng om te gaan met beveiliging en, dacht ik, alleen nog beveiligde websites door te laten. Ten minste, als jij ook Thunderbird hebt. Anders kom ik weer eerder bij Kaspersky uit.
 
Ik gebruik zelf Outlook.
Hopelijk wordt het snel opgelost, aangezien Kaspersky 1 van de betere is.
 
Velen raden Thunderbird aan maar ik vraag me af of ik al die functionaliteit nodig heb. Ik was tevreden met zowel Outlook Express als Windows Live Mail.
Wel wilde ik mijn mailtjes en folders goed kunnen importeren.
Ik heb zelfs ook Microsoft Outlook besschikbaar, maar daar vind ik weer te veel toeters en bellen aan zitten.
 
Ik kan over Thunderbird niet zeggen omdat ik dit nooit hebt gebruikt, ik gebruik Outlook en Gmail. Ik gebruik alleen niet alle toeters en bellen.
Wel handig op mijn Windows telefoon dat ik alles onder elkaar heb staan en zo makkelijk kan kiezen tussen de verschillende email adressen.
 
"Wel handig op mijn Windows telefoon dat ik alles onder elkaar heb staan en zo makkelijk kan kiezen tussen de verschillende email adressen."
Ik gebruik mijn mobile niet voor mail, maar omdat ik onlangs even het ziekenhuis in moest heb ik mail daarop wel ingesteld. Ik denk dat dat onafhankelijk is van de client "thuis". Ik heb gewoon de accounts ingevoerd en kan alle mail accounts op mijn gsm inschakelen.
 
Het is maar wat je wil.
AVG Free is ook heel goed - zeker nu de engine van Avast erin zit.
Doordat AVG minder toeters en bellen heeft dan Avast, draait de software veel lichter in Windows dan Avast.
 
"Please note: if the error occurs when opening a website in Mozilla Firefox, try using a different web browser (for example, Internet Explorer)."
Zij wijzen bij certificaatproblemen dus nadrukkelijk naar Mozilla.

Ze kunnen wel naar Mozilla wijzen - maar bij iedere Certificaat fout vind je niet Mozilla of Firefox maar Verstrekt door Kaspersky!
 
Ik gebruik Kaspersky Internet Security èn Thunderbird en ondervind geen problemen...
 
"Ze kunnen wel naar Mozilla wijzen - maar bij iedere Certificaat fout vind je niet Mozilla of Firefox maar Verstrekt door Kaspersky!"
Was me ook opgevallen ja.
 
@Berend: En heb je in Thunderbird ook secure connection ingesteld (SSL/TLS). Want ik denk dat als je geen versleuteling toe past, er ook geen meldingen komen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan