• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Sticky Problemen met oud programma na de laatste Windows 10 update

Status
Niet open voor verdere reacties.

dominee55

Nieuw lid
Lid geworden
17 feb 2011
Berichten
8
Waarderingsscore
0
Ik draai nog een oud programma voor een ledenadministratie dat inmiddels geen service meer krijgt van de makers. Een alternatief is er niet. Tot nu toe werkte het na een Windows update na wat problemen toch wel weer. Maar na de update van begin juni lukt het me niet meer het programma op te starten. Ik krijg de volgende foutcode: runtime error ' 339': Component " MSADODC.OCX" or one of its dependencies not correctly registered: a file is missing or invalid.
Wat is hier aan de hand en (hoe) kan het nog verholpen worden?
 
Het lijkt erop dat er een file is beschadigd.
Waarschijnlijk de lente upgrade gehad?
Kun je het programma niet herinstalleren?
 
Het lijkt erop dat er een file is beschadigd.
Waarschijnlijk de lente upgrade gehad?
Kun je het programma niet herinstalleren?
Ja, het was de lente update. Nee, het programma is niet opnieuw te installeren. De ontwikkelaar bestaat niet meer en er is ook geen CD van of zo. Ik heb het indertijd gedownload en een (betaalde) sleutel ontvangen om ermee te kunnen werken.
 
Als je die gegevens nog hebt van die download kan je overwegen om virtueel een oudere Windows te draaien waarin dat programma wel goed draait.
 
het is niet zozeer het programma dat het probleem veroorzaakt ...mogelijk is het wel maar indien het programma een verbinding gebruikt dan kan het probleem zich ook voordoen in de door u gebruikte browser die dan waarschijnlijk een add-ons mist ...je kan OCX files vergelijken met de vroegere gebruikte activeX controller..

om wat duidelijkheid te geven :
OCX / ActiveX / MSADODC.OCX-fouten treden meestal op ,omdat uw webbrowser of programma (bijv. Microsoft ADO Data Control) probeert een beschadigd of ontbrekend ActiveX-besturingselement te laden.
Deze problemen kunnen ook optreden als sommige ActiveX-gerelateerde subsleutels ontbreken in het Windows-register.
 
vermeld eens over welk programma het gaat ...kan dan eens op zoek gaan in mijn data base ...en indien deze installatie bestanden aanwezig zouden zijn dan bezorg ik je deze ...kan niets beloven want zou kunnen dat ik deze dus niet heb !
 
het gaat om Diktuon. Het is een programma dat speciaal voor dominees is geschreven. Ik kan er mijn uren mee bijhouden met alle daaraan gekoppelde activiteiten, bezoeken noteren en gespreksverslagjes, adresgegevens van gemeenteleden, mijn bibliotheek bijhouden. De doelgroep is dus maar heel klein.
 
deze software is van het jaar 2004 dacht ik wel dan dien ik wel een tijdje te zoeken ..
 
wel in mijn database vond ik niets ...op het internet daar een tegen vond ik dan wel de trial versie 2.0.1 en indien het deze versie is die jij gebruikt en waarvan jij dan ook een licentie heb ..dan kun jij deze trial daarmee activeren ...daar de software van het jaar 2004 is en eerder geschreven werd voor de Windows 95 tot en met de XP vrees ik er eigenlijk voor dat deze dus niet meer te gebruiken is ...
hier is de link naar versie 2.0.1 *deze heb ik dus zelf niet getest ...en de kans bestaat dat ook deze niet te gebruiken is omdat deze software dus verouderd is .
 
Inderdaad werkt dit ook niet. Gek dat ik het programma na de voorlaatste Windows update wél weer aan de praat kreeg.
 
Ik probeerde zojuist toch nog een keer het bestaande programma te openen en ...... het draait weer! Snappen doe ik het niet. Waarschijnlijk heeft de download een ontbrekend component aangevuld waardoor het programma weer 'uit de dood is herrezen'. Heel veel dank voor het meedenken!
 
fijn dat het je dan toch verder geholpen heeft ...en ja gods wegen zijn soms ondoorgrondelijk..
 
mijn advies aan u is om het verkregen bestand goed bij te houden ..mogelijk dat je dit bij de volgende onderdelen update weer nodig heb .
 
Fijn dat je het weer werkend hebt gekregen!
 
mijn advies aan u is om het verkregen bestand goed bij te houden ..mogelijk dat je dit bij de volgende onderdelen update weer nodig heb .
Ga ik zeker doen. Je weet het maar nooit met Windows!
 
Hopelijk blijft het werken na elke upgrade, want die komen voor jou helaas 2 keer per jaar.
Maar voor nu ben je gered.
 
Mocht zich weer een probleem voor doen kijk dan in elk geval of je het draaiend krijgt door de juiste comptabiliteitsmodus te gebruiken:
Ga naar je desktop, selecteer je icon en rechtsklik je muis om de eigenschappen te zien.
Kies de tab "comptabiliteit" en zet een vinkje bij: "dit programma uitvoeren in comptabiliteitsmodus voor" en kies het juiste OS (juiste OS staat waarschijnlijk al in het grijs).
 
@V.G heeft niets met de compatibiliteitsmodus te maken of uitvoeren als administrator te maken gehad ..heb het hier uitgebreid getest in een virtuele Windows 10 ..elke Windows die er vermeld stond gaande van W95 tot vista heb ik geprobeerd ..gelukkig voor de TS werkt zijn versie weer ..

*de TS had eerder deze versie al draaien en vermits het opnieuw opstarten van het uitvoerend bestandje verkregen via een link werd zijn versie hersteld ...het is echter niet mogelijk om een werkende versie te verkrijgen indien men nooit eerder het programma Diktuon geinstalleerd en gebruikt heeft...
** een verse installatie geeft direct na het opstarten van het programma een fout aan welke enkel via de support van Diktuon kan verholpen worden maar aangezien de support niet meer te benaderen is … is er geen optie tot herstel ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan