• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Problemen na elke update + missende rekenmachine

Status
Niet open voor verdere reacties.

Niborsom

Gevestigd lid
Lid geworden
28 apr 2009
Berichten
443
Waarderingsscore
0
[Solved]

Hallo,

ik heb ondertussen al maanden windows 10. Ik mis echter de rekenmachine, deze wordt niet gevonden (@{Microsoft.WindowsCalculator_10.151.).
Eerder heb ik geprobeerd alle built-in apps in windows te fixen, echter kreeg ik best wel veel errors (Get-AppxPackage -AllUsers| Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register $($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml}). Ik kan het nu niet testen, omdat ik gisteren geupdate heb en daarmee werkt de search option niet meer.

Een groter, irritant en terugkerend probleem (na iedere update volgens mij) is het langzamer worden van het startmenu en het daarmee samenhangende niet werken van de 'search-option'.Tot nu toe lukte het dit op te lossen door een nieuwe account aan te maken, waarna het in mijn huidige account weer goed werkte. Na de update van gisteren werkt dit echter niet meer. Daarnaast vind ik het erg vervelend dat dit probleem telkens terugkeert.
Het zou kunnen dat beide problemen met elkaar te maken hebben. De calculator die ik niet heb kan ik mee leven, het missen (en langzamer worden van het openen van het startmenu) begint steeds meer te irriteren (en het was al irritant). Hebben jullie nog suggesties om mijn problemen te fixen?

Ik heb Cortana zoveel mogelijk disabled, omdat ik het irritant vind. Ik vermoed dat het probleem hiermee samen hangt, aangezien bij het aanmaken van een nieuwe account 'cortana.exe' voorheen dit wel weer in mijn task manager te vinden was, waarna search weer werkte.

Ik hoor het graag.
Rob

Ps. Ik heb een betaalde versie van MBAM en deze vindt geen virussen.

--- Update ---

sfc scannow -> no integrity violations.

tevens Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"} gedaan in powershell, weet verder niet wat het effect daarvan is..

--- Update ---

Heb CHKDSK gedraaid, en gereboot (met extra user account intact), dat lijkt het probleem van search die niet werkt voor deze keer weer opgelost te hebben.

De calculator doet het nu ook ineens (voor het eerst). Problem solved. Hopelijk blijft de search option het voortaan ook gewoon doen.

/delete thread
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Niborsom zei:
/delete thread

Dit draadje verwijderen zullen we maar niet doen. Jouw oplossing kan immers ook anderen helpen die met hetzelfde probleem tobben.

Problemen met het startmenu en de zoekfunctie komen helaas vaker voor bij Windows 10.
Er zijn dan ook verschillende oplossingen voor te vinden op internet. Onder andere hier:
http://www.easytechguides.com/nl/windows-8-start-knop-probleem.html
http://decomputer.be/windows-10-startknop-en-zoekvak-reageren-niet/

Ik heb er zelf last van gehad op een van mijn computers. Daar ging het vanzelf over na 2 weken (en wat updates van Windows 10).
Een voormalige collega riep mijn hulp in bij dat probleem. Die computer heb ik teruggezet naar Windows 7.
En vorige week kwam mijn buurman met zijn laptop naar me toe: de knop Start reageerde niet op klikken met de linker muisknop, maar nog wel op klikken met de rechter muisknop. De knop Zoeken reageerde helemaal niet meer. Bij hem hielpen de oplossingen die in de links hierboven staan beschreven en die jij ook hebt uitgevoerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan