• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies problemen update 18.09

Status
Niet open voor verdere reacties.

fransje

Bekend gezicht
Lid geworden
16 jan 2010
Berichten
137
Waarderingsscore
0
Hallo,

Heb in augustus j.l. met Media Creator een schone installatie gedaan op mij computer.

In de oktober werd automatisch via Windows de update naar 18.09 opgestart en de melding verscheen"de update voor W10 wordt geconfigureerd " 100% voltooid. Daarna de updates worden uitgevoerd bij 30 % stopte de updates

Na de computer uitgeschakeld en weer ingeschakeld te hebben ging de update verder tot 75% waarna hij weer stopt. (dit heeft zich inmiddels al 3 keer automatisch herhaald)

Als ik bij de geschiedenis van updates kijk staat hier "onderdelenupdate naar win 10 versie 18.09 u moet opnieuw opstarten om de installatie te voltooien" Na opnieuw opstarten blijft versie 18.03 gehandhaafd.

Hierna heb ik de probleem oplosser uitgevoerd met als resultaat "mogelijke fout in Windows Update- data base geconstateerd.

Heb ook nog de folder C:\windows\software distribution\download verwijderd en op fouten laten scannen als administrator met sf /scannow.

Ook de cddvd drive werkt niet meer, bij apparaat beheer de melding "dit apparaat werkt correct" en het beste stuurprogramma is geïnstalleerd.
 
Nieuwe stick aanmaken met Media Creation Tool en clean install. Daarna de nodige updates doen. Dat is de snelste en meest efficiënte oplossing. Anders blijf je maar aanmodderen.
 
Dat kan ook maar dan blijf je nog altijd met een bijgewerkte pc zitten. Echt "clean" install is vanaf een stick of DVD. Op die site kan je dan via de knop "hulpprogramma nu downloaden" een opstartbare stick aanmaken. De link naar waar jij verwijst is het befaamde Media Creation Tool ;)
Wel belangrijk om eerst je persoonlijke data naar een extern medium of cloud-systeem te copiëren.
 
Zo blijven we bijleren. Dus "clean install" of "reparatie."
Zelf doe ik nooit een clean install omdat ik dan te veel werk heb met teruginstalleren en instellen van alle software. (Ik heb altijd een paar "os images" paraat). Die "reparatie" is toch in feite ook een min of meer nieuwe installatie, zij het met behoud van data, andere software en instellingen? Al realiseer ik me nu dat die andere software ook flink roet in het eten kan gooien.
 
Heb geprobeerd via Download Windows 10 hulpprogramma nu downloadewn een USB stick te maken, maar kreeg de foutcode0x80042912-0xA001A ".

Daarna heb ik geprobeerd Update nu. Vervolgens werd Windows 10 Update assistent opgestart, het ging goed tot installeren 80%, waarna het scherm zwart werd.

Na uitschakelen " naar vorige versie herstellen " en de foutcode 0xc1900101-0x400D.
en de mededeling "De installatie is mislukt in de fase Second Boot met een fout tijdens de Migratie Data bewerking
 
Zit er soms een AMD/ATI Radeon videokaart in jouw computer?
 
"Daarna heb ik geprobeerd Update nu. Vervolgens werd Windows 10 Update assistent opgestart, het ging goed tot installeren 80%, waarna het scherm zwart werd. "
Heb je na het zwart worden van het scherm voldoende lang gewacht om zeker te weten dat Windows geen videodriver aan het installeren was?
 
Heb van een andere computer Media Creater gedownload en heb de versie 18.09 schoon geiinstalleerd

Bedank voor de raadgeving
 
Is hij nu helemaal bijgewerkt, dus versie 17763.195?
(Typ in de zoekfunctie naast start winver in en druk op enter.)
 
helaas geen 17763.195 maar17763.107
ik heb gezocht naar updates en laten uitvoeren . Bij installeren bleef de update bij 30% staan, na een uur gewacht te hebben, heb ik de computer uitgeschakeld en weer opgestart.
Bij geschiedenis de vermelding ü moet opnieuw opstarten om de installatie te voltooien ( zie bijlage)
 

Bijlagen

  • 20181231_121448.jpg
    20181231_121448.jpg
    2,8 MB · Weergaven: 4
vier keer update voor x64 systemen gedownload.
Voor de eerste drie de melding zelfstandig installatie programma voor windows update,deze geldt niet voor deze computer.
Voor nummer 4 de melding deze update is reeds op uw computer geïnstalleerd
 
Heb jij wel een 64 bits? want dan moet je de 86 versie hebben (32 bits)
 
waarom zou de de TS deze moeten gaan downloaden via de Microsoft Cataloog ...
al de updates zijn geinstalleerd er dient enkel maar opnieuw opgestart te worden om deze Cumulatieve update KB4483235 te configureren .. wellicht dat de TS onder opnieuw opstarten dacht dat dit via de start knop dient te gebeuren niet is minder waar ..het opnieuw opstarten dient te gebeuren via de optie button die men verkrijgt in het scherm waar de update's .
 
Dat had ik nog niet gezien, omdat hij aangaf dat de updaten niet lukte en hij nog versie 17763.107 heeft.
Maar het zou goed kunnen dat het probleem daar ligt.
 
de foutcode 0x80042912-0xA001A die je kreeg toen je met het media creation tool je een usb stick wilde aanmaken heeft met de stick zelf te maken ...er van uitgaande dat je dus wel degelijk een usb stick van 8GB of groter heb gebruikt kun je het media creation tool zelf op de stick plaatsen en deze dan vanaf de stick opstarten ...je geeft dan aan welke taal de Windows 10 dient te hebben .. vervolgens kies je dan ook deze stick om de bewerking te voltrekken en zal deze stick aangemaakt worden .

foutcode 0xc1900101-0x400D heeft dan weer te maken met het opnieuw opstarten om de update's te configureren ...het probleem ligt hier dan in de geavanceerde energie eigenschappen > snelopstarten *het snelopstarten dient uitgevinkt te worden .
 
Inmiddels na verschillende keren opnieuw opgestart te hebben is de versie veranderd van 17763.107 naar17763.195 hetgeen de laatste versie betekend.

Bij geschiedenis van Updates blijft de vermelding "U moet opnieuw opstarten om de installatie te voltooien". staan

Om de fout met de USB stick misschien te verhelpen heb ik de |USB stick( groot 16 GB) opnieuw laten formateren ( te gebruiken 14,7 GB. De optie in Energiebeheer snel opstarten was uitgeschakeld.

Hierna heb ik nogmaals geprobeerd Media Creation tool op de USB stick te downloaden, maar het resultaat bleef hetzelfde Fout 0x80042912-0xA001A
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan