• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Sticky program files

Status
Niet open voor verdere reacties.

lucien159

Gevestigd lid
Lid geworden
13 mei 2013
Berichten
234
Waarderingsscore
3
probeer een map in program files te verwijderen, maar krijg steeds het volgende bericht
u dient door SYSTEM gemachtigd te worden om wijzigingen aan deze map te kunnen aanbrengen
is er iemande die mijkan helpen
alvast bedankt
 
Ik gebruik al jaar en dag dit om iets lastig te verwijderen
Klik
 
Nog makkelijker is het als je een dualboot met Linux hebt.
Vanuit Linux verwijder je zonder problemen een map dan wel een map met bestanden die Windows niet verwijderen kan vanwege te lange bestandsnamen....
 
Je bent geen eigenaar van de map en je die zal moeten verwijderen als systeembeheerder .Aangezien deze zich in de map program files bevind , kan die nog systeembestanden bevatten en daarom niet kan verwijdert worden .
Als je rechtsklikt op de map en kiest voor eigenschappen wat krijg je te zien .
Je hoeft daarom geen dualboot windows/linux te hebben . Met een linux live schijfje de computer opstarten kun je de harde schijf ook verkennen en zo gaan verwijderen .
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je kan toch niet zomaar de map Program Files verwijderen! Daarin zitten allerlei bestanden om andere software op de computer naar behoren te laten functioneren.
 
Je verwijdert een programma en als je dan gaat kijken in de map program files zul je zien dat de map van dat verwijdert programma er nog staat .
In de meeste gevallen is die map leeg en kun je die dan verwijderen . In sommige gevallen bevat die map nog dll bestanden die je niet kan verwijderen . Als je die bestanden niet kan verwijderen kun je ook de map niet verwijderen .
Andere reden dat men ook een map niet kan verwijderen is dat die nog een submap bevat met één of ander systeembestand .
 
Laten we nu eerst eens afwachten of Lucien nog weer om de hoek komt kijken en laat weten of het probleem al opgelost is of nog aanwezig is.
 
als ik naar eigenschappen kijk staat er alleen lezen, het is een map die aangemaakt werd doordat mijn kleinzoon een schijfje van windows XP geplaatst had ik heb het kunnen stoppen en het is dan dat deze map aangemaakt werd, stom he maar kinderen he
ik heb de map nog altijd niet kunnen verwijderen
 
opgelost
het is mij gelukt met unlocker
bedankt iedereen
 
Fijn zo.
Ik zal dit topic dan ook op Opgelost zetten.
 
@Lange Pier kan je uitleggen wat je bedoelde door mij te citeren in bericht #7?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan