• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

programma 16 bit

Status
Niet open voor verdere reacties.

pluspower

Junior lid
Lid geworden
18 jan 2020
Berichten
87
Waarderingsscore
13
Op mijn USB staat een programma (.exe) van 16 bit. Zonder problemen kan ik dit programma gebruiken op verschillende computers tot Windows XP (of ouder). Graag wil ik het eveneens gebruiken op verschillende computers met Windows 10, zonder dat ik een virtuele schijf op iedere computer moet aanmaken. m.a.w. iets downloaden op mijn USB (samen met mijn programma van 16 bit) dermate dat ik het op verschillende computers met Windows 10 kan gebruiken.
 
Als ik het goed begrepen heb moet ik "DOSBox, an x86 emulator with DOS" op elke computer met Windows 10 downloaden? Kan ik dit niet op een USB zetten samen met mijn programma van 16bit m.a.w. klaar voor gebruik?
 
Goedemiddag
Als jij Win 10 32 bit heb kan gewoon een 16 bit programma draaien.
 
Goedemiddag
Als jij Win 10 32 bit heb kan gewoon een 16 bit programma draaien.
Dan had hij de vraag niet gesteld want die 16bit software draait niet op zijn W10 en dan is die 64bit.

Op mijn USB staat een programma (.exe) van 16 bit. Zonder problemen kan ik dit programma gebruiken op verschillende computers tot Windows XP (of ouder). Graag wil ik het eveneens gebruiken op verschillende computers met Windows 10, zonder dat ik een virtuele schijf op iedere computer moet aanmaken. m.a.w. iets downloaden op mijn USB (samen met mijn programma van 16 bit) dermate dat ik het op verschillende computers met Windows 10 kan gebruiken.
Op elke computer? zijn er nogal wat.... :)

Maare, probeer het uit met een USB stick.
Over welk programma hebben we het?
 
Mijn computer heeft Window10 met 64 bits.
Kan ik deze tijdelijk omzetten naar 32 bits en na gebruik terugzetten naar 64 bits?
 
Wat is de moeite om Virtual of Dosbox te installeren?
 
Wanneer ik naar opdrachtprompt ga merk ik de mappen :
C:\program files (vermoedelijk voor 64 bits programma's)?
C:\program files (x86) (vermoedelijk voor 32 bits programma's)?
moet mijn .exe programma soms in deze map geplaatst worden?

nb: Wanneer ik Dosbox installeer dan merk ik een map Z:\
En wat is dan de volgende stap ???
 
Wil het zo?
 
Na uren zoeken is het me gelukt met DOSBox. Ik moest een onderscheid maken tussen games of programma's.
Bij normaal gebruik van de computer heb ik een azerty-klavier. Maar bij het gebruik van het programma heb ik een qwerty-klavier. Kan dit verholpen worden???
 
Bijkomende opmerking op mijn vorig bericht.
Bij normaal gebruik kan ik met alt+ schift omschakelen van azerty naar qwerty en omgedraaid. Maar bij gebruik van DOSBox werkt dat niet.
 
Eindelijk is het me gelukt.
Ik heb nu een USB met daarop DOSBox en mijn (administratief) .exe programma van 16 bit. Ik kan gegevens invoeren en verwerken op elke computer van de oudste versie tot Windows 10. Alle mijn invoer-gegevens staan eveneens op de USB. Dus mijn probleem is opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan