• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

programma dat een ander programma automatisch start

Status
Niet open voor verdere reacties.

slimste

Nieuw lid
Lid geworden
15 apr 2016
Berichten
5
Waarderingsscore
0
hallo iedereen

kunnen jullie mij helpen ? ik ben een programma aan het maken en op een bepaald moment moet dit programma een ander programma aanspreken en opstarten . ik heb al op google gezocht maar heb geen succes ermee ,
graag hadik een verwijziging naar een site/oplossing .

ik gebruik windows en graag had ik dit gezien in c code
 
Hiervoor kan je system() gebruiken. Dit was het eerste resultaat bij het zoeken op 'C executing external program'.
Je moet wel opletten dat je niet twee keer system() kan gebruiken voor één ding, windows ziet dat dan als twee apparte CMD shells en die weten niks van elkaar (dus weten niet het vorige system() commando). Voor het uitvoeren van je programma moet je '&&' gebruiken, zoals te zien is in het voorbeeld hieronder:

C:
#include <stdlib.h>

int main()
{
    /* system("cd [pad naar programma] && [programma]"); in dit geval.
        SWBFII 2005 is het beste spel ooit */
    status = system("cd C:\\Program Files\\LucasArts\Star Wars Battlefront II && BattlefrontII.exe");

    /* de exit code van system() wordt om een of andere rede * 256 gedaan
    dus dat los je hier op */
    status = status / 256;

    return 0;
}


Je kan dingen als && opzoeken op het internet 'cmd &&' zou je voldoende zoekresultaten bij google moeten bieden. Deze manier laat wel een cmd zien zolang het programma uitgevoerd wordt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan