• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Programma's Installeren op de D schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjembekshine

Bekend gezicht
Lid geworden
20 dec 2010
Berichten
166
Waarderingsscore
0
Goedemiddag,

Ik heb een nieuwe computer aangeschaft met een SSD(C:) + HDD(D:). Ik heb begrepen dat het raadzaam is om programma's zoveel mogelijk op de HDD te installeren om de computer snel te houden. Het is mij gelukt om alle mappen zoals afbeeldingen, downloads etc. naar de D: schrijf te verplaatsen. Als ik echter iets heb gedownload naar D: en het installeer, dan doet hij dat nog op de C: schrijf. Hoe kan ik dit wijzigen?
 
Bij elk programma kun je kiezen waar de installatie mag komen, uitzondering is bij mijn weten, de nieuwere uitvoeringen Office van Microsoft.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bij elk programma kun je kiezen waar je de installatie mag komen, uitzondering is bij mijn weten, de nieuwere uitvoeringen Office van Microsoft.

Dank, heb er denk ik bij installaties overheen gekeken. Dank!
 
Wil je de snelheid van de SSD optimaal gebruiken, dan laat je best je programma's ook opstarten vanop die SSD !! Alle data (persoonlijke bestanden (mijn documenten, muziek, onedrive, enz) kan je inderdaad best van locatie veranderen naar die D-schijf omdat data quasi geen inspanning vergt van je pc. Hoe groot is de SSD?
 
Wat volgens mij ook belangrijk kan zijn is je backup strategie. Het is verstandig een image van je os te hebben. Als je dan een oudere image terug moet zetten terwijl er al updates van sommige programma's hebben plaatsgevonden, weet ik niet of je bij opslag op d: niet de kans loopt versies te mixen, met alle gevolgen van dien.
Zelf zet ik alleen aan c: gerelateerde data op de d:-schijf: "outlook.pst" de profile folder van Thunderbird en nog wat van dat soort zaken. Dan kan ik de d:-schijf met een gerust hard back-uppen en toch oudere images van mijn os terugzetten.
 
Wil je de snelheid van de SSD optimaal gebruiken, dan laat je best je programma's ook opstarten vanop die SSD !! Alle data (persoonlijke bestanden (mijn documenten, muziek, onedrive, enz) kan je inderdaad best van locatie veranderen naar die D-schijf omdat data quasi geen inspanning vergt van je pc. Hoe groot is de SSD?

Mijn SSD is 237 GB
 
Ik heb van de 256 GB er een verdeling van 140 GB en 70 GB gemaakt. Die 140 GB is voor mijn os met progs. ruim voldoende (Nu 83 GB in gebruik voor os).
Ik kan me voorstellen dat als je een gamer bent je meer nodig hebt. Van gamen heb ik echter geen kaas gegeten.
 
Ik heb de titel van je topic voor de duidelijkheid aangepast.

Ik denk dat je de programma's juist wel op de SSD moet installeren. Anders heb je wel een snelle computer maar zijn de programma's nog steeds langzaam. Dat is, in mijn ogen ook weer niet de bedoeling.
 
Het installeren van programma's op je HDD (D drive) kan perfect, daar ga je bij de meeste programma's niet geweldig veel van merken. Als het bijv. een game is (of programma) die je zo snel mogelijk wilt laten opstarten dan installeer je die het beste op de SSD natuurlijk.
Bij het installeren altijd wel erg in houden dat je C:\ veranderd naar D:\ natuurlijk.
 
Standaard worden programma's op de systeempartitie / schijf geïnstalleerd . Als je kiest voor aangepaste installatie selecteer je zelf een doelschijf/map waar je nieuw programma wil installeren .

Wat volgens mij ook belangrijk kan zijn is je backup strategie. Het is verstandig een image van je os te hebben.

Een image van gans je systeem !
 
Je kan het beste direct na het installeren van je computer een image maken. Zo heb je een begin punt zonder al te veel geïnstalleerd. Daar kan je dan naar terug als je echt grote problemen krijgt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan