• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Programma'tje om software op te starten na crash

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheHahn

Bekend gezicht
Lid geworden
4 nov 2010
Berichten
149
Waarderingsscore
2
Hoi allen,

Op een pc heb ik een klein programma'tje draaien, welke altijd aan moet staan.

Nu sluit hij soms zonder reden of foutmelding af, en ik kom er niet achter wat er mis gaat.

Nu vroeg ik me af, of er software is die kan controleren of het programma'tje nog draait? Is er een dergelijke functie misschien al binnen Windows? Het staat open op de voorgrond, daarmee bedoel ik dat het dus gewoon onderin op de taakbalk te vinden is en een venster is.
 
Hallo,

Om wat voor programma gaat het eigenlijk?
Heb je niet de optie die te herinstalleren?
 
Hoi Abraham54,

Bedankt voor je respons. Ik zie nu dat ik een essentieel gedeelte van mijn vraag niet heb verteld.

Ik zou graag willen dat het programma'tje dan ook direct weer wordt opgestart.

Dus software A moet altijd draaien. Om dit te controleren, draait op de achtergrond software B. Deze checkt of software A draait. Mocht dat niet het geval zijn, start hij het op. Is iets dergelijks mogelijk?
 
Wat bedoel je juist met afsluiten ?
1. Word Windows of ander besturingssysteem afgesloten en de computer uitgeschakeld of 2. valt de computer zomaar vanzelf uit ?
Als het 2 is kan dit veroorzaakt worden door de extreme temperaturen die er nu zijn .
 
Sorry voor mijn vorige reactie , onze berichten hebben elkaar gekruist .
 
Ik denk dat je in verkeerde richting zoekt.
Jij zal je moeten afvragen waarom het huidige tooltje verzaakt.
Ik acht mogelijk dat er een comptabiliteitsprobleem is.
 
Hallo,

Om wat voor programma gaat het eigenlijk?
Heb je niet de optie die te herinstalleren?
Handig hè om die dingen erbij te zetten, denk dat het een quiz is, wat zou er te winnen zijn?

En een programmaatje om andere pogrammaatje te controleren? je ziet toch wat er draait?
Zelden zo'n vage vraag gezien.
 
Handig hè om die dingen erbij te zetten, denk dat het een quiz is, wat zou er te winnen zijn?

En een programmaatje om andere pogrammaatje te controleren? je ziet toch wat er draait?
Zelden zo'n vage vraag gezien.

Excuses als ik je irriteer met mijn vraag. Om te beginnen stond de vraag van Aarie25 er nog niet op het laatste moment dat ik reageerde.

Ik heb die aanvankelijk niet vermeld, omdat ik het niet kan zoeken in de software zelf. Het programma verdwijnt, en geeft geen foutmelding. Daarnaast is de ontwikkelaar niet bereikbaar voor commentaar. Het is een programma dat verbinding legt met externe hardware en continue communiceert met deze hardware. Het is custom made voor ons project, maar de ontwikkelaar is dus niet meer te benaderen.

Ik begrijp verder dat er wel een slotje op de vraag kan. Excuses voor mijn vraag.
 
Ik heb die aanvankelijk niet vermeld, omdat ik het niet kan zoeken in de software zelf. Het programma verdwijnt, en geeft geen foutmelding./QUOTE]

Ik snap de opmerking van Lange Pier wel, het komt regelmatig voor dat mensen een probleem hebben maar geen of te weinig informatie geven.
 
Het is custom made voor ons project, maar de ontwikkelaar is dus niet meer te benaderen.

Dus als ik het goed begrijp bestaat de ontwikkelaar niet meer?
Voor welke versie van Windows was die dan geschreven?
 
Als ik lees externe hardware , denk ik aan een Microsoft server editie of heb ik het mis ?
 
Waarom zou deze vraag op slot moeten? De vraag is niet heel duidelijk gesteld, Oké, dat weerhoud mij er niet van om toch opzoek te gaan naar een oplossing.

Heb je al eens iets geprobeerd met een batch script? Ik wil wel voor je kijken maar heb dan echt de naam van de tool van je nodig.
 
Ik gebruikte daar FireDaemon (www.firedaemon.com) voor. Hiermee laat je het bewuste programma opstarten als een Windows service. Je kunt daarbij aangeven wat er moet gebeuren als de service (onverwachts) stopt: opnieuw starten of niet. Bijkomend voordeel in veel gevallen is dat het programma al kan starten als er nog geen gebruiker is ingelogd (ook instelbaar). Misschien dat er ergens een oudere versie gratis op het net rondzwerft?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan