• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Protocol per app selecteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

eric27

Junior lid
Lid geworden
5 dec 2016
Berichten
30
Waarderingsscore
0
Na de update van windows 10 na versie 1709 is het bij mij niet meer mogelijk om protocol per app goed in te stellen.
Ik kan bijvoorbeeld, em dat is ook mijn probleem, niet aangeven welk e-mail programma een e-mail gaat verzenden uit een extern programma zoals een factureringsprogramma.
Eerder kon je dat bij standaardprogrammma's wijzigen wat welk programma moest doen. Het was volgens mij Imap verzenden of iets dergelijks.

Wie kan mij uitleggen waar ik dat na deze update kan wijzigen?

Eric.
 
Na de Creators Fall update na versie 1709 kan ik maar beperkt aangeven welk protocol welke app moet uitvoeren.
Voor de update kon je dat mooi per app aanvinken in het configuratie centrum onder staandaard programma's.
Wanneer je nu daarop klik wordt je direct omgeleid naar instellingen Apps en instellingen standaard apps.

Wil ik een e-mail verzenden uit een extern programma en dan moet er een e-mailprogramma worden geinstalleerd welke die e-mail gaat versturen.
Voor de update kon je dat mooi aanvinken welk programma dat moest uitvoeren en dat kan nu niet meer.
Mailto kun je nog selecteren, outlook mail en unistore- email meer niet.

Ik moest daar eerder voor aanvinken Imap email verzenden en deze kan ik niet meer terug vinden om te slecteren welk programma dat moet doen.
Als e-mailprogramma gebruik ik EM-Client en deze wordt nu niet meer opgeroepen om de e-mail te verzenden en krijg ik de nmelding dat er een
e-mailprogramma moet zijn geinstalleerd om de e-mail te verzenden. Het standaard Mail programma van Windows doet het niet dat is bekent.

Wie kan mij helpen om de instelling zo in te stellen dat EM-client de e-mails weer gaat verzenden?

Eric.
 
Hallo Eric,

Maar kun jij EM-client niet als standaard email programma instellen?
Bij mij is dat Google Chrome en dit werkt bij mij zonder problemen of meldingen.
start-instellingen-apps-standaard apps-email- daar kijken of je EM-client kunt instellen.

Mocht dat niet kunnen, kun je niet gewoon een email programma gebruiken zoals www.outlook.com of Thunderbird waarin jij verschillende email adressen toevoegt, Zo hoef jij niet een extra programma te gebruiken en kun jij dus met 1 programma verschillende emails versturen. Want jij kun bijvoorbeeld in Outlook.com of Thunderbird meerder accounts toevoegen, zoals een Gmail of Ziggo account.
 
meerdere accounts en emails vanuit een emailprogramma verzenden en ontvangen is geen probleem. Maar wanneer je een email wil verzenden vanuit een ander programma bijvoorbeeld een factureringsprogramma of een text verwerkingsprogramma dan lukt dat niet. Ik weet de oorzaak waarschijnlijk wel er is wordt geen mailto protocol geïnstalleerd.
en mijn vraag is hoe kan ik dat nu installeren??
 
Heb je al gekeken of het helpt om het opnieuw in te stellen?
Hier op het Microsoft forum werkt het bij iemand niet en worden er oplossingen gegeven, hopelijk werkt dat ook voor jou.
MAILTO NOT WORKING IN WINDOWS 10
 
Heb ik al geprobeerd maar zonder succes. Als ik bij een andere laptop kijk dan staat er bij Mailto: URL Mailto protocol
En dat is wat ik nu mis.

Ik zei in eerder berichtgeving dat het om het aanvinken van Imap verzenden gaat maar daar heb ik mij in vergist.
Dat moet zijn het mapi protocol. Zoek ik daarop op het internet dan krijg ik toch veel reacties dat dit verdwenen is in de nieuwste uodate van Windows 10 naar versie 1709.
 
Als het verdwenen is, dan heeft mijn link dus ook weinig zin :)
Hopelijk voor jou en andere mensen haalt Microsoft dit terug in de 1709 versie.
Maar ik vraag mij af wat de reden is dat hun dit er uit hebben gehaald.
 
Je kan de standaard applicatie altijd wel wijzigen hoor. Klik maar eens op start en dan links instellingen. Daar kies je voor Apps. Klik links op standaard-apps. Helemaal onderaan kan je wijzigen kiezen voor Standaard-Apps per protocol kiezen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ja klopt eat jij zegt maar de optie MAPI staat er niet meer bij.
Misschien dat dit nog ergens in het register gewijzigd kan worden maar ik heb geen idee waar.
 
Er zijn 2 topics over dezelfde vraag door dezelfde persoon gesteld. Daarom zal ik deze hierboven samenvoegen. De vraag blijft hetzelfde alleen was het andere topic wat meer op het mailprogramma gericht.

Ik heb mijn eigen tekst aangepast op die manier zal er geen verwarring ontstaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan