• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Ptinter error 0x9A Epson XP-510

Status
Niet open voor verdere reacties.

edks

edks
Lid geworden
21 aug 2008
Berichten
329
Waarderingsscore
1
Hallo, ik heb een Epson XP-510 printertje die een error 0x9A geeft. Behalve deze foutcode doet hij verder helemaal niets meer. De printhead beweegt dus ook niet meer. Alles is schoon.
Code 0x9A zou kunnen betekenen dat een zekering op het moederboard kapot is. Via uitgebreide zoekacties op internet, weet ik ondertussen waar die zekering ongeveer zit op het board.
Probleem is echter, ik kan er niet bij.
En ik heb geen idee hoe ik het board uit de printer kan demonteren, zonder werkelijk bijna alles te slopen.

Is er iemand die weet hoe ik het board kan demonteren of die misschien het service nanual van deze printer heeft.

Bij voorbaat bedankt voor de antwoorden.
 
Hallo,

Ik zag dat er wel sites zijn waar je een service manual kunt kopen, maar dan weet je nog niet wat je precies krijgt. Misschien kun je eens beter contact opnemen met Epson, kijken of dit jou kunnen helpen.
Of anders kijken of er iets van een repair café in de buurt is.
 
Het is een oud printertje. Er zijn al 2 nieuwe cartridges in gegaan. Bij elkaar ong. € 25. Een service manual kost ook weer ong. € 10.
Voor dat geld koop ik bijna een nieuwe printer (€ 38 bij Kruidvat, Canon).

Epson verwijst voor het service manual naar het repair center. En die zeggen dat ze geen serv. manual mogen geven.

Ik zeg wel tegen de eigenaar dat hij een nieuwe moet kopen en dan ga ik zelf eel aan de gang.
 
Ik denk ook dat een nieuwe printer het beste is, want die kosten niet veel.
Maar misschien kan hij een printer kopen waar de nieuwe cartridges ook in passen.
Dan heeft hij dat al weer terug verdient.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan