• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Q6600 overclock

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guderian

Junior lid
Lid geworden
27 aug 2014
Berichten
87
Waarderingsscore
0
Hallo,

Ik speel het spel World of Tanks, en er wordt gezegd dat deze game veel meer van de CPU vraagt dan andere games. Dus ik dacht, nu de Q6600 toch een goed OC-bare processor is, waarom zou ik het ook niet doen.

Operating System: Windows 7 Ultimate 64-bit (6.1, Build 7601) Service Pack 1
Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: Gigabyte Technology Co., Ltd.
System Model: 965P-DQ6
BIOS: Award Modular BIOS v6.00PG
Processor: Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz (4 CPUs), ~2.4GHz
Memory: 4096MB RAM
Available OS Memory: 4094MB RAM
Page File: 1546MB used, 6640MB available
Windows Dir: C:\Windows
DirectX Version: DirectX 11
DX Setup Parameters: Not found
User DPI Setting: Using System DPI
System DPI Setting: 96 DPI (100 percent)
DWM DPI Scaling: Disabled
DxDiag Version: 6.01.7601.17514 32bit Unicode
Moederbord: Gigabyte Technology Co., Ltd. 965P-DQ6
1023MBNVIDIA GeForce GT 430 (ZOTAC International) (Socket 775)

Processor draait een constante 30 graden met 5 browsers aan(video), uTorrent, Kladblok:p, en Speccy zelf.
Moederbord 38 graden
Videokaart 38 graden

BeQuiet koeler(2x) op de processor, Antec P180 kast.

Ik heb een aantal vragen:
1 Is het mogelijk met dit systeem te overclocken?
2 Moet ik voor het overclocken een stress-test doen en zoja, welke?
3 De meeste handleidingen op het internet zijn allemaal in het Engels, dit maakt het voor mij erg moeilijk om te lezen, vooral omdat
er ook termen worden gebruikt die ik bijna niet tot niet snap. Misschien heeft iemand een korte samenvatting over het overclocken van de Q6600?

Ik hoop dat ik genoeg informatie heb gegeven.
Bedankt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Iemand?
Moederbord nu constant 34 graden en videokaart 28 graden.

fp8oqs.jpg


Dit zijn de coolers, het is geen bequiet koeler, maar een nexus, dat had ik verkeerd, ik heb bequiet voeding.

---------- Bericht toegevoegd op 13:50 ---------- Vorige bericht was op 09:42 ----------

Ik heb het nu zelf maar geprobeerd, de cpu overclocked naar 3.2 ghz.
Wat ik nu krijg ik als ik CPU-Z open is een schommelende corespeed van 2400mhz(standaard) en 1600mhz met een multiplier x6.
Maar dat heb ik helemaal niet in de BIOS verandert..

---------- Bericht toegevoegd op 15:32 ---------- Vorige bericht was op 13:50 ----------

Oke, het is gelukt, bedankt voor de hulp xD
 
Je kunt de processor stressen met prime95. Als deze 24uur lang geen fouten geeft, kun je ervan uitgaan dat de overklok stabiel is. Maar meestal gaat het veel eerder fout, als je te hoog zit.
http://www.mersenne.org/download/

De Q6600 kan erg heet worden, temperaturen dus in de gaten houden, bijvoorbeeld met coretemp.
http://www.alcpu.com/CoreTemp/

Als ik met google kijk, zou ie nog wel wat sneller moeten kunnen, richting 3.4GHz.
 
Processor blijft gewoon lekker 45 graden met World of Tanks, en zonder load 32 graden, dus eigenlijk gewoon geen verschil met zonder overclock, haha.
Ja, ik ga proberen hem hoger te krijgen maar ik vond het slim om eerst 'klein' te beginnen.

---------- Bericht toegevoegd op 20:46 ---------- Vorige bericht was op 19:43 ----------

Ik heb geprobeerd naar 3.2 de clocken met de volgende instellingen:
Clock ratio: 8
Host frequency: 400
Memory 2.00
Voltage: 1.41875 V

Toen ik de pc daarmee startte bleef hij hangen op Loading windows, opgezocht op internet, de OC was dus mislukt.
Iemand een idee waarmee ik wel met 3.2 kan starten?

---------- Bericht toegevoegd op 20:59 ---------- Vorige bericht was op 20:46 ----------

Oja, ik kan ook nergens mijn DRAM instellingen veranderen, ik zie het nergens staan.
Deze foto is van internet, Extreme Memory Profile zie ik niet, DRAM Timing Selectable zie ik niet, en al die instellingen daaronder ook niet..

2ce0l77.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Niemand een idee waarom die instellingen weg zijn? En misschien hoe ik de 3,2 ghz krijg?
 
Je kunt proberen met een lagere multiplier en een hogere frequentie.
 
Hey vriend,

hoe heet je op WoT?

;)
 
Ik heet FancyTanki ;) Wil je platoonen?
 
Ik heb hem eindelijk weer terug gekregen op 3 Ghz. Welke instellingen zou ik gebruiken voor 3.2 ghz? Wil er zoveel mogelijk uithalen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan