• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

RAM geheugen watt-verbruik ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yammaski

Gevestigd lid
Lid geworden
13 apr 2009
Berichten
322
Waarderingsscore
0
Voor een nieuwe pc heb ik voor het RAM "OCZ DDR3 PC3-10666 / 1333 MHz / Platinum XTC / Triple Channel Kits / 6GB" gekozen.
Om rekening te houden voor de voeding zou ik willen weten hoeveel watt dit verbruikt, maar ik vind dit nergens.

Of moet je hier geen rekening mee houden ?


Yam.
 
Je kunt er rekening mee houden, maar het stroomverbruik ik minimaal, hoogstens een watt of 10.
 
ok ... thanks !
 
Kun je verwaarlozen. Gaat misschien om 5 watt per module. Waarschijnlijk zelfs minder.

Edit: weballey was ff sneller
 
Als ik een beetje reken kom ik er met een voeding van Corsair HX520W ?

* Cpu : Intel Core i7 920
* Mobo : MSI Eclipse SLI
* Mem : OCZ Platinum XTC PC3-10666/6 Gb
* graka : nvidia Quadro FX 580
* hdd 1 : WD VelociRaptor 150 Gb
* hdd 2 : WD Caviar Black 640 Gb
 
Ik zou een voeding zeker niet te krap nemen.

Ik zou gaan voor coolermaster 620 watt
 
is deze beter dan de Corsair HX620W ?

de Coolermaster is wl SLI-ready lees ik
 
Die grafische kaart verbruikt maar 40 watt, tenminste dat is wat ik er zo van kan vinden.

Samen met processor en moederbord zit je dan nog onder de 300 watt. 520 Watt zou in dat geval dus ruim voldoende zijn.

Dan is er dus nog zo'n 220 watt beschikbaar voor de harde schijven en geheugen, aangezien de schijven niet meer als 13 watt zullen verbruiken per stuk is dat opzich zat.
 
een voeding van 520 Watt verbruikt constant 520 Watt ?
of zie ik dit verkeerd ?
 
Dus heeft de pc 300 Watt nodig, dan verbruikt deze ook maar 300 Watt ?

Dan kan het toch geen kwaad dat je een voeding van 620 ipv 520 Watt koopt zou ik denken. Je weet maar nooit voor de een of ander upgrade of uitbreiding.
 
Dat klopt
 
Dus heeft de pc 300 Watt nodig, dan verbruikt deze ook maar 300 Watt ?

Dan kan het toch geen kwaad dat je een voeding van 620 ipv 520 Watt koopt zou ik denken. Je weet maar nooit voor de een of ander upgrade of uitbreiding.

Je zit alleen met het rendement van de voeding maar het weten van het verbruik aan de secundaire kant heb je weinig aan, zet er een wattmeter tussen en je weet de werkelijke afname van het net.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan