• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Rare melding als ik wil doorlinken op telegraaf.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thecla

Gevestigd lid
Lid geworden
17 aug 2016
Berichten
247
Waarderingsscore
0
Hoi,

Sinds een tweetal dagen krijg ik op genoemde site als ik door wil linken naar een artikel dat die pagina niet bestaat of ik terug wil naar de voorpagina.
Ik heb alle cookies en zo verwijderd maar het blijft terugkomen. Vam TMG krijg je niet echt reactie. Iemand daar ook last van (gehad). If so, wat heb je gedaan op het opgelost te krijgen? Oh ja, de app op mijn telefoon werkt wel gewoon.

Groet,
Thecla
 

Bijlagen

  • melding tmg.jpg
    melding tmg.jpg
    273,5 KB · Weergaven: 12
Hallo Thecla - aannemende dat dit in jouw Windows gebeurd, verzoek ik jou onderstaande te doen in de volgorde zoals aangegeven;


Stap •1•
Download
51a46ae42d560-malwarebytes_anti_malware.png
MalwareBytes Anti-Malware.

  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op mbam-setup.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8: en Windows 10: via rechtsklik op mbam-setup.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Klik in het menu van Malwarebytes ANTI-MALWARE op Instellingen" en daar op "Detectie en Bescherming" en zet vervolgens een vinkje bij "Scan naar rootkits".
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart,wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijgt u hier een overzicht van.

  • Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
  • Klik vervolgens op de knop Exporteer en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.

  • Wanneer er wel bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Acties toepassen.
  • Bij de melding om de computer opnieuw op te starten klikt u op Ja / Yes.
  • Open na de herstart MalwareBytes Anti-Malware en klik bovenaan op Historie en selecteer Programmalogboeken.
  • Klik op de nieuwste Scan Log.
  • Klik op "Exporteer" en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
    5557b93ba94ab-Malwarebytes_Exporteer_ScanLog.png
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.
    532aab157609a-MBAM-Scan.png

MBAM-Log posten:
  • Kopieer nu de inhoud van het zojuist opgeslagen log en plak dit in uw nieuwe antwoord erbij.


Indien jij MBAM meteen als gratis versie wil gebruiken in plaatst van de veertien dagen durende demo met al zijn toeters en bellen te gebruiken, kijk dan hier


Stap •2•
Download
536cf876403ee-AdwCleaner_Icon.png
AdwCleaner by Malwarebytes naar het bureaublad.

Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner en kies voor de optie
RunAsAdmin.jpg
Als administrator uitvoeren.
  • Klik vervolgens op de knop Nu scannen.
  • Wanneer de scan gereed is klikt u vervolgens op de knop Reiniging en Reparaties.
  • Klik vervolgens in het informatiescherm op Schoonmaken en nu opnieuw opstarten.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt AdwCleaner automatisch geopend, klik op Logbestand bekijken.
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
  • (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\AdwCleaner\Logs\AdwCleaner[C00].txt.)

Laat bij het posten van de logs weten of het probleem opgelost is of zich nog steeds voordoet.
 
Hallo,

dankjewel voor je antwoord. Hierbij de bestanden.

Groet,
Thecla

Ga ik het gelijk ook bij mijn andere laptop controleren
 

Bijlagen

  • scan MBA 1.txt
    1,5 KB · Weergaven: 1
  • AdwCleaner[C00].txt
    1,5 KB · Weergaven: 1
  • AdwCleaner[S00].txt
    1,4 KB · Weergaven: 1
PRobleem niet opgelost en ja ik gebruik chrome

Thecla
 
Probeer dan onderstaande en laat weten of het de oplossing is:

het Chrome Cleanup Tool van Google kan je gebruiken, indien bijvoorbeeld de startpagina van Chrome is veranderd.
Of wanneer Chrome langzaam is, reclame weergeeft of wanneer de browser crasht.

Let wel: na gebruik van dit tool zijn in Chrome de standaardinstellingen hersteld.

Google Chrome Cleanup Tool
Ingeval het tool het probleem toch niet oplost, wordt dan lid van Piepende Computer,
zodat wij jou kunnen helpen om jouw Windows te verlossen van de problemen.
 
Ok ik ben nu bezig met cleanup tool.

Piepende computer is dat zoiets als team viewer? Waar kan ik lid worden?

Thecla

Geen schadelijk software geconstateerd
 
Laatst bewerkt:
Het is mijn forum.
Maar natuurlijk mag jij daar ook lid worden.
Klik op dan in de headerbalk op Registreren.
 
Thanks and done

Thecla
 
Helaas op beide laptops geeft dat aan dat er geen schadelijke items gevonden zijn.
 
Vreemd - kan je de originele link posten en de link waar jij naar toe wil, maar dan die melding krijgt.
 
ja die doet het wel... Erg vreemd, vind je niet?
 
bezie de link van u eens en vergelijk deze dan eens met die van Abraham ...valt er u niets op ….
*tip : wat word er bij u vermeld na nl/
 
Welnu, de Telegraafsite werkt niet zo als het zou moeten, klik ik op video, krijg ik een witte pagina - wel met het geluid van die video........
 
@Emi
Ik heb echt wel gezien dat daar een error staat. :p Kan ook nog eens logisch nadenken hahahaha
 
Welnu, de Telegraafsite werkt niet zo als het zou moeten, klik ik op video, krijg ik een witte pagina - wel met het geluid van die video........

Maar dan nog is het vreemd dat de site in firefox wel goed werkt. ;)
 
hier geen problemen bij het afspelen van de video … ik gebruik de edge ook via Firefox en chrome kan ik deze video afspelen

Ashampoo_Snap_zondag 12 augustus 2018_19h01m21s_004_.png

Ashampoo_Snap_zondag 12 augustus 2018_19h02m47s_005_.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan