• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Rare opmaak websites Chrome

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joukje1887

Junior lid
Lid geworden
30 jan 2020
Berichten
39
Waarderingsscore
0
Telkens als ik mijn laptop start, dan hebben Facebook en My Heritage een rare opmaak. (Geen verstand van :blush:, het zal wel met HTML-code te maken hebben) Ik kan er helemaal niks mee. Gisteren duurde het wel een uur voordat hij normaal werd. Ik denk dat het met Norton virusscanner te maken heeft, want sinds ik daar dingen veranderd heb, doet hij dit. Herladen, zoals ik na het draaien van mijn schoonmaakprogramma Winutilities deed, helpt niet. Daar hoef ik maar een maal te herladen. Het is alleen op Chrome, Firefox doet normaal, daar hoef je ook niet te herladen. Ik heb al dingen bij Norton uitgeschakeld, maar dat helpt niet. Wat kan er aan de hand zijn?

rareopmaakfb.jpg
 
Hallo Nienke, jouw discussie heb ik verplaatst.

Download
52063a40e2e64-Farbar_Recovery_Scan_Tool_canned.png
Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden dan wel daar naar toe verplaatsen!
Opmerkingen
: Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.

Antivirusprogramma en actieve malwarescanners dienen al voor je FRST.exe start gedeaktiveert zijn!
Hier en hier vindt je gegevens hoe antivirusprogramma's en spywarescanners te deaktiveren.

FRST opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op FRST.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe of FRST64.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".

FRST start op:
  • Wanneer het programma is geopend klik dan op de knop Yes bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop.
  • Aansluitend zullen twee logbestanden - FRST.txt en Addition-txt aangemaakt worden en op het bureaublad opgeslagen worden.
.

Voeg beide logs toe aan jouw volgende antwoord.

Hoe de logs bij te voegen, kijk dan hier:
 
Hier zijn de bestanden met zaken die hij gevonden heeft. Ik snap er niet echt veel van. o_O
 

Bijlagen

  • Addition.txt
    50,1 KB · Weergaven: 3
  • FRST.txt
    69,5 KB · Weergaven: 2
Hij doet het trouwens nu weer normaal op Facebook en My Heritage, zonder te herladen.
 
Hallo Nienke, mooi dat wat jij rapporteerde een tijdelijk phenomeem was.


Waarschuwing: onderstaande bewerking is enkel voor deze computer bedoeld,
het toepassen hiervan in een andere computer zal tot schade in Windows leiden.


We gaan
51a5c8edc4692-icon1337952077.png

Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) opnieuw gebruiken.

Download de bijgevoegde Fixlist.txt naar de dezelfde locatie
of verplaats Fixlist.txt naar waar ook FRST.exe aanwezig is - C:\Users\nienk\Downloads​

Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) met de fixlist.txt gebruiken
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: via rechtsklik op
    577bf0efb8088-FRST.png
    FRST.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Als het programma wordt gestart, klik dan op Ja in de popup.
  • Druk op de Fix knop.
  • Na de fix wordt een logbestand - Fixlog.txt - in dezelfde locatie aangemaakt van waaruit FRST.exe is gestart.
  • Voeg Fixlog.txt als bijlage toe aan jouw volgende bericht.
 

Bijlagen

  • Fixlist.txt
    223 bytes · Weergaven: 2
Fenomeen heet zoiets. :innocent:;) (Spelling, daar ben ik goed in. :cool: )

En nu zou ik graag in Jip en Janneke taal willen weten wat er aan de hand was. Malware? 🤔🧐
Hier is het bestand.
 

Bijlagen

  • Fixlog.txt
    2 KB · Weergaven: 3
Start
51a46ae42d560-malwarebytes_anti_malware.png
MalwareBytes Anti-Malware.

  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op de MBAM-snelkoppeling.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: via rechtsklik op de MBAM-snelkoppeling en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Klik in het menu van Malwarebytes ANTI-MALWARE op Ïnstellingen" en daar op "Detectie en Bescherming" en zet vervolgens een vinkje bij "Scan naar rootkits".
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart,wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijgt u hier een overzicht van.

  • Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
  • Klik vervolgens op de knop Exporteer en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.

  • Wanneer er wel bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Acties toepassen.
  • Bij de melding om de computer opnieuw op te starten klikt u op Ja / Yes.
  • Open na de herstart MalwareBytes Anti-Malware en klik bovenaan op Historie en selecteer Programmalogboeken.
  • Klik op de nieuwste Scan Log.
  • Klik op "Exporteer" en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
    5557b93ba94ab-Malwarebytes_Exporteer_ScanLog.png
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.
    532aab157609a-MBAM-Scan.png

MBAM-Log posten:
  • Kopieer nu de inhoud van het zojuist opgeslagen log en plak dit in uw nieuwe antwoord erbij.
 
Geen bedreigingen gedetecteerd.
 

Bijlagen

  • MBAMScanlog.txt
    1,4 KB · Weergaven: 1
Goed gedaan

Onderstaande kan even duren!
Maar we gaan a.h.w. Windows repareren:

druk tegelijk de Windows- en de X-toets in - daarmee krijg je het X-menu.

Klik nu op Opdrachtprompt (Admin) / Windows PowerShell (Admin).

In het zwarte dan wel blauwe venster typ of kopieer/plak je nu sfc /scannow gevolgd door indrukken van de Entertoets.
Denk wel aan de spatie na 'sfc' indien het typt.

In het zwarte dan wel blauwe venster zie je vervolgens de voortgang van de scan - die even kan duren
SFC (SystemFileChecker) houdt in dat systeembestanden gecontroleerd worden op juist funktioneren, zo nodig volgt reparatie.
Let goed op de laatste meldingen in het venster: indien aangegeven wordt, dat herstel afhankelijk is van opnieuw opstarten, doe dit dan.

Is de scan klaar en hoeft er niet gerebooted te worden of na het heropstarten (cmd.exe weer met adminrechten opstarten) ga je door met de volgende opdracht.


In het zwarte dan wel blauwe venster typ of kopieer/plak je nu DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth gevolgd door indrukken van de Entertoets.

Ook nu wordt er een voortgang gegeven; de scan zal zelfs nog wat langer kunnen duren als de eerste.


Is die scan klaar, doe dan nogmaals sfc /scannow om de fouten die DISM.exe gevonden heeft te repareren.

Start hierna het systeem opnieuw op - ook als daar geen opdracht voor is en laat weten hoe een en ander is gegaan.
 
Ik kan die blauwe zin niet kopiëren, want de rest komt ook mee (Ik ben niet zo handig) en Cleanup-image geeft hij foutmelding 87. Ik heb het zonder streepje geprobeerd, maar dan zegt hij waar de DISM-file gevonden kan worden en doet verder niks. De eerste scan is wel gelukt.Opdrprompt.png
 
Type dan datgene in de opdrachtpromt wat blauw aangegeven is

DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
 
Hij vond geen "integrity violation". Zal nog even herstarten.
 
Helaas... de sites zien er nog steeds raar uit... :eek::sweat: Hij was eerst wel goed voordat ik dat met de opdrachtprompt deed!
 
En Facebook en My Heritage zien er op Firefox normaal uit, daarom dacht ik ook dat het een browserprobleem was, het is alleen op CHROME!
 
Chrome is soms een lastpost en bovendien een spionagetool van Google.

Heb jij al gehoord dat er een heel nieuwe Edge op Chromium basis uit is en minstens zo snel is als Chrome?

Bovendien is jouw Windows nog niet in de 1909 versie!

Opties - en dan Updates - kijk in de Windows Update of daar een extra melding staat voor de cumulatie upgrade naar versie 1909.
 
Ook de updates installeren maakt niets uit. Het is en blijft zo dat Facebook er bij de start vreemd uit blijft zien. Ik had ook het idee dat het met de virusscanner te maken had, het begon nadat ik enkele extra dingen van de virusscanner had geïnstalleerd. Die versie van Edge durf ik nog niet te installeren, gezien wat er gezegd wordt in de voorwaarden. Ik heb nu weer zitten klikken binnen de virusscanner (Norton), misschien staat hij te strak.
 
VLC player en Teamviewer zijn al een tijdje niet bijgewerkt.
Ook van andere software zijn er wat die achterlopen.
Misschien alles eens nalopen en bijwerken.
 
Ik snap nu even niet wat wat VLC player en Teamviewer met de opmaak van Facebook en My Heritage te maken heeft. Ik kan ook niet inloggen in een personeelspagina van werk en mijn emailprogramma in de taakbalk weigert ineens ook dienst nadat ik een foto had opgeslagen.
De problemen zijn allemaal begonnen nadat ik iets veranderde in de instellingen bij Norton, na hun aanbeveling, anders had ik het niet eens gedaan.
 
Hallo Nienke, het is gewoon belangrijk voor de veiligheid in jouw Windows software up to date te houden!

Verwijdernu eerst Norton volledig uit jouw Windows en doe dat hoe dat op onderstaande site staat vermeld:


Windows 10 Defender zal na het noodzakelijke opnieuw opstarten de beveiligingstaak overnemen.

Ga daarom ook daarna meteen naar de Windows Update om Defender te updaten!
 
Ik snap nu even niet wat wat VLC player en Teamviewer met de opmaak van Facebook en My Heritage te maken heeft.

Omdat software die niet up to date, er voor kan zorgen dat virussen en adware veel makkelijker op een computer komt. Waardoor er weer problemen met Windows en andere programma`s ontstaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan