• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

RAW Micro SD format lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Exabyte

Nieuw lid
Lid geworden
25 sep 2017
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Goedenavond allen,

Ik heb enige dagen geleden een nieuwe micro SD kaart ontvangen, maar hij is er al snel mee opgehouden. Althans zo lijkt het. Misschien kunnen jullie mij helpen?

Tijdens het kopiëren van een hoop bestanden naar de kaart ging het mis. De kaart was verdwenen en het kopiëren niet voltooid. Toen ik de kaart herplaatste werd er gevraagd om een format, maar dit lukt niet. F:/ is niet toegankelijk. Formatteren als exFAT, NTFS, snelformateren uit en/of comprimeren. Deze combi's maakten geen verschil.

Via schijfbeheer heb ik ook geprobeerd te formatteren, maar dan ontkoppelt de kaart. Ik zie hier overigens het volgende:
Bestandssysteem: RAW
Status: In orde (primaire partitie)
Capaciteit: 250 GB
% vrij: 100%

Ik heb ook een poging gedaan via diskpart, maar zonder resultaat.
- diskpart
- list disk
- select disk 2 (deze heeft status: online)
- clean

En daar gaat het mis. "Gegevensfout (cyclische redundantiecontrole)

Ik heb ook SD Card Formatter gedownload, maar ook dit geeft niet het gewenste resultaat.

Ik heb nog wat gezocht naar software voor het herstellen van de kaart en daar kon ik wel de bestanden op zien. Dit is dan ook meteen de reden waarom ik hem niet gewoon terugstuur onder garantie; er staat momenteel bedrijfsgevoelige informatie op.

Heeft er iemand een idee wat ik nog kan doen?

Bij voorbaat dank!

Exabyte
 
Bedankt voor je reactie Lange Pier. Hij is momenteel bezig! Het gaat overigens tergend langzaam, dus de uitslag zal er waarschijnlijk morgenochtend pas zijn.
 
Kun je niet de bestanden er af halen met bijvoorbeeld Recuva en dan de kaart goed formatteren
zodat de bestanden niet meer zichtbaar zijn?
Maar als ik kijk wat jij allemaal al hebt geprobeerd wordt het lastig.
Was zeker een duur sd kaartje?
Want als niets zou werken dan zou ik zelf het kaart kapot knippen.
 
Testdisk zat na 24uur op nog geen 20%. Dit stopgezet en Recuva geprobeerd, maar dat lukt niet zonder de kaart eerst te formatteren. Dus toch maar weer testdisk aangezet en hopen dat hier iets goeds uit komt. Het vreemde is dat dit nu ineens een stuk sneller gaat?

Tja voor een niet werkend kaartje is ieder bedrag teveel. En als we de tijd tellen om het weer werkend te krijgen, natuurlijk helemaal. Maar goed nieuwsgierigheid brengt de mens vooruit, zullen we maar zeggen.
 
Gegevensfout (cyclische redundantiecontrole) betekent dat de SD kapot is. Ik zou gewoon een nieuwe halen.
 
Gegevensfout (cyclische redundantiecontrole) betekent dat de SD kapot is. Ik zou gewoon een nieuwe halen.

Alleen jammer dat hier nog garantie op zit en dat hij vertrouwelijk bestanden erop heeft staan.
Anders zou hij gewoon gratis een andere krijgen.
 
Alleen jammer dat hier nog garantie op zit en dat hij vertrouwelijk bestanden erop heeft staan.
Anders zou hij gewoon gratis een andere krijgen.

De schijf is niet meer leesbaar. Dus ook de vertrouwelijke bestanden niet. Gewoon terug naar de winkel, omruilen, eventueel zelfs doormidden knippen in de winkel.
 
Ja dat zou een goede optie kunnen zijn.
 
denk niet als je deze doormidden knip je een andere in de plaats ga krijgen tenzij zij zelf deze door knippen om je gegevens te vernietigen !
*heb je als eens de hp format tool geprobeerd om deze te formateren ..
het tool dien je met een rechtsklik op te starten als zijnde de administrator ..
**mogelijk dat deze een fout melding geeft maar dan herstart je het tool terug op als zijnde de administrator .... herhaal dit desnoods 10x ( heb het al voorgekregen dat deze meerdere keren weigerde maar uiteindelijk het dan toch deed !
1x deze geformateerd is kun je desgewenst de bestanden terug halen met een recovery tool ..
 
De schijf is niet meer leesbaar. Dus ook de vertrouwelijke bestanden niet. Gewoon terug naar de winkel, omruilen, eventueel zelfs doormidden knippen in de winkel.

Het probleem is dat de bestanden dus wel leesbaar zijn. Ik heb ze namelijk kunnen herstellen met MiniTool Power Data Recovery 7.0, maar formatteren of verwijderen lukt me simpelweg niet. Ik denk ook niet dat de webwinkelketen het accepteert als ik een doormidden geknipt kaartje retourneer.

@Emi Ik ga die HP format tool eens proberen.
 
Je kunt toch eerst contact met de leverancier opnemen en vragen hoe je moet/mag handelen. Nee heb je immers.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan