• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Realtek Geluid klinkt gefilterd

Status
Niet open voor verdere reacties.

hekje47

Junior lid
Lid geworden
29 okt 2018
Berichten
53
Waarderingsscore
2
Op mijn nieuwe computer heb ik er na enkele updates steeds meer last van. Het geluid wat naar de speakers wordt verzonden, klinkt gefilterd. Wanneer ik de speakerset op mijn mobiel heb aangesloten klinkt het geluid wel goed. Vroeger werkte het nog door probleemoplosser voor geluid uit te voeren en daarmee het Realtek stuurprogramma opnieuw te installeren. Nu werkt dat ook al niet meer. Kan ik het stuurprogramma op een of andere manier fiksen? Zodat ik niet een jack naar USB adapter hoef te kopen.
 
Deïnstalleer de driver via apparaatbeheer en reboot, laat Windows de driver installeren, er zijn ook nieuwere via de catalog te verkrijgen.

Werkt het nog niet, zet de weblink van Speccy hier neer, installeer verder niets wat er wordt aangeboden.
 
Ik begrijp het niet. Ik heb het stuurprogramma verwijdert en zoals het hoort gaan er dan het geluidsapparaat van mijn ingebouwde speakers en mijn externe speakers weg. Wanneer ik een USB koptelefoon aansluit komen ze weer terug. Het geluid klinkt nog steeds gefilterd. Ik begrijp niets van de tweede oplossing die u beschrijft.
 
Post enkel de link, die je via onderstaand tool verkrijgt.

Download
51ec442687372-sp_64_Canned.png
Speccy van Piriform


Bij de installatie van "Speccy" wordt gevraagd om de Google Chrome webbrowser mee te installeren.
Indien je dit niet wenst, verwijder dan de vinkjes.

Speccy van Piriform opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: start "Speccy" middels dubbelklikken.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: start "Speccy" middels rechtsklik en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.

Speccy van Piriform gebruiken:
  • nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
  • Klik nu in de menubalk op Bestand (File) en kies voor Publiceren (Publish Snapshot)
  • Bevestig het publiceren door JA (Yes) te klikken.
  • Nu zal een pop-upvenster openen met daarin de vraag voor wel of niet publiceren.
  • Bevestig dat eerste dus.
  • Kopieer nu de link in het nieuw geopende webvenster en plak die link in jouw volgende bericht.
 
Je zou kunnen overwegen een externe geluidskaart aan te schaffen. Ik gebruik zelf de onderstaande Behringer 202, omdat ik vind dat de onboard chip niet goed genoeg klinkt.
Plug & play en kost bij Bax € 20,90.

UCA202_P0484_Right_L.png
 
@Abraham54 het lijkt erop dat speccy een programma is die allemaal gegevens van je computer laat zien. Ik hou deze gegevens liever voor mezelf. Ik zie namelijk gegevens die hackers kunnen gebruiken om mijn computer over te nemen. Ik kan je wel de status van de Audio uit een tekstbestand sturen.
Audio
Sound Cards
Intel Display Audio
USB-audioapparaat
NVIDIA Virtual Audio Device (Wave Extensible) (WDM)
USB Audio Class 1.0 and 2.0 DAC Device Driver
Realtek High Definition Audio
Playback Devices
Realtek Uitgang (Realtek High Definition Audio) (default)
Ingebouwde speakers (Realtek High Definition Audio)
Recording Devices
Microfoon (Trust USB microphone) (default)
Realtek Microfoon ingang (Realtek High Definition Audio)
Realtek Stereo Mix (Realtek High Definition Audio)


@Berend Jansen Dat had ik ook al gedaan. Maar als ik toch mijn Realtek stuurprogramma weet te fiksen, kan ik hem hopelijk terugbrengen.
 
Wanneer ik een USB koptelefoon aansluit komen ze weer terug.
Die gaat niet via Realtek.....
En het probleem is op de audio poort en speakers en via de USB?

En in de weblink van Speccy staat niets wat andere kunnen gebruiken, dus.
 
@hekje47 - volkomen verkeerd advies. het slaat echt nergens op.
Behoor jij soms tot de groep uit het verleden, die er op stond dat HijackThis niet mag uitgevoerd worden, omdat je dan gehackt kan worden?​
 
Onverwacht opgelost. Waar het aan lag, Joost mag het weten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan