• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Realtek HD Audio geluid via koptelefoon vervormd

Status
Niet open voor verdere reacties.

DJRonner

Nieuw lid
Lid geworden
18 jul 2012
Berichten
9
Waarderingsscore
0
Als ik via mijn koptelefoon muziek afspeel klinkt dat vervormd: met name zangstem is nauwelijks te horen, in de instrumentale delen lijkt een soort galm/ echo te zitten. Ik heb de drivers vervangen maar dat helpt niet.
 
Realtek hd audio heeft over het algemeen een programmaatje wat de mogelijkheid geeft om je geluid aan te passen. Hierin zit ook een equalizer. Indien deze is geactiveerd met verkeerde instellingen worden bepaalde tonen gefilterd of versterkt.

Een andere mogelijkheid is dat de aansluiting van je koptelefoon op je computer niet goed zit.
 
Kijk inderdaad eens naar EAX instellingen (tab speakers, tab sound effects. Environment en equalizer allebei op <none> instellen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dank je. Ik heb allerlei instellingen op het Cp geprobeerd maar de vervorming blijft.
Twee verschillende koptelefoons en versterker aangesloten: alles vervormd. Geluid via de laptop zelf is niet vervormd, maar dat klinkt nooit goed.
 
En als je het volume in windows eens wat lager instelt?
 
Ik heb alle instellingen gereset op het popup cp dat je ziet als je de koptelefoon inplugt. Blijkt er nog een cp te zijn (te bereiken via het luidspreker icoontje). Die heb ik ook gereset. Nu klinkt alles zoals het hoord.
Merci iedereen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan