• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Restart probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ole1

Nieuw lid
Lid geworden
11 jun 2018
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Ik zit al een tijdje met het probleem dat mijn pc blijft restarten nadat ik mijn moederbord heb geüpgraded.
Ik krijg ook geen beeld op mijn beeldscherm.
ik denk dat het met een niet of verkeerd aangesloten kabel ligt maar heb geen idee welke.
Kan iemand mij helpen?
 
Hallo Ole1,

Ik heb allereerst jou topic op de goede plek gezet.
Zou jij iets meer informatie kunnen geven over wat jij precies hebt gedaan.
Wat voor merk en type computer jij gebruikt en wat voor moederbord jij hebt gekocht.
Dan kunnen mensen jou beter helpen.
 
De specs van mijn computer zijn

Processor: ryzen 5 2400G
Moederbord: AB350 gaming k4
Ram: corsair- vengeance PLX 4GB 1x ddr4
Storage: crucial MX300 275GB solidstate
Videokaart: msi GeForce gtx 1060 3GB
Powersuply: corsair VS 450W atx
 
@Ole1 : je schrijft dat je het moederbord heb geüpgraded. WAT heb je precies gedaan?
 
ik ben van mijn gigabyte GA- 970A- DS3p naar een AB350 gaming k4 gegaan omdat ik de ryzen processor wilde gebruiken
 
Je hebt dus een compleet nieuw moederbord geplaatst?
 
@quandor maak je zin dan af ..deel de TS dan ook mee dat hij een nieuwe Windows dient te installeren ..
betreft het om Windows 10 te gaan is de kans groot dat hij een nieuwe licentie dient aan te kopen … gelukkig zijn er site's waar men deze al voor minder dan 30€ kan aankopen ..
 
Dat Windows opnieuw geïnstalleerd dient te worden is duidelijk.
Maar de computer geeft onder andere geen beeld, dus een herinstallatie is voorlopig uit den boze.

Eerst dient de hardware weer gewoon te werken en daarom ook de vraag aan Ole1, wat heb je nu precies gedaan.
En heb je de afstandbussen tussen onderkant moederbord en de kastwand weer gebruikt, zodat het moederbord geen kortsluiting kan maken!
 
Dan is het vanachter (voor) een beeldscherm voor ons redelijk lastig aan te geven wat er mis is gegaan (even los van de opmerking m.b.t. de afstandsbussen van Abraham54) Je kunt best wel veel dingen verkeerd doen, niet alleen hardwarematig, maar ook qua biosinstellingen.
 
Lastig, maar misshien dat we aan de piepjes die worden gegeven bij het opstarten van de computer iets kunnen afleiden. Moet het alleen wel zeker zijn dat die ook worden gegeven.

Dus TS hoor je piepjes als je de computer aanzet en zo ja, hoeveel dan? En snel achter elkaar of met tussenpozen?
 
Mogelijke oorzaak kan ook zijn (geldt alleen als het probleem zich vanaf de upgrade al voordeed):

- geheugen is niet compatible met dit moederbord. Heb je dit gecheckt? (Zie ook bericht van Rubensky)

De voeding is weliswaar van een A-merk, maar qua hoeveelheid ietwat krapjes. Zo adviseert Nvidia voor jouw videokaart een voeding van minimaal 400 W. Daar zit je net boven dus dat zou moeten kunnen, zeker v.w.b. het opstarten. Mogelijk dat je bij zware games het plafond van de voeding gaat bereiken, maar voor het opstarten mag (kan) dat niet de oorzaak zijn.

Daarnaast is de vraag of dit euvel zich al vanaf moment "0" voordeed, kortom het heeft nooit gewerkt, of heeft het wel enige tijd probleemloos gewerkt en ontstond het probleem 'opeens'?

Heb je de laatste biosversie?

Check het e.e.a. desnoods even : hier
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan