• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Router

Status
Niet open voor verdere reacties.

kenami

Vaak hier
Lid geworden
1 okt 2006
Berichten
586
Waarderingsscore
1
Hallo,

Ik zit al een 2 tal maanden met een netwerk probleem. Mijn sitecom router WL 160 valt regelmatig uit . De helpdesk van sitecom kan niets meer doen, ik heb al in garantie een nieuwe router gekregen, zonder beterschap. Nu heb ik ondervonden, dat als ik op internet ga met mijn deskPC , als dat nu draadloos of via de UTP kabel na een tijd, de verbinding weg valt. Dit gebeurd nooit met mijn laptop. Nu denk ik dat er een fout in mijn desktop zit. Kan er via een hijackthis.logje een fout gevonden worden. Ik heb ook een logje van mijn router bij gevoegd.
Groetjes Kenami

[hjt]
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 9:28:59, on 26-11-2007
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16544)
Boot mode: Normal
Running processes:
c:\windows\system32\smss.exe
c:\windows\system32\csrss.exe
c:\windows\system32\winlogon.exe
c:\windows\system32\services.exe
c:\windows\system32\lsass.exe
c:\windows\system32\svchost.exe
c:\windows\system32\svchost.exe
c:\program files\microsoft windows onecare live\antivirus\msmpeng.exe
c:\windows\system32\svchost.exe
c:\windows\system32\svchost.exe
c:\windows\system32\svchost.exe
c:\windows\system32\spoolsv.exe
c:\program files\a-squared anti-malware\a2service.exe
c:\program files\eset\nod32krn.exe
c:\program files\siteadvisor\6172\saservice.exe
c:\windows\system32\svchost.exe
c:\program files\microsoft windows onecare live\firewall\msfwsvc.exe
c:\program files\microsoft windows onecare live\winss.exe
c:\windows\system32\alg.exe
c:\windows\explorer.exe
c:\windows\system32\spool\drivers\w32x86\3\e_s4i0h2.exe
c:\program files\adobe\photoshop album starter edition\3.2\apps\apdproxy.exe
c:\program files\spamihilator\spamihilator.exe
c:\program files\microsoft windows onecare live\winssnotify.exe
c:\program files\a-squared anti-malware\a2guard.exe
c:\progra~1\telene~1\smartb~1\motivesb.exe
c:\program files\siteadvisor\6172\siteadv.exe
c:\windows\system32\ctfmon.exe
c:\program files\google\googletoolbarnotifier\googletoolbarnotifier.exe
c:\program files\printkey2000\printkey2000.exe
c:\program files\sitecom wireless network card setup\rtwlan.exe
c:\program files\telenet easycare\bin\mpbtn.exe
c:\windows\system32\wbem\wmiprvse.exe
c:\program files\messenger\msmsgs.exe
c:\program files\internet explorer\iexplore.exe
c:\documents and settings\fieuw\bureaublad\hijackthis.exe
c:\windows\system32\wbem\wmiprvse.exe
r0 - hkcu\software\microsoft\internet explorer\main,start page = [noparse]http://www.google.be/[/noparse]
r1 - hklm\software\microsoft\internet explorer\main,default_page_url = [noparse]http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=69157[/noparse]
r1 - hklm\software\microsoft\internet explorer\main,default_search_url = [noparse]http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=54896[/noparse]
r1 - hklm\software\microsoft\internet explorer\main,search page = [noparse]http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=54896[/noparse]
r0 - hklm\software\microsoft\internet explorer\main,start page = [noparse]http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=69157[/noparse]
r1 - hkcu\software\microsoft\windows\currentversion\internet settings,proxyoverride = 127.0.0.1
r0 - hkcu\software\microsoft\internet explorer\toolbar,linksfoldername = koppelingen
o2 - bho: adobe pdf reader link helper - {06849e9f-c8d7-4d59-b87d-784b7d6be0b3} - c:\program files\common files\adobe\acrobat\activex\acroiehelper.dll
o2 - bho: (no name) - {089fd14d-132b-48fc-8861-0048ae113215} - c:\program files\siteadvisor\6172\siteadv.dll
o2 - bho: (no name) - {53707962-6f74-2d53-2644-206d7942484f} - c:\progra~1\spybot~1\sdhelper.dll
o2 - bho: google toolbar helper - {aa58ed58-01dd-4d91-8333-cf10577473f7} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll
o2 - bho: google toolbar notifier bho - {af69de43-7d58-4638-b6fa-ce66b5ad205d} - c:\program files\google\googletoolbarnotifier\2.0.301.7164\swg.dll
o3 - toolbar: &google - {2318c2b1-4965-11d4-9b18-009027a5cd4f} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll
o3 - toolbar: mcafee siteadvisor - {0bf43445-2f28-4351-9252-17fe6e806aa0} - c:\program files\siteadvisor\6172\siteadv.dll
o4 - hklm\..\run: [epson stylus photo r200 series] c:\windows\system32\spool\drivers\w32x86\3\e_s4i0h2.exe /p30 "epson stylus photo r200 series" /o6 "usb001" /m "stylus photo r200"
o4 - hklm\..\run: [finereader7newsreaderpro] c:\program files\abbyy finereader 7.0 professional edition\abbyynewsreader.exe
o4 - hklm\..\run: [adobe photo downloader] c:\program files\adobe\photoshop album starter edition\3.2\apps\apdproxy.exe
o4 - hklm\..\run: [adobe reader speed launcher] c:\program files\adobe\reader 8.0\reader\reader_sl.exe
o4 - hklm\..\run: [nerofiltercheck] c:\windows\system32\nerocheck.exe
o4 - hklm\..\run: [spamihilator] c:\program files\spamihilator\spamihilator.exe
o4 - hklm\..\run: [onecareui] c:\program files\microsoft windows onecare live\winssnotify.exe
o4 - hklm\..\run: [hitman pro expiration helper] c:\program files\hitman pro\xphelper.exe
o4 - hklm\..\run: [a-squared] c:\program files\a-squared anti-malware\a2guard.exe /d=60
o4 - hklm\..\run: [motive smartbridge] c:\progra~1\telene~1\smartb~1\motivesb.exe
o4 - hklm\..\run: [siteadvisor] c:\program files\siteadvisor\6172\siteadv.exe
o4 - hkcu\..\run: [ctfmon.exe] c:\windows\system32\ctfmon.exe
o4 - hkcu\..\run: [swg] c:\program files\google\googletoolbarnotifier\googletoolbarnotifier.exe
o4 - hkcu\..\run: [incredimail] c:\program files\incredimail\bin\incmail.exe /c
o4 - hkcu\..\run: [mrc] c:\program files\pc tune-up\pctuneup.exe /mbrstart
o4 - hkus\s-1-5-19\..\run: [ctfmon.exe] c:\windows\system32\ctfmon.exe (user 'lokale service')
o4 - hkus\s-1-5-20\..\run: [ctfmon.exe] c:\windows\system32\ctfmon.exe (user 'netwerkservice')
o4 - hkus\s-1-5-18\..\run: [ctfmon.exe] c:\windows\system32\ctfmon.exe (user 'system')
o4 - hkus\.default\..\run: [ctfmon.exe] c:\windows\system32\ctfmon.exe (user 'default user')
o4 - global startup: printkey2000.lnk = c:\program files\printkey2000\printkey2000.exe
o4 - global startup: sitecom wireless utility.lnk = ?
o4 - global startup: telenet easycare.lnk = c:\program files\telenet easycare\bin\matcli.exe
o8 - extra context menu item: e&xporteren naar microsoft excel - res://c:\progra~1\micros~3\office11\excel.exe/3000
o9 - extra button: (no name) - {2d663d1a-8670-49d9-a1a5-4c56b4e14e84} - (no file)
o9 - extra button: onderzoek - {92780b25-18cc-41c8-b9be-3c9c571a8263} - c:\progra~1\micros~3\office11\refiebar.dll
o9 - extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - c:\windows\network diagnostic\xpnetdiag.exe
o9 - extra 'tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - c:\windows\network diagnostic\xpnetdiag.exe
o9 - extra button: messenger - {fb5f1910-f110-11d2-bb9e-00c04f795683} - c:\program files\messenger\msmsgs.exe
o9 - extra 'tools' menuitem: windows messenger - {fb5f1910-f110-11d2-bb9e-00c04f795683} - c:\program files\messenger\msmsgs.exe
o16 - dpf: {0742b9ef-8c83-41ca-bfba-830a59e23533} (microsoft data collection control) - [noparse]https://support.microsoft.com/oas/activex/msdcode.cab[/noparse]
o16 - dpf: {17492023-c23a-453e-a040-c7c580bbf700} (windows genuine advantage validation tool) - [noparse]http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204[/noparse]
o16 - dpf: {6414512b-b978-451d-a0d8-fcfdf33e833c} (wuwebcontrol class) - [noparse]http://www.update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/v5controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1181160483625[/noparse]
o16 - dpf: {6e5e167b-1566-4316-b27f-0ddab3484cf7} (image uploader control) - [noparse]http://express.foto.com/newuploader/imageuploader4.cab[/noparse]
o16 - dpf: {d27cdb6e-ae6d-11cf-96b8-444553540000} (shockwave flash object) - [noparse]http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab[/noparse]
o23 - service: a-squared anti-malware service (a2antimalware) - emsi software gmbh - c:\program files\a-squared anti-malware\a2service.exe
o23 - service: google updater service (gusvc) - google - c:\program files\google\common\google updater\googleupdaterservice.exe
o23 - service: nod32 kernel service (nod32krn) - eset - c:\program files\eset\nod32krn.exe
o23 - service: pc tools auxiliary service (sdauxservice) - pc tools - c:\program files\spyware doctor\svcntaux.exe
o23 - service: pc tools security service (sdcoreservice) - pc tools - c:\program files\spyware doctor\swdsvc.exe
o23 - service: siteadvisor-service (siteadvisor service) - unknown owner - c:\program files\siteadvisor\6172\saservice.exe
o23 - service: tuneup winstyler theme service (tuwinstylerthemesvc) - tuneup software gmbh - c:\program files\tuneup utilities 2006\winstylerthemesvc.exe
--
end of file - 8003 bytes
[/hjt]
 

Bijlagen

  • sitcomlog.txt
    8,5 KB · Weergaven: 45
Hallo Kenami,


Je HJLogje ziet er op vlak van malware in orde uit. Wel kunnen al die beveiligingsprogjes conflicteren/voor problemen zorgen, het is wel wat overkill.
Zijn de problemen met de hle verbinding/internet of bv. enkel met het surfen ? Indien enkel bij het surfen :
* McAfee sites advisor geeft bv. problemen met IE7. Om na te gaan of dit de oorzaak is, ga naar start > alle programma's > Accessoires > System Tools > Internet Explorer (No Add Ons). Op deze manier kan je IE7 zonder de Add ons laden. Kijk eens of het probleem dan nog voorkomt ?
* download eens een andere browser, bv Opera, en kijk eens of je het daar ook bij voor hebt. (Dan valt al af te bakenen of het aan je browser ligt of niet)

Werken al die trials uit Hitman Pro nog wel (NOD32, SpywareDoctor, ...) ?? Kijk dan eens na want nu starten ze nog mee op, maar als de trial afgelopen is, is het al helemaal overbodig (en kan conflicteren met bv. windows live one care). Betreft het achtergebleven resten van trials ? Want dan kunnen die uitgeschakeld worden, laat dan even weten.

Je kan ook volgende fixtooltje voor alg. netwerkproblemen eens laten lopen, helpt dat mss ?
Download Winsockfix (neem de Roemeense mirror want die van US is meestal down) en sla het op naar bv. bureaublad
* na download zoveel mogelijk openstaande sites en progjes ed... sluiten, net alsof je op het punt staat af te melden (komt ook een herstart aan te pas)
* dubbelklik dan het opgeslagen "Winsockfix.exe"
* klik "Reg backup" aan (deze wordt aangemaakt in map "ERDNT", ingeval van probl. kan je daar dus de backup in herstellen door ERDNT.exe" te dubbelklikken)
* klik dan "Fix" en laaat het tooltje z'n werk doen.
* Herstart de pc indien dit niet automatisch gebeurde.
Heb je er dan nog last van ?

(Dit dus wat ideen zover je logje/pc, dus niet mbt. de router zelf)


Succes :)
 
Hallo Kingpin.

Ik heb alles uitgevoerd volgens je aanwijzingen ,ik ben nu op internet via een usb stik Alles OK Ik begin stilaan te vermoeden, dat het probleem zich voordoet als ik met de UTP kabel verbonden ben geweest. De volgende dag, moet ik de router 1 min uitschakelen en alles werkt weer, voor enkele uren of dagen. Ik heb over een paar maand de router verplaats, en wat met de UTP kabel getrokken, zou die storingen geven? Kan die kabel getest worden ?
Groetjes Kenami
 
er zijn kabeltesters in de handel maar voor een fractie van die prijs kan je ook een andere kabel kopen en daarmee een tijdje testen,, dan weet je net zoveel voor een goedkopere prijs;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan