• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

In Behandeling rsgupd.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb jou logs nogmaals bekeken en geen Google toolbar gevonden.

Zelf heb ik CCleaner nog nooit goedgevonden - laat te veel zitten.
Soms blijkt dat ondanks het gebruik CCleaner de FRST-fix soms enkele Gigabyte opruimt.

Dit is de cleaner die ik gebruik:

Wise Disk Cleaner is een perfect tool om Windows te reinigen.
Deze reiniger heeft drie opties om Windows op te ruimen.


het Standaard opstartscherm

56b08b9359692-Wise_Disk_Cleaner_1.png



Indien u de Wise Disk Cleaner voor het eerst opgestart hebt, klikt u eerst op Instelling en haal de vinkjes weg totdat het er zo uitziet:

56b08c718c276-Wise_Disk_Cleaner_4.png


Sluit vervolgens het Instellingengvenster en klik op de knop Start Scan; is de scan gedaan klik dan op de knop Start opruimen.

Wil je websites toevoegen waarvan de cookies niet verwijderd mogen in verband met automatisch inloggen,
klik dan wederom op het sleutelsymbool bovenin de DiscCleaner - in het instellingenvenstertje klik dan op de tab Uitgesloten. kan je dan telkens een websitelink toevoegen.
Via de knop Sta Cookies toe

Wat betreft het updaten van het tool: is er een nieuwe versie van de Wise Disk Cleaner uitgebracht, dan krijgt je na opstarten van het tool een melding of jij het programma wil updaten.
Klik dan op Ja.

De update wordt dan gedownload, Wise Disk Cleaner wordt afgesloten en na opnieuw geïnstalleerd te zijn, start het tool daarna automatisch weer op.
Alternatief kan je zelf ook controleren of de laatse versie wordt gebruikt, klik daartoe onderaan het Wise venster op Update Controle

Ikzelf gebruik de Wise Disk Cleaner regelmatig met de standaard reiniging.
De overige reinigingsmogelijkheden gebruik ik onregelmatig - Systeem Afslanken is vooral na de Windows Update ronde aan te bevelen.

Download: Wise Disk Cleaner
 
Weer heel erg bedankt voor de uitleg en hulp! Ik heb Ccleaner verwijderd en met de Eset online scanner wordt nu niets meer gevonden. Ik ga Wise Disk Cleaner downloaden en uitproberen.
 
Een prettige en duidelijke tool! Het lukt alleen niet om bepaalde cookies toe te staan (zoals bijv. Gmail, LastPass). Bij de scanresultaten heb ik met rechts op een cookie geklikt en voor "negeer dit item" gekozen. Wat ik ook heb geprobeerd is om bij uitzonderingen de betreffende site toe te voegen echter na het opschonen moet ik toch weer mijn gegevens invullen. Ik doe vast en zeker iets verkeerd, maar wat? Kun jij me op weg helpen?
 
Misschien er overheen gelezen:

Wil je websites toevoegen waarvan de cookies niet verwijderd mogen in verband met automatisch inloggen,
klik dan wederom op het sleutelsymbool bovenin de DiscCleaner - in het instellingenvenstertje klik dan op de tab Uitgesloten; kan je dan telkens een websitelink toevoegen.
Via de knop Sta Cookies toe
 
Ik had dat wel gelezen maar denk dat ik het verkeerd ingevoerd had. Had namelijk www ervoor gezet. Ik heb het nu op de juiste manier gedaan en Gmail gaat goed. Echter LastPass krijg ik niet voor elkaar. Ik heb op een andere laptop gekeken in Ccleaner en daar staat bij uitzonderingen: lastpass.com Ik kom er maar niet achter waarom dit in Wise Cleaner niet werkt
 
Ik weet het - ik heb hetzelfde probleem na reiniging met Wise.

Wat ik doe om dan makkelijk in weer in te loggen:

ik heb mijn e-mailadres en wachtwoord achter elkaar gezet en dat plak in dan in de eerste regel van het inlogvenster van LastPass.
Dan arceer ik het complete wachtwoord en via rechtsklik kies ik voor knippen en vervolgens plakken in de tweede regel.

En dan log ik in.

Overigens - ik reinig niet elke keer met Wise.
Ik gebruik ook een simpel tool dat al jaren geleden gemaakt is.

Dat tool is TFC - TheFileCleaner van Oldtimer.

Probeer het tool maar - als het tool opstart worden wel eerst alle openstaande vensters gesloten!
 

Bijlagen

  • TFC.zip
    432,8 KB · Weergaven: 0
Waar heb je jouw inloggegevens opgeslagen? In een kladblok? Normaal bleef het e-mailadres wel staan in LastPass maar ook dat moet ik nu steeds opnieuw invullen.

Klopt het dat die TFC tool niet voor Windows 10 is? Indien wel, waar kan ik de juiste versie downloaden?
 
TFC via rechtsklik met adminrechten opstarten.
Ik heb TFC in het verleden gewoon kunnen gebruiken in Windiws 10.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan