• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Samenstellen Gaming Pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

eris

Nieuw lid
Lid geworden
19 apr 2013
Berichten
9
Waarderingsscore
0
Na jarenlang op de Playstation te hebben gespeeld, wordt het nu eens tijd voor een goede Pc. Ik heb mezelf al een tijdje ingelezen en filmpjes op Youtube bekeken rond het bouwen van een game Pc, en weet nu ongeveer wel wat ik hebben wil. In eerste instantie was ik van plan om de onderdelen ook zelf in elkaar te zetten maar bij nader inzien laat ik hem toch door Alternate, waar ik de Pc zal gaan bestellen, assembleren.

Ik heb alle onderdelen al samengesteld maar wil voor de zekerheid toch nog even een paar meningen en advies ontvangen aangezien dit mijn eerste "build" zal worden en ik dus niet voor verassingen wil komen te staan. En het is trouwens de bedoeling om de pc binnen nu en twee weken te gaan bestellen.

Het systeem:
- Wat is het maximale budget dat je wil uitgeven?
Oorspronkelijk was 1000 euro het budget, maar met assemblage, windows 7 en toch een Gtx 670 ipv een Gtx 660 ti komt het bij Alternate uit op zo'n 1300 euro.

- Welke onderdelen denk je te kunnen hergebruiken van een eerdere pc? (bv: beeldscherm, muis, toetsenbord, speakers)
Alles

- Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor wil je hem gebruiken? (bv foto's bewerken, videobewerking, 3d modelleren, games, mediacenter, muziekbewerking,...)
Games, internet browsing, schoolwerk

- Welke software/games ga je erop gebruiken? (vermeld indien mogelijk hardware requirements)
Battlefield 3 en 4, Operation Metro: Last Light, Arma 3 en andere aankomende releases.

- Ben je van plan te gaan overklokken?
Ja, maar niet extreem. Maximaal 4.0 of 4.2ghz

- Heb je verder 'speciale' eisen voor je pc {bv: Draadloos internet, SSD, geheugenkaartlezer, (optie voor) CrossFireX/SLI, een specifieke kast, waterkoeling,...}?
Nee

Randapparatuur:
- Heb je ook randapparatuur nodig? (muis, toetsenbord, beeldscherm, speakers ...)
- Heb je hiervoor ook een apart budget?
- Welke software heb je nodig? (bv: besturingssysteem, antivirus, ...)
- Indien je je beeldscherm wilt hergebruiken, welke resolutie heeft dit?


Ik heb geen verdere randapparatuur nodig. Windows 7 zal mijn besturingssysteem worden en ik heb een 23 inch 1080p beeldscherm van Samsung (Synchmaster SA 550)

De bestelling zal gedaan worden bij Alternate die ook zal zorgen voor de assemblage van de Pc.

Dit zijn de onderdelen die ik heb gebruikt voor mijn build:

Behuizing: Cooler Master CM 690 II Advanced
Moederbord: ASRock Z77 Extreme4
Processor: i5-3570K
Harde Schijf: Western Digital WD5003AZEX 500 GB (Black Edition)
Videokaart: ASUS GTX670-DC2-2GD5
Voeding: Corsair TX650M (650 Watt)
Optische schijf: LG GH24NS70
Geheugen: Corsair 8GB DDR3 1600mhz
CPU koeler: Cooler Master Hyper212 Evo
Extra case fans: 2 x Corsair Air Series AF120 Performance Edition (2 120mm fans)
Extra case fan: Antec Two-Cool 140x140x25 (140mm)
(de Cooler Master kast heeft 3 standaard fans, maar ik wil er nog 3 fans bij voor extra koeling - dit zorgt dus voor 6 case fans in totaal)

Met assemblage door Alternate kom ik dan uit op een totaalbedrag van rond de 1300,- euro.

Is dit een goede samenstelling voor een gaming pc die in ieder geval de aankomende jaren (met uitzondering van de video kaart) makkelijk de nieuwste spellen aan kan, zoals Battlefield 4?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou voor de Antec Three hundred Two gaan, is iets goedkoper en koelt beter en stiller ! ( 20 euro verschil! )
ook zou ik voor een andere koeler kiezen, een iets betere, ofwel de:

Cooler Master Hyper 412S
Gelid Tranquillo Rev.2


Dus zou ik de extra fans achterwege laten, is zeker niet nodig ! Ik heb zelf de antec + tranq, en die koelt zeer goed.

Voor de rest ziet het er goed uit hoor :)
 
Laatst bewerkt:
Hij is goed maar je hoeft geen case fans aan te sluiten die kast heeft voldoende airflow.
Ook raad ik je aan om een SSD aan te nemen, boot je pc snel op, snellere respondtijd wanneer je bijv iets met excel word etc etc aan t doen ben.

---------- Bericht toegevoegd op 16:26 ---------- Vorige bericht was op 16:26 ----------

Hij is goed maar je hoeft geen case fans aan te sluiten die kast heeft voldoende airflow.
Ook raad ik je aan om een SSD aan te nemen, boot je pc snel op, snellere respondtijd wanneer je bijv iets met excel word etc etc aan t doen ben.
 
Ik heb even naar de Antec kast gekeken en die komt inderdaad goed uit de testen, maar volgens Hardware.info is de Coolermaster advanced een aanrader. Heeft tevens een gold-award gekregen en ook op andere sites heb ik een aantal goede reviews gezien. Daarnaast wil het oog ook wat ;-)

De CPU koeler was ik inderdaad niet erg zeker over, in een review over koelers werd er zelfs een beetje lacherig over gedaan door hem niet te rangschikken als "echte" koeler. Dus dat zal ik gaan aanpassen. Alleen de koeler die jij aanraad is momenteel niet op voorraad, ik heb ook veel goede dingen gelezen over de Scythe Mugen 2 alleen is die helaas ook niet voorradig. Maar de Scythe Mugen 3 Rev. B schijnt niet onder te doen dus zal ik die nemen.

Alleen zijn er verschillende modellen; n schijnt zelfs speciaal voor gamers te zijn (wordt gezegd op andere fora) en heeft 2 fans. Alleen is die wel ongeveer een euro goedkoper dan de normale versie bij Alternate, wat mij onlogisch lijkt aangezien de "game- versie" duurder zou moeten zijn omdat die 2 fans heeft en de standaard versie maar 1...

Scythe Mugen 3 Rev. B:
http://www.alternate.nl/html/product/Scythe/Mugen_3_Rev.B/970196/?tk=7&lk=1693

'game' versie PCGH-Edition:
http://www.alternate.nl/html/product/Scythe/Mugen_3_Rev.B_PCGH-Edition/972533/?tk=7&lk=1693

Welke editie zal ik nemen, denk zelf dat ik de 'gewone' versie neem. Die PCGH editie lijkt me gewoon meer marketing dan het daadwerkelijk verschil maakt.

*EDIT*

De PCGH-edition van de Scythe Mugen 3 heeft een 2x 3-pin-aansluiting terwijl de terwijl de standaard editie een PWM-aansluiting heeft. Wat is het verschil en wat is beter?

[/COLOR]Hij is goed maar je hoeft geen case fans aan te sluiten die kast heeft voldoende airflow.
Ook raad ik je aan om een SSD aan te nemen, boot je pc snel op, snellere respondtijd wanneer je bijv iets met excel word etc etc aan t doen ben.

Nu ik een iets duurdere CPU koeler neem, laat ik de 140mm fan varen. Wel hou ik voor de zekerheid de twee 120mm fans van Corsair - "better safe than sorry".

En de SSD zal in de toekomst wel komen, nu past dat echt niet meer in mijn budget.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Klopt, de coolermaster advanced had een golden reward gekregen (in 2011), maar tijden veranderen, technologie staat niet stil, de Antec verschilt niet zoo veel van de CM, zwart, elegant, heb hem zelf ook en er is zeker niks mis met he design van de Antec.
Bij hardware.info kan je een vergelijking doen tussen de 2 kasten, en daar zie je dat hij toch overal bij koeling en geluidproductie beter doet dan de 20 euro duurdere CM. ( klik ).
Wil je echt het liefst bij alternate? want bij azerty.nl zijn de koelers die ik aanrade wel in voorraad, tevens is de gelid 10 euro goedkoper dan de scythe 3, en ze presteren redelijk hetzelfde. die 10 euro kan je ergens anders goed gebruiken.

Ik snap niet hoe en koeler speciaal voor 'games' kan zijn omdat het tenslotte de CPU koelt, maargoed.

En zoals eerder gezegt, de extra fans zijn niet noodzakelijk, maar als je dat pers wilt, ga je gang :D niemand houd je tegen natuurlijk.

Bovendien kan je als je op dit forum je systeem laat samenstellen bij azerty genieten van een kleine korting!
 
Laatst bewerkt:
Ja, ik zie het. Maar de verschillen zijn wat dat betreft zo minimaal dat ik liever voor de Coolermaster kast ga. En de geluidsproductie zal me al helemaal een worst wezen, ga toch met headset gamen en ben voor de rest niet zo moeilijk als de Pc verder goed werkt. Verder scoort de coolermaster kast dan bij gebruikersvriendelijk weer net iets beter dan de Antec kast.

Doordat Alternate redelijk in de buurt is, ben ik van plan hem zelf op te halen. Geen gedoe met PostNL of die andere "gooiers en smijters" van bezorgdiensten zodat ik in ieder geval geen half kapotte Pc ontvang. En bij eventuele problemen/klachten kan ik dan ook makkelijk even langswippen.

Ja, maar de aansluiting en het aantal fans zijn anders bij de cpu koeler in de PCGH-editie. Wat is het verschil tussen 3-pins en PWM aansluitingen?
 
Oh oke, beter bij alternate dan inderdaad.

Het verschil tussen 3 pins en PWM is dat PWM een 4de pin heeft, je kan de snelheid van de fan bijvoorbeeld veranderen ect,

Hier een linkje met meer uitleg.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan