• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Samsung notebook 2013 sloom.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hcbunt

Nieuw lid
Lid geworden
27 mei 2010
Berichten
14
Waarderingsscore
0
Hoi.

Ik heb een paar jaar geleden een Samsung notebook uit 2013 gekocht voor school. Toen had ik geen problemen met de snelheid, maar nadat hij 1,5 jaar in de tas heeft gelegen is hij niet snel meer. Een vriend heeft er Windows 10 opgezet, omdat hij zei dat ie geen updates meer binnen wou halen. Het heeft wel iets geholpen maar ik ben nog steeds niet tevreden.

Het lijkt mij dat er geen virussen op kunnen staan omdat hij zo goed als leeg is.

Weet iemand of ik er nog iets aan kan doen/vernieuwen? Hij hoeft geen zware dingen aan te kunnen.

Alvast bedankt.

Groetjes Stefan
 
Hallo Stefan - knap dat je na bijna 8 jaar geleden hier aangemeld te zijn, je inloggegevens nog hebt en nu jouw eerste bericht hebt geplaatst.
591ec03aecb0a-smiley_says_hello.gif
Hartelijk welkom op dit geweldige forum.

Samsung notebooks zijn in principe door Samsung afgekeurd voor Windows tien, omdat notebooks van samsung niet meer gemaakt worden en Samsung dus niet van plan was nog veel geld in de support te steken.

Maar laten we eerst eens naar jouw Windows kijken.


Download
52063a40e2e64-Farbar_Recovery_Scan_Tool_canned.png
Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden dan wel daar naar toe verplaatsen!
Opmerkingen
: Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.

Antivirusprogramma en actieve malwarescanners dienen al voor je FRST.exe start gedeaktiveert zijn!
Hier en hier vindt je gegevens hoe antivirusprogramma's en spywarescanners te deaktiveren.

FRST opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op FRST.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe of FRST64.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".

FRST start op:
  • Wanneer het programma is geopend klik dan op de knop Yes bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop.
  • Aansluitend zal een logbestand - FRST.txt en Addition-txt aangemaakt worden en op het bureaublad opgeslagen worden.
  • Post de inhoud van beide logbestanden in jouw volgende bericht.
.

In geval de inhoud van een van de logs of van beide logs te groot is om te posten, kijk dan hier: Hoe een bijlage toevoegen?
 
Hallo Abraham,

Ik moest wel eerst een nieuw wachtwoord aanvragen ha ha, die was ik vergeten. Dankjewel :)

In de bijlage heb ik de logs.

Oh dat is balen dat dat afgekeurd word! Ik hoop dat je iets kan vinden.
 

Bijlagen

  • Addition.txt
    20,6 KB · Weergaven: 2
  • FRST.txt
    44,1 KB · Weergaven: 1
De logs tonen niks bijzonders op zich, er zijn alleen wel meldingen van beschadigde bestanden.
Dus er kan een probleem met de harddisk zijn.


Download de bijgevoegde CrystalDiskInfo.zip.
Na download het bestand uitpakken en openen.

Dubbelklik dan op DiskInfo.exe

Geeft het tool een gele knop aan,

laat dan weten welke regels in de gele kleur zijn vermeld.
 

Bijlagen

  • CrystalDiskInfo.zip
    2,9 MB · Weergaven: 1
Hij geeft nergens een gele kleur aan.

(zie bijlage)
 

Bijlagen

  • Abraham.png
    Abraham.png
    215,8 KB · Weergaven: 4
Navigeer naar C:\Windows\System32\cmd/cmd.exe en klik met rechts op cmd.exe en kies voor "Als administrator uitvoeren".

In het zwarte venster typ of kopieer/plak je nu sfc /scannow gevolgd door indrukken van de Entertoets.
Denk wel aan de spatie na 'sfc' indien het typt.

In het zwarte venster zie je vervolgens de voortgang van de scan - die even kan duren
SFC (SystemFileChecker) houdt in dat systeembestanden gecontroleerd worden op juist funktioneren, zo nodig volgt reparatie.
Let goed op de laatste meldingen in het venster: indien aangegeven wordt, dat herstel afhankelijk is van opnieuw opstarten, doe dit dan.

Is de scan klaar en hoeft er niet gerebooted te worden of na het heropstarten (cmd.exe weer met adminrechten opstarten) ga je door met de volgende opdracht.


In het zwarte venster typ of kopieer/plak je nu DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth gevolgd door indrukken van de Entertoets.

Ook nu wordt er een voortgang gegeven; de scan zal zelfs nog wat langer kunnen duren als de eerste.


Is die scan klaar, dan nogmaals sfc /scannow om de fouten die DISM.exe gevonden heeft te repareren.

Start hierna het systeem opnieuw op - ook als daar geen opdracht voor is en laat weten hoe een en ander is gegaan.
 
Hoi Abraham, stom van me dat ik nooit meer gereageerd heb.. stom..

Ik hoop dat je me nog verder wilt helpen, zo niet bedankt voor de hulp van de laatste keer!

Je laatste post had ik nog uitgevoerd zonder resultaat.

Wat ik niet begrijp is wanneer ik naar taakbeheer ga, het kopje processor en schijf af en toe naar 99% schiet terwijl er niks uitgevoerd word op te laptop? Ook wanneer de oplader erin zit is, kan ik er gewoon niks mee doen.... Kan ik niet iets vervangen wat kan helpen? Of word het echt een nieuwe laptop kopen voor de paar keren in de maand dat ik hem gebruik..
 
Hoi, natuurlijk wil ik de draad weer oppakken.

Maar doordat er zoveel tijd er al overheen is gegaan, beginnen we van voren af aan.

Download
52063a40e2e64-Farbar_Recovery_Scan_Tool_canned.png
Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden dan wel daar naar toe verplaatsen!
Opmerkingen
: Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.

Antivirusprogramma en actieve malwarescanners dienen al voor je FRST.exe start gedeaktiveert zijn!
Hier en hier vindt je gegevens hoe antivirusprogramma's en spywarescanners te deaktiveren.

FRST opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op FRST.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe of FRST64.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".

FRST start op:
  • Wanneer het programma is geopend klik dan op de knop Yes bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop.
  • Aansluitend zal een logbestand - FRST.txt en Addition-txt aangemaakt worden en op het bureaublad opgeslagen worden.
.

Kijk hier: Hoe een bijlage toevoegen?
 
Fijn dat je me weer wilt helpen! :)
 

Bijlagen

  • Addition.txt
    21,9 KB · Weergaven: 2
  • FRST.txt
    120,7 KB · Weergaven: 2
Het ziet er allemaal goed uit.

Gezien de processor in jouw notebook, schat ik dat de machine niet meer de jongste is, maar een vijf tot zes jaar oud is.

Het grootste probleem zoals ik dat zie, is het aanwezige werkgeheugen van 4GB waarvan een deel opgesnoept wordt door de onboard grafische kaart.

Post enkel de link, die je via onderstaand tool verkrijgt.

Download
51ec442687372-sp_64_Canned.png
Speccy van Piriform


Bij de installatie van "Speccy" wordt gevraagd om de Google Chrome webbrowser mee te installeren.
Indien je dit niet wenst, verwijder dan de vinkjes.

Speccy van Piriform opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: start "Speccy" middels dubbelklikken.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: start "Speccy" middels rechtsklik en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.

Speccy van Piriform gebruiken:
  • nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
  • Klik nu in de menubalk op Bestand (File) en kies voor Publiceren (Publish Snapshot)
  • Bevestig het publiceren door JA (Yes) te klikken.
  • Nu zal een pop-upvenster openen met daarin de vraag voor wel of niet publiceren.
  • Bevestig dat eerste dus.
  • Kopieer nu de link in het nieuw geopende webvenster en plak die link in jouw volgende bericht.
 
het geheugen kan tot maximaal 8gb uitgebreid worden .. en volgens speccy zit er nu maar 3gb in ..>
3,00GB Single-Channel DDR3 @ 665MHz (9-9-10-24)
 
8 Gb zal je notebook vleugels geven en zet je er gegeven moment ook nog een SSD in , dan herken jij jouw notebook niet meer.
 
Kan ik elk soort 8gb geheugen kopen of moet ik ergens op letten?

Zoiets?
https://www.coolblue.nl/product/486782/crucial-8-gb-sodimm-ddr3l-1600.html

Is dit makkelijk zelf te vervangen of moet je dit echt door een expert laten doen?

En een SSD, kan je mij een voorbeeld sturen welke ik daarvoor moet kopen? En is dit ook zelf te doen of een expert?

Lost dat ook het probleem op met me oplader? Wanneer de oplader erin zit dat hij nog slomer is?
 

Bijlagen

  • 6F2BB0B8-1142-4952-A5D3-62292B453A66.jpeg
    6F2BB0B8-1142-4952-A5D3-62292B453A66.jpeg
    1,6 MB · Weergaven: 3
  • 796CFED7-75F1-468F-A6F0-A3E9F6E0EFFB.jpeg
    796CFED7-75F1-468F-A6F0-A3E9F6E0EFFB.jpeg
    2,3 MB · Weergaven: 3
er kan inderdaad nog 4gb bijgeplaatst worden .. in het totaal verkrijg je dan de 8gb wat eerder vermeld werd .
 
Omdat de computer zelf malware vrij is en de sloomheid het gevolg is van de flessenhals aan aanwezig werkgeheugen, zal ik dit topic verplaatsen naar Hardware Problemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan