• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Scanner Werkt Niet Goed

Status
Niet open voor verdere reacties.
Y

Yasmine

Gast
Ik moet nu ook al de problemen van de familie-pc oplossen :D , het gaat om de (behoorlijk oude) pc van mn ouders met windows 98 (ja, het bestaat nog) en hun scanner, een hp scanjet 4410c. Ik weet niet of dat er toe doet, maar ik zeg t toch maar even.

Het probleem is dat sinds kort de scanner dienst weigert, althans, het scanprogramma kan nog worden opgestart, maar als er dan op 'scannen' geklikt wordt, is de scanner niet zichtbaar. Het programma deinstalleren en weer opnieuw installeren zorgt ervoor dat het weer werkt, maar na enkele dagen herhaalt t probleem zich, enz.

Iemand enig idee? Alvast bedankt!

groetjes,

Yasmine
 
Dit zal waarschijnlijk komen door de usb aansluiting van de prionter die dan niet goed wordt herkend door win 98.
 
De scanner is aangesloten op de pc via de printer, maar niet met een usb-aansluiting, volgens mij gewoon met een 'normale' (brede stekker 'met van die puntjes') aansluiting. Geldt dat wat je zegt dan nog steeds en zo ja, wat kan er aan gedaan worden?

groetjes,

Yasmine
 
Nee dan gaat dat niet op, kijk eens of je na een verse installatie van de software of je op de site van HP aan de hand van het type er misschien software updates zijn voor de scanner.
 
Er zijn wel wat updates beschikbaar idd, ik zal kijken of dat werkt als ik weer thuis ben, tot zover bedankt iig!

groetjes,

Yasmine
 
Om te kijken of je scanner niet defect is kun je ook het volgende even proberen.
De brede kabel die vanaf je scanner naar je printer loopt even losmaken van de printer.
De brede kabel die vanaf je printer naar de pc loopt losmaken aan de achterzijde van je pc.
De kabel die je uit de printer hebt gehaald ( die van de scanner dus) rechtstreeks op je pc aansluiten.
Dit doe je natuurlijk wel allemaal met de apparatuur uit.
de pc starten en kijken wat hij dan doet.
Werkt het dan wel dan is vaak ff de kabels goed opnieuw aansluiten en de software opnieuw instaleren de oplossing.

p.s.
Als je printer wel de mogelijkheid heeft om met usb kabel te worden verbonden naar pc dan is dat een betere oplossing.
Je kunt dan de scanner rechtstreeks op de pc aansluiten.
 
De kabels loshalen is ook niet de oplossing, had ik trouwens al eerder geprobeerd.

Het probleem is op zich niet dat de scanner defect is, die doet t wel zoals gezegd, maar na een paar dagen werkt de software niet meer, opnieuw installeren is dan even de oplossing, maar na een paar dagen zitten we weer met hetzelfde probleem.

Ik heb vandaag gezocht naar updates, dacht dat die ook wel op de site van hp stonden, maar dat was gewoon het installatieprogramma, versie 3.14, en die heb ik al. Geen resultaat dus.

De computer heeft geen usb-ingang (hij is vrij oud), dat gaat dus niet werken denk ik. Iemand nog suggesties/ideen? :unsure: Ze zijn meer dan welkom!

groetjes,

Yasmine
 
wordt de software wel in een goede map geinstalleerd en niet per ongeluk in een tijdelijke (temp)map.
 
Nee, gewoon in C:program filesenz.
 
Heb je dan in de tussentijd met ad-aware gescand, of een ander progje, het kasn soms zijn dat bepaalde software die (lichte) vorm van spyware bevat, als je die verwidjert de software niet goed meer werkt, heb dit onlangs zelfs gehad met een legaal spel.
 
Het rare is dat Ad-aware niet werkt op die pc, als ik t programma start loopt t vast en wordt de computer verschrikkelijk traag. Ik denk trouwens dat dit t probleem niet is.
 
Kijk eens onder start-uitvoeren-msinfo32 intoetsen en dan kijken onder probleemapparatuur en geforceerde hardware.

Als je scannner weer dienst weigert kijk dan eens of je de cdrom in de speler kan doen, dan ga je naar rechtermuis -- deze computer---eigenschappen-hardware--- zoek je je scanner op-- klik je met rechtermuis op de scanner--- stuurprogramma bijwerken, dan laat je hem zoeken op de cd, naar een beter stuurprogramma, als dit niet wekt heb je daar ook de optie staan "probleem oplossen".
 
Ok, dank je Frank, ik zal t binnenkort proberen, het duurt namelijk weer een paar dagen voordat ik bij die pc ben.

groetjes,

Yasmine
 
we horen het wel weer :)
 
Ok, ik zit nu achter die pc, er is geen probleemapparatuur of geforceerde hardware. Heb voor de zekerheid eerst ook nog even gecheckt of de software idd niet in een temp-map geinstalleerd wordt, maar dat is niet zo.

Als ik het scanprogramma opstart krijg ik een melding 'sorry, scanner could not be initialized (scanner not found)'.

Als ik bij hardware kijk onder eigenschappen van deze computer, kan ik de scanner niet ontdekken ( http://img11.exs.cx/img11/2140/Ps-hd.jpg ), of zit ik nu te slapen?

Wie helpt me verder? :(

groetjes,

Yasmine
 
Klik eens op dat plusje voor "ports (lpt en com)" daar hoort die tussen te staan.
 
probeer de scanner eens te installeren met de add/remove hardware wizzard die in het configuratie scherm te vinden is..

Dirver moet je wel bij de hand houden ;)
 
Hi,

Dat de scanner gekoppeld is aan de printer is goed, maar dan moet de kabel van de printer ook aangesloten zijn, maar dat weet je wel.

Alvorens de scannersoftware op te starten moet je ervoor zorgen, dat de scanner ook daadwerkelijk aan staat, omdat je anders het probleem te zien krijgt, dat de PC de scanner niet kan vinden.
Vergeet je dit van te voren te doen, dan kun je het schieten, want dan moet je wachten tot je alles afsluiten kunt en opnieuw kunt beginnen..

Na het aanzetten van de scanner, start je je software voor het scannen op. Je zoekt de betreffende scanner op en drukt op de opdracht "acquire" (in het nederlands???).
Dan gaat de scanner aan, zie je ook op je PC, waarna je vervolgens kunt scannen.

Zo moet het wel werken, maar vergeet niet dat met oude PC's alles uiteraard langzamer gaat.

Succes ermee!
 
Het installeren is het probleem niet, zoals ik al eerder zei, dat lukt wel. Na een tijdje 'doet' de scanner het gewoon niet meer als je op scannen klikt, het programma zelf staat nog wel in de lijst van programma's.

Ik heb net het programma gedeinstalleerd en met add hardware opnieuw toegevoegd, zoals nano aanraadde. De computer trof de scanner ook keurig aan als nieuwe hardware, maar dan moet ik het scanprogramma ook opnieuw installeren en dan krijg je na een tijdje hetzelfde probleem weer (dat de scanner zogenaamd niet aangetroffen wordt).

Ik word er moedeloos van! :( Mn compu-kennis is te beperkt vrees ik.

Zijn er mss ook andere scanprogramma's, of heb ik per se die van Hewlett Packard nodig? (Ik doe maar een suggestie.)

Iemand anders nog ideen? :unsure:

groetjes,

Yasmine
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan