• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Scherm error

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bverhoof57

Nieuw lid
Lid geworden
29 dec 2018
Berichten
10
Waarderingsscore
0
Kaniemand mij zeggen wat er hier aan de hand is.?
Win 10
Hp zbook 15
BB67EE30-DCFF-4A35-B1C0-FEA482DA4EF0.jpeg
 

Bijlagen

  • FBE273BA-5A7B-4CB0-9AF0-7DADB67DB062.jpeg
    FBE273BA-5A7B-4CB0-9AF0-7DADB67DB062.jpeg
    593,4 KB · Weergaven: 1
Het lijkt erop dat videokaart kapot is.
Heb jij de mogelijkheid om een extra scherm aan te sluiten om te kijken of die wel goed beeld geeft?
 
Als wat @aarie25 wel lukt met gewoon beeld, dan is het niet de grafische kaart, maar mogelijk de inverter (de schakeling tussen moerbord en beeldscherm) die het probleem is.
 
Beste
Ik heb videokaart vervangen. Resultaat geen verandering. Laptop via vga aangesloten op extern scherm werkt prima
 
Als wat @aarie25 wel lukt met gewoon beeld, dan is het niet de grafische kaart, maar mogelijk de inverter (de schakeling tussen moerbord en beeldscherm) die het probleem is.
Beste
Wat is hier een evt oplossing voor???
 
Als je het scherm wat naar voren en naar achteren beweegt, verandert dan het beeld? Gaat het trillen / flikkeren, veranderen de lijnen etc. etc ?
 
Oké, dan lijkt het er sterk op dat het niet de verbinding (connectors) zijn tussen -zeg maar- de bodem van je laptop en het scherm.
Als dan ook de videokaart niet de oorzaak (b)lijkt te zijn, dan is de kans dat het idd. de inverter is, erg groot en dat ga je, als je leek bent, zelf niet zomaar 'even' oplossen. Afhankelijk van de leeftijd van het flaptopje zal je dan keuzes moeten gaan maken.
 
De latop is 5 jr oud werkt als een zonnetjes (i7 1tb ssd 16 gb ram)
Wat gaat zoiets kosten om dit te laten repareren.

Dank voor jullie reacties
Gr Bernard
 
Geen flauw idee. Ik weet wel dat grote merken zoals HP vaak niet naar een oorzaak gaan zoeken (= qua arbeidsloon te duur) maar bepaalde componenten in zijn totaliteit vervangen. Daardoor kunnen de reparatiekosten vrij hoog uitvallen. Misschien is het daarom handiger via Google op zoek te gaan naar een goede / betrouwbare reparateur in je omgeving.
 
Dank voor je reactie
Ik zal eens gaan zoeken op Google
 
Ik heb videokaart vervangen.
Zo'n kaart had je nog liggen dan?

Via een externe monitor krijg je het beeld via de IGP en niet via de nVidia kaart.
De laatste kun je uitschakelen zodat het ook via de IGP gaat voor het interne scherm?

Een inverter zorgt voor de verlichting van een notebook scherm voor de backlight, als die stuk gaat is het scherm donker.......
 
Kaart had ik gekocht
Hoe schakel ik de IGP uit....?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kun je in de bios de dedicated kaart uitschakelen?
Nee, dan in Windows doen.
Blijft het probleem ook als alleen de IGP werkt dan is het het scherm zelf.
 
Kun je in de bios de dedicated kaart uitschakelen?
Nee, dan in Windows doen.
Blijft het probleem ook als alleen de IGP werkt dan is het het scherm zelf.
Ik ga het morgen eens proberen thnx voor de tips
 
Lcd scherm is kapot, als een extern scherm wel werkt.
Kwestie van vervangen, als je handig bent is dit goed te doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan