• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Sticky schijf veranderd in RAW

Status
Niet open voor verdere reacties.

Najsnarf

Elite lid
Lid geworden
11 sep 2013
Berichten
6.197
Waarderingsscore
50
En dan is plotseling een(ingebouwde) HD waarop vrijwel alle mappen en bestanden op staan veranderd in Raw:
5b090483e0ea3-No.001.jpg

Zoeken op internet geeft al gauw een programma van EaseUs, en dat draait nu, want het duurt een aantal uren. Op Crystaldisk zie ik niet veel bijzonders (wel veel draaiuren). Gelukkig heb ik dezelfde gegevens ook nog op twee andere schijven (1 ook ingebouwd, en 1 USB), maar die zijn nooit helemaal up to date.
Hoop nu maar dat alles hersteld wordt, maar heeft iemand dit eerder meegemaakt, en weet hij er wat meer van?
 
Iets speciaals gedaan met die schijf of iets (hardware) veranderd aan je pc?
 
nee, waarom zou ik?
 
Voor mij iets bizars !
RAW is toch een bestandsformaat dat gebruikt word bij digitale camera's ?
 
de herstel-actie met EaseUs loopt al een aantal uren, dat ga ik tussentijds echt niet wijzigen met MiniToolPW. Het zelfde geldt voor test-disk, maar misschien was het dan sneller gegaan?
 
RAW van een harddisk houdt in dat hij niet meer herkend wordt.
Mogelijk dat het tool van Lange Pier uitkomst kan brengen.
Alleen met een UEFI-partitietabel kan het tool zo te lezen nog niet omgaan en dat vind ik jammer.
 
Betekent dit dat ik voor nop bezig ben (kan wel doorwerken met de pc) en dat ik het advies van Lange Pier moet volgen? EasUs "zegt"dat het over een half uur klaar is, en dan moet ik op de "herstel|"knop klikken. Ben benieuwd. Maar mijn vraag in # 1 of iemand dit zelf wel eens mee gemaakt heeft is nog niet duidelijk. Op Google lees ik wel vaker dat het "zo maar" gebeuren kan.
Inmiddels kwam Humphrey54 ook met zijn mededeling.
en meteen daarna L.P.: ik maakte dit topic aan om er wat van op te steken. Dat gebeurt wel vaker.
 
TestDisk kan ook prima omgaan met een GPT indeling, overigens, moet je daar wel voor kiezen uiteraard.
Een UEFI werkt alleen met een schijf met een GPT indeling maar heeft zelf geen partitietabel.
 
EaseUs geeft de mededeling:
5b09203edbe25-No.001.jpg

maar als er dan over gegaan wordt naar een herstelactie blijkt dat ik 500 MB gratis mag converteren, en voor € 70.-- onbeperkt. Ik ga nu kijken naar die testdisk.
Vraag: wil Lange Pier voor mij iets duidelijker toelichten wat er in ³ 11 geschreven werd over GPT ?
(en per slot heb ik vrijwel alle gegevens ook nog op 2 andere schijven zoals ik al schreef, en overweeg ik die 1TB HD in de ban te doen. Anderzijds beschouw ik het als een uitdaging voor een relatieve digibeet dit op te lossen)
 
Als je overweegt die 1TB HD in de ban te doen - dan kan je deze HD netzo goed opnieuw aanmaken en formatteren.
 
ik kijk eerst even naar die Testdisk en zie wel hoe ver ik kom.
 
tja, inmiddels zag ik dat dit - voor zo ver ik het begreep - die testdisk alleen van toepassing is om een non-booting schijf weer bootable te maken.
5b0925061735a-No.001.jpg

Langzaam komen we aan het einde van het verhaal.
 
en om van het gedoe af te zijn die 1TB-schijf geformatteerd en opnieuw als opslag in gebruik genomen als opslag.
 
Kijk aan, resolute beslissing genomen.
Ik zal dit topic als opgelost zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan