• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Schijfopruiming van windows update lukt niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

danny g

Junior lid
Lid geworden
3 dec 2016
Berichten
79
Waarderingsscore
2
Het opruimen van de "windows update" files via de functie schijfopruiming blijkt bij mij niet meer te lukken. Computer meerdere keren herstart en vruchteloos gezocht naar een oplossing op het www.
Wat mij wel is opgevallen is dat ik in het venster voor schijfopruiming geen knop zie met de vermelding "systeembestanden opschonen" . Volgens deze website : https://www.pcleek.com/tips/tips-vo...ws-updates-opschonen-windows7-windows8-en-8-1 zouden eventueel eerst deze systeembestanden dienen opgeschoond te worden en dan zou het blijkbaar wel lukken. Ik kan me spijtig genoeg niet herinneren of deze mogelijkheid er vroeger wel was. Heb hem (als hij er al stond) nooit gebruikt trouwens en het opschonen ging vroeger altijd probleemloos. Ook updates gingen altijd zonder enig probleem.
Ik werk met windows 7 pro .

Op onderstaande afbeelding zie je links een voorbeeld vanuit genoemde website en rechts wat op mijn scherm verschijnt.

Schijfopruiming.JPG
 
Dus ondanks dat jij het hebt aangevinkt lukt het niet om het te verwijderen?
Je zou Wisedisk cleaner kunnen downloaden, daar kun je ook update bestanden verwijderen.
Dit kun je onder systeem afslanken doen.
 
De Schijfopruiming vanaf Windows 7 om de updates op te schonen is alleen dan aanwezig, indien de Schijfopruiming met administratorrechten wordt opgestart.
 
@danny g : wat bedoel je precies met : "blijkt bij mij niet meer te lukken"?
Waar blijkt uit dat het niet lukt / wat merk je?

Vooruitlopend op je antwoord : ik heb hier 2 laptops met Win10 en ikheb recentelijk voor het eerst de systeembestanden laten opruimen. In tegenstelling tot het laten opruimen van de overige files / vinkjes zetten, duurt het opschonen van de systeembestanden lang, zeer lang voordat er wat gebeurde en het proces werd afgerond. (wel 15 minuten). Heb je lang genoeg gewacht alvorens de functie te annuleren of heb je na een minuut of 2 het geheel onderbroken?
 
De Schijfopruiming vanaf Windows 7 om de updates op te schonen is alleen dan aanwezig, indien de Schijfopruiming met administratorrechten wordt opgestart.

Je kunt de schijfopruiming niet starten als administrator: er staat alleen "Openen". Eerst moet je de procedure doorlopen en dan kun je eventueel "overbodige bestanden" verwijderen.

Daarna klik je op "Systeembestanden opschonen" en dan moet je nogmaals de procedure doorlopen. Daarna kun je pas de Windows update restanten aanvinken.

Ik spreek vanuit Windows 7 Home Premium.
 
Doe het volgende eens:

Stap 1

Download de Windows repair tool via Techspot KLIK

Stap 2

1 Start de tool op

vervolgens krijg je het volgende venster te zien:

574734aeaa325-2016-05-26_19_30_30-Foto_s.png


2 Klik eerst op repairs (Groene vakje)

3 klik daarna op Open repairs (rode vakje)

5 klik vervolgens op Start repairs (rode vakje onderstaande foto.)

5747354ce2680-2016-05-26_19_30_46-Foto_s.png


Wacht daarna tot deze klaar is (kan lang duren) en herstart de pc.
 
Hallo Abraham,

Als je "schijf" typt in het zoekveldje bij het Windows 7 Startmenu komen er 2 relevante opties: 1. Schijfopruiming en 2. Schijfruimte vrijmaken.

De ene kun je starten als administrator, de andere niet. Beide opties leiden echter tot hetzelfde resultaat: je kunt de systeembestanden opschonen.

Zie de afbeelding.

5abca6a149b34-Schijfopruiming.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan