• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Schrijfruimte vrij maken C schijf maar niet gemachtigd door system

Status
Niet open voor verdere reacties.

sonja83

Nieuw lid
Lid geworden
27 sep 2018
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Graag wil ik mijn adobe map verplaatsen (dus NIET verwijderen) van de C-schijf naar de D-schijf. Maar hiervoor moet ik gemachtigd zijn door SYSTEM om dit te kunnen doen. Geen idee hoe ik dit op moet lossen.
 
Is dit de Adobe map waar de programma's in geïnstalleerd zijn? Dan NIET verplaatsen, omdat anders de verwijzingen in paden en registersleutels niet meer kloppen. Je kunt wél het programma verwijderen en opnieuw installeren, daarbij kun je opgeven in welke map op welke drive het moet worden geïnstalleerd.
 
Standaard maakt Adobe mappen aan op je C-schijf (onder Program Files, Program Files(86), Program Data en onder user diverse mappen). Onder MijnDocumenten maakt ie vervolgens ook een mapje Adobe met daarin o.a. de voorkeuren en instellingen van de programma's en ook doelmappen voor tijdelijke bestanden. Staat MijnDocumenten op een andere locatie (zoals D-schijf) dan moet die map daar ook blijven tenzij je dat in de programma's zelf verandert (niet aangewezen). Normaliter zou daar niet echt veel moeten instaan. Wat is de reden dat je die map wil verzetten en over welke versie gaat het bij jou? Bij herinstallatie van Adobe CC gaat ie identiek hetzelfde doen, tenzij de map MijnDocumenten ondertussen terug onder C:/users staat.
 
Met "Steam Mover" verplaats je software van de ene naar de andere schijf incl. registerwijzigingen, of het ook met mappen wil is uitproberen.

En wat van Adobe gaat het over?, die maken diverse rommel.

Verplaatsen en de verwijzingen veranderen kan gewoon ook hoor.
 
Het gaat om Lightroom en Phtotoshop.
 
Standaard maakt Adobe mappen aan op je C-schijf (onder Program Files, Program Files(86), Program Data en onder user diverse mappen). Onder MijnDocumenten maakt ie vervolgens ook een mapje Adobe met daarin o.a. de voorkeuren en instellingen van de programma's en ook doelmappen voor tijdelijke bestanden. Staat MijnDocumenten op een andere locatie (zoals D-schijf) dan moet die map daar ook blijven tenzij je dat in de programma's zelf verandert (niet aangewezen). Normaliter zou daar niet echt veel moeten instaan. Wat is de reden dat je die map wil verzetten en over welke versie gaat het bij jou? Bij herinstallatie van Adobe CC gaat ie identiek hetzelfde doen, tenzij de map MijnDocumenten ondertussen terug onder C:/users staat.

Het gaat om photoshop en Lightroom, ik wil de map verplaatsen omdat de C schijf (te) vol staat om deze programma's goed te laten werken, terwijl ik (mega) veel ruimte heb op de D schijf. Adobe is de map die het grootste is in gebruik van opslag. Overige mappen heb ik al verplaatst welke te verplaatsen waren. Dus dit is mijn laatste optie? om schrijfruimte op de C schijf vrij te maken.
 
Is dit de Adobe map waar de programma's in geïnstalleerd zijn? Dan NIET verplaatsen, omdat anders de verwijzingen in paden en registersleutels niet meer kloppen. Je kunt wél het programma verwijderen en opnieuw installeren, daarbij kun je opgeven in welke map op welke drive het moet worden geïnstalleerd.
Dan ben ik waarschijnlijk ook al mn voorintellingen kwijt? Heb een aantal op maat gemaakte voorinstellingen waarmee ik werk. Die dan ook opnieuw installeren dus...
 
Wel vreemd dat je van de D: naar de C: wilt of is dat een foutje?, ja dus.

En als een bestand in gebruik is kun je die niet verplaatsen, kijk in taakbeheer en processen, die van Adobe afsluiten.

Hier staat ook het één en ander erover, neem aan dat het om de data base mappen gaat?
https://helpx.adobe.com/nl/lightroom/help/create-folders.html

Maare, met Steam verplaats je hele programma's, die maar doen dan.
 
Staan de mappen Mijn documenten, mijn afbeeldingen, mijn muziek, mijn video's en downloads ook nog op de C-schijf? Zo ja, die kan je ook her-localiseren naar je D-schijf zodat al je persoonlijke data automatisch naar de D-schijf gaan. Scheelt ook al wat ruimte.

@Lange Pier: Steam Mover is om Steam related games te verplaatsen, kan ja daar ook andere programma's eenvoudig mee verplaatsen?
 
Dank! Voor alle goede tips. Heel fijn.
 
Graag wil ik mijn adobe map verplaatsen (dus NIET verwijderen) van de C-schijf naar de D-schijf. Maar hiervoor moet ik gemachtigd zijn door SYSTEM om dit te kunnen doen. Geen idee hoe ik dit op moet lossen.

Gemachtigd zijn door het systeem , betekent dat je beheerdersrechten van het systeem moet hebben om te kunnen uitvoeren .
Is het mogelijk om eens een knipsel te plaatsen van schijfbeheer .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan