• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

score berekenen middels vergelijken en verschuiven

Status
Niet open voor verdere reacties.

TijgerVeneman

Nieuw lid
Lid geworden
20 mei 2019
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Binnenkort starten we weer met onze plaatselijke open kampioenschappen biljarten. Ik heb daarvoor een schema in elkaar gezet. (Zie bijlage)
Ik wil daarbij graag dat mijn computer mij helpt bij het invullen van de gescoorde punten.
Ondanks verwoede pogingen slaag ik er niet in om de resultaten op de juiste manier weer te geven op de tabbladen van poule 1, poule 2, enz.. Het gaat om de regels 6, 10, 14 en 18.
Voorbeeld Poule 1. Voor speler 1 zou bij een goed werkende formule op regel 6 dan resp. 4,3,2,2,1,1 moeten komen te staan. Zie daarvoor ook tabblad 21 "Puntentelling".
De geel gearceerde cellen geven een fout resultaat. Ik maak ergens een fout maar ik kom er maar niet achter wat dat is.
Voor iemand zonder kennis van biljarten : Een redelijk goede biljarter moet b.v. 40 caramboles maken op de partij te winnen; dat levert 4 punten op.
Is zijn tegenstander eerder bij zijn moyenne dan krijgt hij wel punten voor zijn behaalde resultaat.
Scoort hij geen 16 caramboles dan ook geen punten. Bij 16 of hoger (40%) krijgt hij 1 punt voor de moeite. Bij 28 (70%) krijgt hij 2 punten en bij 36 (90%) 3 punten.
Kan iemand mij helpen.

Bijlagen
 

Bijlagen

  • Bruchterveld's Open poule-indeling Verschuiven versie 01.xls
    245 KB · Weergaven: 6
Bij het Nationaal Computer Forum kan niemand mij dus helpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan