• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Scriptje voor verversen pagina en zoeken naar woorden zodat ik een sms krijg.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eil

Bekend gezicht
Lid geworden
8 jul 2014
Berichten
104
Waarderingsscore
0
Beste mensen van NCF,

Ik heb op mijn studievereniging een 3-daags feestje dat binnen no-time uitverkocht is. Nu is het mij en wat vrienden niet gelukt om kaartjes te bemachtigen. Maar nu is er op de site van studievereniging een soort van wall waarop je die kaartjes kan aanbieden, als je toch niet wil. Nu kan ik zelf de hele tijd blijven refreshen maar dat kan ik natuurlijk niet de hele dag door .
Dus misschien is er iemand die het leukt lijkt om voor mij een code te schrijven, die de pagina de hele tijd refresht en zoekt voor bepaalde woorden (donderdagkaartje, te koop, aangeboden etc.). En als dat zo is dat ik dan naar een mobiel nummer een sms kan sturen, met eventueel het nummer die erbij staat/of van kijk snel op de wall.
Ik weet niet precies hoe ik dit goed kan aanpakken, dus misschien is er iemand die dit kan uitleggen of het kan maken voor mij.

Zou het heel erg waarderen!
 
Ja dat is niet helemaal wat ik bedoel....
 
Waarom niet?
 
Hoi Eil,

Wat je wil kan eventueel met een Firefox engine die Selenium/Webdriver/Marionette genoemd wordt. Daarmee kun je een daadwerkelijke browser aansturen en dus waarschijnlijk ook de webpages filteren die je terug krijgt.

Echter dat kan vermoedelijk net zo makkelijk met een bash script dat curl gebruikt. Een SMS sturen is alleen wat lastiger omdat dat waarschijnlijk een betaalde dienst zal moeten gebruiken. Het resultaat is dat de makkelijkste manier om het te realiseren een script is wat op een Linux server moet draaien, dit script zou elke 5 minuten de pagina checken en dan als er iets is zou je die update toegemaild krijgen; wat nou het probleem is dat iemand verantwoordelijk moet worden voor het draaien van die service (zoals ik) en daar heb ik niet zo veel zin in :p.

Met andere woorden je krijgt niet zomaar een programma wat het kan doen (dat is meer werk) maar een "script" wat in principe in 5 minuten klaar is; echter dat script moet draaien op een server en ik weet niet of je daar inloggegevens bij nodig hebt, die moet het script ook hebben.

Het script moet dan eerst inloggen en vervolgens de pagina laden. Het downloaden van de pagina en het checken van die woorden van je is vervolgens een peuleschil. Er wordt een "cron job" toegevoegd aan de server en elke 5 minuten wordt dat gedraaid; vervolgens stuurt dat script een email als er iets is; dat is alles wat ik zou kunnen doen.

Ik zou dan op een server een gebruikersaccount voor je aanmaken die je overigens niet zelf hoeft te gebruiken, daarin zou ik een script en een cron job plaatsen, en vervolgens krijg je dus een email van die server als er iets is.

Ik probeer alleen bepaalde dingen gescheiden te houden, dus als je dat wilt, stuur een PB, dan kan dat misschien. Het server adres staat dan feitelijk in elke email die je gestuurd krijgt natuurlijk. Groetjes.

Echter de noodzaak zal al wel weer voorbij zijn. Groetjes.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan