• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost SD card geeft veel te weinig opslag

Status
Niet open voor verdere reacties.

FreekVerhulst

Gewaardeerd
Lid geworden
1 jun 2010
Berichten
1.297
Waarderingsscore
4
In de eerste plaats iedereen de beste wensen.
Ik heb een SD card van 64 GB, merk Sandisk ULTRA. Als ik deze wil formatteren in de laptop geeft hij maar 16 mb aan.
Hoe kan dat?
 
Kan je een screenshot plaatsen van zijn weergave in schijfbeheer (diskmgmt.msc), de grafische weergave onderaan ?
 
deze heeft dus géén letter toegewezen gekregen daarom dat enkel de 1ste partitie van 16Mb vermeld word ..
*heb jij zelf deze16Mb partitie aangemaakt !
mijn advies zou luiden om beiden partities te verwijderen en vervolgens van de niet toegewezenruimte 1 partitie te maken ..

*effe zelf een sd kaartje aangesloten ..en deze noem zich dus SD-kaartje en heeft de letter L
Ashampoo_Snap_vrijdag 3 januari 2020_20h06m49s_001_.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dit SD kaartje zat (zit) in mijn smartphone en ik heb op de telefoon het programmaatje AppMgr III geïnstalleerd. Dit omdat ik met mijn Motorola op geen enkele manier apps naar de sd kaart kon verplaatsen. En met maar 16 GB intern geheugen zit dat zo vol natuurlijk. Als ik het kaartje in mijn telefoon bekijk geeft hij wel 64 GB aan. Ik had hem even in laptop gestopt om wat bestanden naar de telefoon te verplaatsen
 
je dient deze SD kaart als een intern geheugen te formateren indien je deze enkel wilt gebruiken via je smartphone … wil je deze ook elders kunnen gebruiken dan kies je gewoon voor formateren en neem je dus NIET de optie "Itern Formateren"
 
Volgens een Sandisk reactie (?) is het een stukje niet toegewezen ruimte wat gebruikt kan worden voor performance en onderhoud, maar daar heb ik soms mijn twijfels over, want er zijn er niet veel met deze vraag:

"You may leave the 16MB unallocated space as it is. A portion of the total capacity is used to store certain functions including optimizations of the memory that support performance and endurance and therefore is not available for user storage."

Andere mogelijkheid is dat de telefoon die partitie heeft neergezet. Ik vermoed dat je in Windows die partitie niet zo maar kan verwijderen.
Lukt het wel om twee stationsletters toe te wijzen ?

Je kan de schijf ook leegmaken, en kijken of de partitie terug komt bij in gebruikname of na formatteren in je telefoon zoals Emi voorstelt.
 
Toch nog even een reactie: ik probeer nu AppMgr III opnieuw te installeren, dat lukt maar dan zegt hij dat ik het kaartje intern moet formatteren. Anders kan ik de apps niet verplaatsen naarde sd card. Ik heb het nu gewoon geformatteerd. Is er een andere mogelijkheid om apps te verplaatsen?
 
De oplossing is hier: kaartje toch intern geformatteerd en AppMgr III opnieuw geïnstalleerd. Apps kunnen nu verplaatst worden. Kaartje kan niet gebruikt worden in de laptop, maar waar ik niet aan gedacht had: ik kan natuurlijk met een usb kabel bestanden rechtstreeks naar de sd kaart in de smartphone kopiëren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan