• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

SD Kaart formatteren lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

fabber

Vaak hier
Lid geworden
12 sep 2011
Berichten
655
Waarderingsscore
0
Hopelijk plaats ik dit nu in het goede forum, zo niet mijn excuses!

In mijn vorige thread (https://nationaalcomputerforum.nl/threads/laptop-weggooien.133219/) begon ik al kort dat het mij niet lukte om een sd-kaart te formatteren.

In die thread kreeg ik de tip van Porrelaar om het te proberen met https://www.sdcard.org/downloads/formatter_4/, eventueel met hulp van de post op Tweakers (https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/43489954#43489954).

Echter, als ik het met behulp van dit eerste programma probeer, dan krijg ik de melding "Formatting Failed".
Kan iemand mij hierbij helpen, of deze kaart wellicht gewoon overleden?
 
Waarom maak jij een nieuwe topic aan?
Je kunt gewoon jou vragen in het andere topic plaatsen. Je wordt daar dan verder geholpen.
 
Omdat Rubensky in dat topic zei dat ik hiervoor een nieuw topic moest aanvragen?
 
Of die SD-kaart is overleden of die SD=kaart is beveiligd!
 
Omdat Rubensky in dat topic zei dat ik hiervoor een nieuw topic moest aanvragen?

Klopt nu weet ik het weer.
Jij had een topic over het weg gooien van de laptop.
Kun jij wel de bestanden zien en openen?
Of staat er niets op?
 
Weet je hoe in schijf beheer van de computer te komen? Als de sd kaart in de computer zit zou je hem daar moeten zien. Is dat het geval?
 
Wanneer ik de sd-kaart wil openen via mijn computer krijg ik de melding dat ik deze kaart eerst moet formatteren, ik kan de bestanden dus niet zien en openen. Volgens mij staan er ook geen bestanden meer op, en mochten deze erop staan dan zijn ze niet van waarde.

Even opgezocht hoe ik in schijfbeheer moet komen, maar het is gelukt. Ik zie de sd-kaart daar inderdaad wel.
 
je krijgt dus de sd-kaart te zien via de verkenner en deze word daar dan ook vermeld met een letter ...
pas dan eens het volgende toe ..
diskpart toepassen via een opdrachtprompt ( administrator )
druk de Windows toets in +X en kies de Opdrachtprompt ( administrator )
geef vervolgens 1 voor 1 een opdracht in gevolgt door het drukken van “ enter “
de opdrachten zijn :
Typ: diskpart > enter
List disk > enter
Select disk x (x is de nummer van je sd-kaart die in de „list disk“ vermeld staat) > enter
Clean > enter
Create partition primary > enter
Format fs=fat32 quick (of format fs=nfts quick > enter
( laat je „quick“ uit de opdracht dan zal het formateren traag verlopen !
Active > enter
Assign > enter
Exit > enter
 
Nadat ik commando clean heb gedaan krijg ik het volgende te zien:
"Er is een fout in DiskPart opgetreden: Gegevensfout (cyclische redunantiecontrole) Raadpleeg het gebeurtenislogboek Systeem voor meer informatie."
 
een CRC fout kan meerdere oorzaken hebben ..zo kan bv de kaart zelf beschadigd zijn en hier door ook onleesbaar ...
 
En is er een manier om daar achter te komen?
 
probeer eens met een rechtsklik op de sd via de verkenner en kies eigenschappen ...welke bestandsysteem heeft deze sd ....bv FAT32 dan klik je verder op de tap extra en kies je controleren
 
Welk bestandssysteem de sd heeft kom ik niet achter, waar zou dat horen te staan?

Controleren heb ik wel gevonden, hiervoor moet de sd eerst geformatteerd worden.. wat niet lukt.. en zo zit je wel redelijk in een loop.
 
indien jij rechts klik op de sd via de verkenner en je kiest eigenschappen opent dan niet het tap blad "algemeen " daar staat je bestanssysteem vermeld ...of zou je sd een Raw indeling gekregen hebben.
 
Als ik het tabblad algemeen open, dan staat daar geen bestandssysteem vermeld.
 
Heeft iemand nog een oplossing, of is de prullenbak de beste oplossing?
 
Indien je in schijfbeheer GEEN partities kan verwijderen of maken en die kan laten formatteren en een schijfletter aanhangen dan is het model kliko.
 
Ik krijg hem wel geformatteerd in ExFat, maar de andere bestandsvormen (FAT32 & NTFS) lukt helaas niet. Is het dan alsnog een model Kliko?
 
Indien je in schijfbeheer GEEN partities kan verwijderen of maken en die kan laten formatteren en een schijfletter aanhangen dan is het model kliko.
Verwijder eerst alle partities erop, in het gewenste bestandsindeling nieuwe maken en die laten formatteren, wil dat ook niet? dan is het model kliko.

Vermoedelijk probeer je nu een exfat te formatteren in een ander bestandssyteem en dat kan niet.
 
Als ik het goed begrijp moet ik, om een partitie te verwijderen, met m'n rechtermuis op die ruimte klikken en de optie "Volume verwijderen" aanklikken. Die optie is niet beschikbaar helaas, dus definitief model Kliko?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan