• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

SecureAPlus

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjobyl

Vaak hier
Lid geworden
24 feb 2014
Berichten
926
Waarderingsscore
37
Vandaag heb ik de beveiligjngstool SecureAPlus eens geïnstalleerd, versie 4.6.3. Het is een on-line scanner die je gewone virusscanner (in mijn geval Avast free) niet in de weg zit en die je hele systeem in de gaten houdt met meer dan 10 'scan-engines' in de cloud. Zo op het eerste gezicht bevalt de tool me wel, de eerste scan duurt erg lang maar je kunt gewoon doorgaan met je werk en de scan verloopt geruisloos. Mij lijkt het een welkome aanvulling op je bestaande beveiliging maar ik vroeg me af of er hier al ervaringen mee zijn.
 
In deze review lees ik o.a.: 'Aan het begin van de installatie kunt u aangeven of u de module Offline Antivirus wilt installeren. Vink deze optie bij voorkeur aan, waarna vervolgens alle benodigde onderdelen gedownload zullen worden'. Daar ben ik het dan weer niét mee eens: als je al een virusscanner hebt draaien gebruikt SecureAPlus dan alleen als on-line scanner met z'n engines in de cloud, anders is het weer dubbelop.
 
Vandaag heb ik de beveiligjngstool SecureAPlus eens geïnstalleerd, versie 4.6.3. Het is een on-line scanner die je gewone virusscanner (in mijn geval Avast free) niet in de weg zit en die je hele systeem in de gaten houdt met meer dan 10 'scan-engines' in de cloud. Zo op het eerste gezicht bevalt de tool me wel, de eerste scan duurt erg lang maar je kunt gewoon doorgaan met je werk en de scan verloopt geruisloos. Mij lijkt het een welkome aanvulling op je bestaande beveiliging maar ik vroeg me af of er hier al ervaringen mee zijn.

Malwarebytes als gratis aanvulling vind je niets?
Ik ken SecureAPlus zelf niet en weet niet of dit goed werkt.
Dat zou ook een goed programma kunnen zijn.
 
Ik heb het tool online onderzocht en op MalwareTips forum zit zelfs de ontwerper.
Ik denk dat ik binnenkort dit tool ook zelf ga proberen.
 
Dus lijkt het een goede tool te zijn?

Hij is alleen voor een jaar gratis te gebruiken of je oet punten gaan verdienen.

Deze beveiligingssoftware is (gratis) volgens het freemium model te gebruiken. Dit betekent dat u het voor een bepaalde tijd, in dit geval één jaar gratis kan gebruiken. Daarna is er een licentie nodig om gebruik te kunnen blijven maken van dit programma. Al is het wel mogelijk om via het Viral Security Program promotiepunten te verdienen waarmee u de gratis licentie kunt verlengen.
 
Als ik op de weblink klik die TS geeft, dan komt Smart security naar boven met melding niet vertrouwd certificaat.
Het kan een false positive zijn
 
Als ik op de weblink klik die TS geeft, dan komt Smart security naar boven met melding niet vertrouwd certificaat.
Het kan een false positive zijn

Met welke browser?
Met Chrome geeft hij aan veilig en kan ik gewoon op de site kijken.
Ook Bitdefender geeft geen melding.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Smart security van eset geeft de waarschuwing, maar net andere laptop opgestart en daar staat emsisoft internet security op en die geeft geen waarschuwing, dus zoals ik al zelf aangaf het zal wel een false positve zijn van Eset.
 
Hij is alleen voor een jaar gratis te gebruiken of je moet punten gaan verdienen.
Na dat jaar zou het programmaatje 2 dollar per maand moeten gaan kosten, lijkt me ook geen halsbreker voor wie erg enthousiast is. Zelf heb ik het in eerste instantie geïnstalleerd omdat ik nieuwsgierig was en de opzet wel goed vind: een soort lite VirusTotal maar dan wel met real-time bescherming, engines in de cloud dus minder belastend voor je systeem. Mijn eerste indruk is dat dat laatste zeker klopt; naast Avast draai ik MBam, van enig conflict merk ik niets.
 
Als ik op de weblink klik die TS geeft, dan komt Smart security naar boven met melding niet vertrouwd certificaat.
Het kan een false positive zijn

kaspersky geeft het zelfde aan!
 
Na dat jaar zou het programmaatje 2 dollar per maand moeten gaan kosten, lijkt me ook geen halsbreker voor wie erg enthousiast is. Zelf heb ik het in eerste instantie geïnstalleerd omdat ik nieuwsgierig was en de opzet wel goed vind: een soort lite VirusTotal maar dan wel met real-time bescherming, engines in de cloud dus minder belastend voor je systeem. Mijn eerste indruk is dat dat laatste zeker klopt; naast Avast draai ik MBam, van enig conflict merk ik niets.


Als hij goed werkt en doet hij moet doen is dat zeker niet duur.
 
Ik zal hem eens gaan testen.
Ik gebruik al wel Bitdefender met daarbij Malwarebytes Premium.
 
Ach ik sta altijd open voor iets nieuws.
Soms wel handig om te weten wat er allemaal te krijgen is.
Ik help regelmatig mensen met het installeren van bijvoorbeeld een anti virus, dus kan dit weer een extra toevoeging zijn voor hun zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan