• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Show je PC !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die Noctua fans op je videokaart zie je ook niet vaak, geeft wel een cool effect vind ik
 
Ik ben een notebook mens.
Mijn notebook: Lenovo T530 (ik vind dit het fijnste notebook, dat ik ooit heb gehad!)

55e18fa77a383-Lenove_T530.jpg


Beeldscherm: 1366 x 768.

Videokaart: Intel HD4000 (blu-ray films vertoning: geen enkel probleem).
Processor: Intel(R) Core(TM) i5-3320M CPU @ 2,60GHz

Hoe heb ik dit notebook nu "gepimpt"?
Omdat het een zakelijk notebook is, zijn er interessante opties wat betreft werkgeheugen en de opslag:

Werkgeheugen: So-Dimm DDR 3 16384MB RAM

Opslag:
1x Crucial CT512M550SSD (m-SATA 512GB)
2x Samsung Spinpoint M9T, 2 TB

Verder is er ook nog toetsenbord verlichting.


55e1938fd79ac-Prestatie-index.jpg
 
Ehm, Abraham?! Een levono? Na Silverfish?! Dacht dat je een Dell mens was?!

---
Net me onderdelen voor nieuwe gamePC binnen, pics komen
 
Tijd om dit oude topic nieuw leven in te blazen, Altijd leuk het Show Je PC topic's.

Deze PC krijgt geen Upgrade meer gezien deze nu verkocht gaat worden.
Dus mijn nieuwe PC setup word nu nog een verassing:cool:

U ziet:
Samsung 4K 32" Monitor (aangesloten op Displayport)
Intussen zijn er 2X Sandisk 480GB in Raid.0 bijgekomen, ouder foto dus nog niet te zien.
BeQuiet Dark Base Pro 900 Rev.1 Behuizing.
360.jpg


en screenshot van mijn Desktop met spec's


Mijn ouder plannen zijn de deur uit, een verse nieuwe lege behuizing (Corsair Obsidian 1000D) staat in de kelder. enig wat ik kwijt wil, het word een Dual PC setup:cool:
Bedoeling 1 voor Multimedia, back-up en Update taken, de ander exclusief en puur voor Gaming.
 
SSD in raid brengt nauwelijks een meerwaarde ten opzichte van 1 SSD.
 
Enerzijds omdat je in het gebruik geen onderscheid bemerkt met het gebruik van een enkele SSD.

Alleen heel zware programma's die een beetje sneller zullen opstarten.
 
Enerzijds omdat je in het gebruik geen onderscheid bemerkt met het gebruik van een enkele SSD.

Alleen heel zware programma's die een beetje sneller zullen opstarten.

Dus dan maar laten? omdat je toch het verschil niet merkt?
 
Ja, tenzij jij het zelf ook wil ondervinden.

Ik heb zelf in het verleden ook twee SSD's in RAID 0 gezet en Windows geïnstalleerd.
De Trimfunctie was overigens actief toen in Windows 7.
De doorvoersnelheid lag op een 1025MB.

Het opstarten nadat raid doorlopen was, was misschien iets sneller, maar wat mij toen al teleurstelde dat het starten van programma's nauwelijks tot niet sneller was, terwijl je misschien gedacht had, dat dit ook ongeveer tweemaal zo snel zou zijn.

Dus dat was één keer en nooit weer.
 
Ja, tenzij jij het zelf ook wil ondervinden.

Ik heb zelf in het verleden ook twee SSD's in RAID 0 gezet en Windows geïnstalleerd.
De Trimfunctie was overigens actief toen in Windows 7.
De doorvoersnelheid lag op een 1025MB.

Het opstarten nadat raid doorlopen was, was misschien iets sneller, maar wat mij toen al teleurstelde dat het starten van programma's nauwelijks tot niet sneller was, terwijl je misschien gedacht had, dat dit ook ongeveer tweemaal zo snel zou zijn.

Dus dat was één keer en nooit weer.

Moet ik dan ook terug van 8 cores 16 threads naar 4 cores 4 threads? omdat ik het ook dat verschil niet merk?
 
Volgens mij heb jij het nu over de processor.

Ik heb mij zelf verbaast over de hoeveelheid cores die er tegenwoordig bij zijn gekomen.
Bij mijn weten bestaat er nog geen software die bijvoorbeeld 16 cores kan gebruiken.

Maar ik heb wel gelezen dat meer cores het mogelijk mogelijk maken met diverse programma's open nog steeds lekker soepel te kunnen werken.
 
heb zelf ook raid 0 gedraait met 4x samsung evo 850 geen problemen mee gehad. maar zoals abraham zegt is de meerwaarde klein want raid moet ook worden geladen tussen het bios en OS in dus sneller start het zeker niet op. en ja het kan sneller zijn bij grote bestanden die gelezen worden maar meestal wordt je systeem er eigenlijk langzamer door want vaak zijn het toch merendeel kleine dingen die je vaak doet en dan zorgt een raid array alleen maar voor extra latency tegen over een single ssd. en als gamer merk ik vaak dat hooe snel een game opstart afhangt niet alleen van je schrijf maar zeker ook je cpu.
 
heb zelf ook raid 0 gedraait met 4x samsung evo 850 geen problemen mee gehad. maar zoals abraham zegt is de meerwaarde klein want raid moet ook worden geladen tussen het bios en OS in dus sneller start het zeker niet op. en ja het kan sneller zijn bij grote bestanden die gelezen worden maar meestal wordt je systeem er eigenlijk langzamer door want vaak zijn het toch merendeel kleine dingen die je vaak doet en dan zorgt een raid array alleen maar voor extra latency tegen over een single ssd. en als gamer merk ik vaak dat hooe snel een game opstart afhangt niet alleen van je schrijf maar zeker ook je cpu.

Laten we even duidelijk zijn, waar heb ik vermeld dat raid sneller programma's laad?
Ik denk nergens?
Dat ik sneller lees en schrijfsnelheden heb zie ik enkel als bonus.

Waarom ik RAID gebruik?
Zodat ik niet 7 verschillende schijven heb op 'Deze Computer'.
Het is mooi beperkt tot 4 schijven onder ''Deze Computer''.
Al mijn games gaan mooi op de Raid setup, zonder bang te hoeven zijn dat ik ruimte tekort kom.

de 3x 2TB schijven hebben mij 60 euro per stuk gekost, Black Friday deals. idem goedkoper als een 6 TB HDD. (in mijn geval de WD Black 6TB schijf die ik op het oog had)
De 480GB SSD schijven ook goedkoop kunnen verkrijgen, namelijk was met korting 48 euro p/s.
Hiervan heb ik er 5 van kunnen bemachtigen. en gaan over naar mijn nieuwe systeem.
2.4Tb totaal opslag voor de prijs onder de 250 euro voor een SSD.
Hier zie ik idem als bonus dat de samen gevoegde SSD Raid opslag nagenoeg gelijk presteerd als een NVME SSD.

Punt is, gratis snelheid als bonus zie ik als win/win
 
als je 1 grote schrijf wilt snap ik best, maar zou het toch eerder verkopen voor nvme. en dat gratis snelheid kloptt niks van het klopt idd dat lees en schrijfsnelheid omhoog gaat maar je 4k rondom read and write zal droppen

zoals je ziet op de foto hier onder dat is 4x evo 850 in raid 0 je read and write omhoog ten koste van andere dingen. de seq read and write zijn leuk maar het zegt vrij weinig hoe snel je opslag daadwerkelijk is.
 

Bijlagen

  • pic.png
    pic.png
    32,4 KB · Weergaven: 6
als je 1 grote schrijf wilt snap ik best, maar zou het toch eerder verkopen voor nvme. en dat gratis snelheid kloptt niks van het klopt idd dat lees en schrijfsnelheid omhoog gaat maar je 4k rondom read and write zal droppen

zoals je ziet op de foto hier onder dat is 4x evo 850 in raid 0 je read and write omhoog ten koste van andere dingen. de seq read and write zijn leuk maar het zegt vrij weinig hoe snel je opslag daadwerkelijk is.


Zouden jullie misschien voor mij een nieuwe computer willen bouwen? Want zoals ik het hier ervaar zijn jullie heer en meester in het samenstellen en configureren van super snelle systemen, en kan ik er helemaal niks van.
 
er is niks mis met je pc, iemand maakt opmerking over je rig en je neemt het verkeerd. het is gewoon een mening maak je er niet zo druk over, als jij het zo prima vindt dan is het prima.
dus laten we maar weer ff postive vibe hier brengen

IMG_20190909_171643.jpg
dit is mijn desk

scherm: aoc 27 inch 4k 60hz/AOC AG71qx g sync compatible 30-144hz
keyboard : Logitech G910 orion spectrum/ microsoft keyboard Finnish layout.
Muis : Logitech G502 Hero
headset : Logitech G933 wireless 7.1 Surround

IMG_20190909_174138~2.jpg
me kast niet erg speciaal moet zelfs nog de folie van me window afhalen:joy:. de inhoud is wel belangrijk. en het geluid wat een pc maakt

cpu: i7 5820k @ 4.5 ghz
Mobo : Asus x99-A
Ram : kingston hyperX 3000mhz
GPU : MSI Gaming X GTX 1080Ti
NVMe : Samsung 960 pro 500gb
HDD : WD RED 2TB
PSU: Corsair TX850w
CPU cooling : corsair H100i in push pull config

Untitled.png
fan speed van me cpu en case fans, hou gewoon erg veel van een stille pc :rolleyes:
me pc is ook op me versterker aangesloten met ertussen een dac dat is het denk ik wel zo beetje
 
@ExportZeeuw Het steeds quoten van gehele berichten is storend en niet nodig. Gebruik deze functie alsjeblieft alleen om een bepaald deel van je reactie aan te duiden.

Dan nog iets over je raid. Je hebt inderdaad niet vermeld dat je het voor de snelheid doet. Ik heb meer het idee dat je het gewoon handig vind en ook leuk om ermee te experimenteren.

Tip van mij is wel, gebruik een externe raid controller. Op die manier blijft je raid in stand als een van de schijven kapot is en kan je er gewoon een nieuwe bij steken. Wanneer je een softwarematige raid gebruikt kan dit wel eens problemen opleveren.
 
@Rubensky ,
Gaat inderdaad meer om het handigheid.
Het is gewoon prettiger dat ik in plaats van elke HDD appart in de lijst te hebben staan deze kunnen combineren om een ''opgeruimd'' desktop te hebben.
En dat het iets sneller werkt is daarbij alleen maar een bonus.

Voor opslag van belangrijke bestanden heb ik een NAS, twee Gespiegelde schijven dus daar komen ook de bestanden op wat ik absoluut belangrijk vind.
Mocht er een schijf op de Gaming PC defect gaan is het nog niet zo een groot ramp, Gezien deze puur voor gaming word gebruikt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan