• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Sihost.exe voorkomen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eil

Bekend gezicht
Lid geworden
8 jul 2014
Berichten
104
Waarderingsscore
0
Beste NFC'ers,

Ik heb zojuist een probleem gehad met mijn Asus K501lx laptop. Ik wilde mijn laptop opnieuw opstarten, en toen ik dat had gedaan kwam ik na het aanmelden op een zwarte pagina met alleen mijn cursor. Nu heb ik verschillende fora bekeken, en mijn computer in safe mode opgestart. Hierna kreeg ik de melding dat er een ''unknown hard error'' was vanuit sihost.exe. Dit was dus toen het probleem.
Ik heb toen in Safe Mode een sfc/scannow gedaan en dism/online/cleanup/restorehealth. Dit allemaal zonder succes, mijn laptop kon telkens niet correct opstarten. Ik kreeg het niet opgelost met de verschillende methodes die Google aan mij gaf. Toen heb ik dus een Windows Restore Point gedaan. En nu werkt mijn laptop weer naar behoren. Waarschijnlijk dus ergens een fout in windows(?).
Nu heb ik zojuist weer een sfc/scannow gedaan en dism/online/cleanup/restorehealth op mijn laptop. Sfc scannow gaf aan dat "Windows Resource Protection found corrupt files and successfully repaired them." Ik kan hiervan eventueel de log sturen maar die is te groot om bij te voegen.
Nu wil ik dat dit niet meer in de toekomst voorkomt, jullie nog tips/software om alles te checken?

Bij voorbaat dank!
 
Hallo,

Helaas kun je problemen met Windows nooit helemaal voorkomen.
Maar de Sfc scan is al een goede optie.
Je zou de schijf ook nog kunnen scannen met CHKDSK.

1. Klik met de rechter-muisknop op de Windows Start-knop
2. Kies uit het menu: Commandprompt ( Administrator ) of Windows PowerShell ( Admin )
3. Een nieuw zwart of blauw windows-scherm opent zich.
4. Typ in het zwarte of blauwe scherm de navolgende opdracht in en druk daarna op de enter-toets:

chkdsk c: /f /r

5. Sluit het venster.
6. Sluit Windows af en herstart de computer opnieuw.
7. Windows begint nu met de controle en reparatie van schijf C:
De reparatie kan enige tijd in beslag nemen! Wacht geduldig af.
Is de controle/reparatie klaar dan start Windows daarna opnieuw op.
 
Oke dit heb ik gedaan. Moet ik hier nog een log van proberen te sturen?
 
Nee, dat hoeft niet. Zijn er fouten gevonden?
 
Voor dat ik weet niet. Hij gaf in ieder geval niks aan.
 
Download
51ec4de7e6926-MiniToolbox_Canned.png
MiniToolBox en plaats dit tool op jouw bureaublad.

Farbar MiniToolBox gebruiken:
  • Sluit nu eerst alle nog openstaande programmavensters!
    • Windows 2000 en Windows XP: start "MiniToolBox.exe" via dubbelklikken.
    • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: start "MiniToolBox.exe" via rechtsklik Als Administrator uitvoeren.
Vink de volgende onderdelen aan:
  • List last 10 Events Viewer Errors
  • List Installed Programs
  • List Devices - Only Problems
  • List Users, Partitions and Memory size
  • List Minidump Files
  • List Restore Points
    • Klik nu op de knop "Go".
    • Aansluitend wordt een log aangemaakt (Result.txt) in de zelfde map waar "MiniToolBox.exe" in zit.
    • Kopieer en plak de inhoud van het log in jouw volgende bericht.
 
.
 

Bijlagen

  • MTB.txt
    33,5 KB · Weergaven: 7
Oke het is net vrij hard geëscaleerd. Ik legde voor het eten mijn laptop even opzij. En toen ik hem er weer bij pakte om hem op te starten kreeg ik hem niet meer aan. Alleen het aan/uit lampje brandde wel, net als het lampje van de netstroom (100% opgeladen). Waarna ik dus via de Asus Troubleshooting tot de conclusie was gekomen dat er een disfunction in major components was.

Ik heb toen de batterij losgekoppeld en daarna 30 seconden de aan en uit knop ingehouden voor een harde reset. Hierna, nadat ik de batterij weer had aangesloten en aan netstroom, hoorde ik de ventilatoren draaien, dus er gebeurde meer dan voor de reset. Maar het scherm bleef zwart. Dit duurde ongeveer 2 minuten waarna die weer stopte met draaien, hij was dus bezig met opstarten.
Ik heb hem toen op een externe monitor aangesloten met HDMI, nadat ik weer de batterij had losgekoppeld en een reset had gegeven. Ik kreeg toen wel beeld op de monitor en kon gewoon de laptop op het externe scherm gebruiken, maar dat viel telkens weg na ongeveer 2/3 minuten.
Ik zelf denk dat m'n moederbord het heeft begeven, of een deel hiervan. Aangezien niet alleen dus mijn connector naar het beeldscherm defect is, maar ook dus mijn batterij uitvalt na ongeveer 3 minuten. Ik weet niet of het bovenstaande daar al een voorbode van was of niet?

Graag jullie mening/advies, ik weet zelf nu niet heel goed wat te doen. Ik heb persoonlijk niet heel veel ervaring met moederborden. En weet trouwens ook niet of het nog waard is om hem te laten repareren, als ik het zelf niet kan doen. Het is trouwens een Asus K501LX
 
Als jij de laptop gebruikt op netstroom, doet hij dan het zelfde?
Maar is jou laptop stofvrij? Door stof kan hij ook steeds uitvallen omdat hij te warm wordt.
Zoals jij het lijkt het mij ook het moederbord.
Welke versie van de Asus K501LX heb jij precies? Want er zijn heel veel types zoals K501LX-DM007T of
K501LX-DM044H.
 
Net weer geprobeerd de batterij te verwijderen en aan netstroom te doen. Gebeurde niks. Toen weer een harde reset gegeven en aan externe monitor proberen aan te sluiten, en deze keer viel die vrijwel direct uit zonder dat die iets op de monitor aangaf. Hij is stofvrij en het is een K501LX-DM104T
 
Sihost.exe is een Microsoft Windows eigen onderdeel om te beginnen.

Wat er met jou notebook aan de hand is, kan hier niemand zeggen, niemand heeft hier een glazen bol.
Het notebook dat jij gebruikt is van meet af aan met een SSD uitgeleverd.
De vraag die ik heb, is de SSD in jouw notebook nog gezond.

En je zegt dat jouw notebook stofvrij is - hoe zeker weet jij dat?
 
Microsoft Windows 10 Education

Ben jij leraar?

Zijn de games in jouw notebook legitiem of torrent downloads?
Gezien de foutmeldingen heb ik het sterke vermoeden dat malware systeeminstellingen heeft veranderd.
 
Ik ben student. De games zijn legitiem en nauwelijks gespeeld, en de laptop is 3,5 jaar oud. Is dat dan ook de verklaring dat die nu helemaal niks meer doet?
 
Die Windows 10 Education is niet met jouw notebook meegekomen!
Hoe ben jij als student dan aan deze versie gekomen - iets dat studenten niet nodig hebben!
 
Vertel, jouw notebook zal met Windows 8.1 zijn gekomen.
Heb jij vanuit Windows 8.1 jouw notebook geupgradet naar Windows 10 Education of heb je een schone installatie ermee gedaan?
 
Mijn laptop kwam met Windows 10 Home die heb ik ongeveer 3 jaar zo gebruikt totdat ik in september erachter kwam dat de TU die licenties aanbood. Toen heb ik die code gebruikt om het te upgraden.
 
Doet jouw notebook het wel in Veilige modus met netwerk?
 
Ik krijg hem niet eens meer opgestart. Heb de batterij er al een paar keer uitgehaald en een reset gegeven, maar waar die gisteren nog eventjes het deed op de externe monitor. Valt die nu direct weer uit.
Nu als ik hem aanklik gaat het aan/uit lampje branden maar er gebeurt voor de rest niets (ook qua geluid van de ventilatoren).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan