• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Sihost.exe voorkomen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb jij op de TU mensen die weten hoe hardware werkt en jouw notebook kunnen nakijken?
Want ik mag aannemen dat je op TU een heel eind kan komen in die richting.
Het zal mijn inziens altijd goedkoper zijn dan een echte computerwinkel.....
 
Ja dat zou ik nog kunnen doen, alleen heb ik dus geen laptop vanuit de universiteit dus ik weet niet of ze daar hulp bij verlenen.
Maar denk zelf eerlijk gezegd dat het einde verhaal is (ook omdat het de reparatie investering dan niet waard zal zijn). Ik kijk het morgen nog even aan.
Als jullie nog iets weten hoor ik het graag, maar anders in ieder geval bedankt voor jullie snelle hulp!
 
Wat voor studie doe jij aan de TU, als ik dat vragen mag.
En een andere vraag - staan er voor jou ook belangrijke documenten op de SSD?
 
Dat mag haha, ik doe Technische Bestuurskunde (3e jaar). En ik heb alles recentelijk geback-upt, dus daar gelukkig geen probleem van.
 
Ik heb op advies van de winkel een nieuwe laptop gekocht. Hebben jullie nog suggesties voor goede software op een laptop om bijvoorbeeld malware en andere mankementen te voorkomen?
 
koop je de malwarebytes premium aan en verleng deze jaarlijks .. is volgens mij het beste progje dat er is ...tuurlijk zijn er anderen die anders gaan beweren .
 
Wanneer je gratis software downloadt en installeert, wordt vaak geprobeerd om extra software te installeren waar je geen behoefte aan hebt. Je moet dan tijdens de installatie goed opletten (indien mogelijk altijd kiezen voor de advanced of geavanceerde installatie) en de vinkjes voor die extra software weghalen. Soms klik je echter te snel op Volgende > Volgende en zit je daarna met een toolbar of andere ongewenste software opgescheept.

Een hulpmiddel hierbij kan Unchecky zijn. Unchecky draait permanent en haalt automatisch de vinkjes weg voor die extra software (al is het aan te bevelen om zelf toch ook ieder venster goed te lezen tijdens de installatie van software..).
Unchecky is gratis en je kunt het hier downloaden: Unchecky - Keeps your checkboxes clear
Uitleg over Unchecky: Unchecky

Nogmaals: je moet Unchecky zien als een hulpmiddel. Je moet er niet blindelings op gaan vertrouwen. Ik gebruik Unchecky al jaren. In al die jaren liet Unchecky toch 1 keer een vinkje staan, waardoor extra software werd geïnstalleerd. Zelf opletten blijft dus belangrijk bij de installatie van software.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan