• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Silverlight, zin of onzin?

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem269

Gevestigd lid
Lid geworden
22 dec 2014
Berichten
215
Waarderingsscore
8
Hallo, mijn vrouw en ik kregen vanochtend beide een pop-up of we Silverlight wilden downloaden. Maar we hebben geen idee wat we ermee zouden moeten. Kan iemand hier iets over zeggen?
 
Het lijkt mij een valse melding, mogelijk krijg je dan een virus er gratis bij.
Of waren jullie ergens mee bezig waar je dit bij nodig kunt hebben?
 
Dank je wel,
ik had al eens gekeken wat je met dit programma zou kunnen maar niets sprak me aan. Dus we hebben het dan ook alleen maar weggeklikt en zullen dat blijven doen als het nog eens opduikt.
 
Je kunt silverlight ook gewoon bij microsoft downloaden en installeren. Wordt niet zoveel gebruikt, maar soms is het de enige mogelijkheid video op een site te bekijken.

https://www.microsoft.com/silverlight/
 
Dank je wel,
ik had al eens gekeken wat je met dit programma zou kunnen maar niets sprak me aan. Dus we hebben het dan ook alleen maar weggeklikt en zullen dat blijven doen als het nog eens opduikt.

Je zou eens kunnen scannen met malwarebytes om te zien of het niet een valse melding is.

kijk ook of je de pop up meldingen nog niet uit hebt staan.
 
Silverlight is niks anders dan Microsoft's antwoord op de Adobe Flashplayer.

De NOS is voor online video's allang weer op de Adobe Flashplayer teruggekeerd (was eerst ook Silverlight).
RTL gebruikt nog steeds Silverlight voor het afspelen van online video's en ook Ziggo's online HorizonTV maakt enkel gebruik van Silverlight.
Daarmee zorgen beiden ervoor dat Apple- en Linux gebruikers er geen gebruik van kunnen maken.
 
Silverlight is nog een restant uit windows tem versie 7, onder windows 10 wordt dit niet meer gebruikt.
 
Daarmee zorgen beiden ervoor dat Apple- en Linux gebruikers er geen gebruik van kunnen maken.

Voor Linux is er in elk geval 'Moonlight' . Voor zover ik weet bestaat Silverlight ook gewoon voor Apple maar dit even ter zijde.
HorizonTV werkt gewoon op mijn Linux
 
@ Death=adder: dank je, ik zal dat onthouden voor mijn Linux.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan