• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

simpele spelletjes te ingewikkeld voor mij ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gigobert

Gewaardeerd
Lid geworden
12 okt 2010
Berichten
1.086
Waarderingsscore
0
op mijn vorige notebook had ik ten behoeve van iemand enkele simpele spelletjes genstalleerd zoals patience , sudoku en nog zoiets.
Omdat diezelfde persoon weer komt logeren heb ik op mijn nieuw W8.1 Lenovo notebook opnieuw via Store diezelfde spelletjes trachten te installeren, maar helaas.... Ik kan via store een spel openen en mee werken, vervolgens krijg ik het daarna ook genstalleerd en wordt daarmee eigenaar, maar als ik vervolgens dat spel weer opzoek in store, er op klik lijkt het te werken en ik kan ook wat kleuren etc wijzigen, maar spelen is er niet bij. Spel doet niks meer. Opnieuw een ander geinstalleerd en precies hetzelfde verhaal.
Wat doe ik verkeerd? Heeft het te maken dat ik geen creditcard gegevens aan MS heb gegeven?..maar dat hoefde voorheen ook niet bij uitsluitend gratis spelletjes? Dank voor jullie hulp/advies.
 
Ik denk niet dat je in de store moet kijken, je heb hem geinstalleerd dus staat hij op jou laptop.
Ergens bij recentelijk toegevoegd of als tegel moet hij er zijn.
Kijk ook een onder apps en dan bijvoorbeeld patience.
 
Dank je wel, Abraham. Waarom ik problemen heb is me inmiddels wel duidelijk. De oplossing vind ik wel dank zij je link.
Mooi klusje voor zodra ik tijd heb; gelukkig komt mijn logee pas volgende week, dus dat moet kunnen lukken.
 
Vergeet niet de setup met adminrechten te installeren.
Het is heel simpel verder - kies in het menu wat je wel en wat je niet wil hebben en klik op install.
De games installeren zich in de standaardtaal van jouw Windows.

Gebruik jij ClassicShell of een variant van het Windows 7 Startmenu, dan vind je de games in de map Ontspanning.
 
De opties aangereikt door Abraham heb ik doorgenomen en dat lijkt me wel wat als ik meerdere games wil.
Voor het moment nu heb ik even de tip van aarie25 trachten te volgen en ziehier het relaas:
Bij een Store ikoontje op mijn taakbalk verscheen even een pijltje "laatst geinstalleerde apps'. Klik erop en daar was een werkende patience zoals eerder geinstalleerd.
Na afsluiting was echter geen enkel symbool, tegel of wat dan ook te vinden, behalve weer in de storecatalogus alwaar de tegel "patience" weer niet werkte.
Laten opzoeken met rechtsklik op Start en zoeken levert een klein ikoontje van patience die ook werkt. Dezelfde truc werkt ook met b.v spider solitaire. Dat werkende ikoontje geeft de optie "aan taakbalk vastmaken". Dat heb ik gedaan met de 3-4 spelletjes die ik wilde.
Echter omdat ik dat niet in mijn taakbalk wil heb ik gezegd "losmaken"van taakbalk en voila '''ze zijn weg en niet weer te vinden.
Is niet erg: als mijn logee er is doe ik gewoon weer even via zoeken die 2 spelletjes aan de taakbalk plakken tot ze weer weg is. En zoals gezegd ..later volg ik wel de koninklijke weg zoals aangegeven door Abraham .
Ik ben dus, dank nogmaals aan jullie beiden, uit mijn actueel probleempje , maar om nu te zeggen dat alles helder is...nou, nee dus
 
Het blijft software, dat werkt niet altijd zo als het hoort.
Maar als jij het tijdelijk zo kan oplossen ben je voor volgende week gered.
Kun je trouwens de spellen die je graag wilt gebruiken, niet als tegel toevoegen? (volgens mij hoor dit normaal van zelf te gebeuren)
Zo doende heb jij de spelletjes altijd binnen hand bereik.
 
ja aarie25, ik ben gered met betrekking tot die spelletjes. En tegels toevoegen...ik zou niet weten hoe dat moet. Bovendien werk ik niet met tegels en ik wil er ook niet mee werken. Wel weet ik zeker dat na de melding van geslaagde installatie van die spelletjes ik geen tegels heb gekregen. Heb er naar gezocht.
En abraham, ik heb geen idee of ik classic menu heb, in elk geval niet bewust. Op mijn scherm staan een 30-tal ikonen van progjes die ik steeds gebruik en daarmee start het geheel ook steeds op. Druk ik links op de startknop dan verschijnt een chaotische tegelzooi die ik door opnieuw klikken snel weer vervang door het ikonenbeeld.
Nogmaals mijn dank
 
Laatst bewerkt door een moderator:
en daar ging het uiteindelijk om, toch?
 
Ja zeker.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan