• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Sinds paar dagen zeer onstabiele internetverbinding ziggo

Status
Niet open voor verdere reacties.

revelations

Junior lid
Lid geworden
3 jun 2014
Berichten
83
Waarderingsscore
0
Hallo.

Ik heb sinds een paar dagen het probleem dat mijn internet verbinding (bekabeld) zeer onstabiel is
Het ene moment werkt alles goed, en het andere moment heb ik bijna niks meer.

Wij hebben 2 routers van ziggo, 1 beneden en 1 op de eerste verdieping.
heb hier nooit problemen mee gehad en haalde altijd de maximale download snelheid (200mb/s)

totdat ik enkele dagen geleden merkte dat het internet steeds langzamer reageerde, een website openen duurt langer dan 10 seconden en ik krijg regelmatig een melding dat de verbinding wegvalt, ook haal ik via ziggo niet meer de maximale download snelheid, maar gaat dit van hoog naar laag (ene keer heb ik 200 mb/s, en de andere keer stopt hij op 80 en word het daarna steeds minder en krijg ik een socket foutmelding) Ook is mijn ping vaak heel hoog (tussen de 20 en 30).

kan het zijn dat er ergens een breuk in de kabel zit? (er lopen af en toe muizen achter het schot waar mijn kabel ligt)

ik heb beide routers al een aantal keer opnieuw opgestart, stuurprogramma's opnieuw geinstalleerd en alle kabels nagelopen maar hier kan ik niks in vinden ook is er geen storing bekend bij ziggo.

wij hebben vaker problemen gehad met internet, en het leek nu allemaal voorbij maar nu lijkt het alsof de problemen weer opnieuw beginnen.

ik weet niet meer wat ik er nog aan kan doen, iemand misschien een idee?
 
kan het zijn dat er ergens een breuk in de kabel zit? (er lopen af en toe muizen achter het schot waar mijn kabel ligt)
Controleren?
Muizen en ratten vinden het vinyl van kabels heerlijk om op te knabbelen.
 
Ik heb nog even een laptop geprobeert via een andere kabel en die heeft precies hetzelfde probleem, als ik de test start begint die bij de 80 mb/s en loopt dan steeds verder terug.
Het ligt dus niet aan mijn kabel

Het lijkt alsof de ene router het signaal van de andere niet goed oppakt waardoor de verbinding zwak is, ik heb hier geen verstand van verder en heb dit ook nog nooit eerder gehad

Kabels zijn verder gewoon goed, geen gekke dingen aan te zien dus dat is het niet
 
Ik heb nog even een laptop geprobeert via een andere kabel en die heeft precies hetzelfde probleem, als ik de test start begint die bij de 80 mb/s en loopt dan steeds verder terug.

Hoe is de snelheid als jij wifi gebruikt?
 
@revelations : "Pepsiproef" al geprobeerd? Koop / leen / huur / steel een kort Ethernetkabeltje (5 meter of zo) en verbind de machine met de router (ja, idd. de machine even verplaatsen naar en plek binnen de 5 meter van de router). Wat gebeurt er dan?
 
Of het vergelijkbaar is weet ik niet, maar ik heb ook (Ziggo) problemen:
Ik heb ook wisselend succes met verbinden en snelheid. Vooral echter als ik mijn VPN inschakel.
Soms lijkt het probleem opgelost maar even later is het weer terug. Op dit moment is mijn VPN praktisch onbruikbaar. Vraag is dus waar het in de keten mis gaat.
Als ik Tweakers probeer te bezoeken zonder VPN laad hij de pagina vaak verkeerd. Mét VPN krijg ik bij Tweakers regelmatig: "netwerkprotocolfout".
Tevens blijft mijn netwerk icoontje in de tray aangeven dat ik geen internetverbinding heb terwijl dat wél het geval is. Ook zonder ingeschakelde VPN.
Gisteren heb ik eerst een image teruggezet maar dat loste het icoontje niet op. Het werd wel opgelost door mijn modem (Connectbox) te resetten.
Als ik dit zo bekijk, ook met jouw problemen zou ik toch aan een protocolfout bij Ziggo denken.
"Alle storingen" geeft wel aan dat er storing is maar die opgaven zijn niet zo specifiek.
Bij Ziggo kan ik de storingschecker niet eens bereiken. Dat is ook verdacht.
Ik heb net even aan de utp kabel aan de kant van mijn pc gerammeld. Nu lijkt het iets beter te zijn!
Even afwachten of dit toch een slecht contact was.
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt geen connector probleem want mijn icoontje is weer mis en via de VPN kom ik maar op een download van 4 Mb terwijl ik een 40 Mb verbinding heb.
Gemeten via de speedtest van de Ookla site, want de Ziggo speedtest kan ik met de VPN niet eens draaien.
 
Heb je alleen die twee routers van Ziggo of is er ook nog een aparte Connectbox?
 
Vraagje: Werk je met een VPN?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan