Vraag Sinds vandaag kan ik geen email doorsturen

ronkrabben

Ron (natuur moet je zien)
De email die ik wil doorsturen bevat een heel raar teken, 幠ᮻ
geen tekst, niks, wat is dit?

quandor

Vaak hier
Sorry, maar mijn glazen bol (waarin ik o.a. de toekomst en het verleden kan zien) ligt bij de dealer voor een onderhoudsbeurt...…...

een mail schrijf je:

- browser mail programma (en zo ja, welke?) of Microsoft Outlook (van Microsoft Office) ?
- van / door wie aan jou gestuurd?
- alleen aan jou gericht of ook aan anderen?
- inhoud?
- bevat 'ie bijlagen(n)?
- onderwerp?
- eventuele overige tekst van / in de mail?

Nogmaals sorry, had ik mijn glazen bol hier gehad, dan had ik de antwoorden op de door mij gestelde zeven vragen wel kunnen zien...…….
-

Laatst bewerkt:

ronkrabben

Microsoft Outlook 2010, een emailbericht welke je ontvangt in z'n geheel doorsturen naar partner en dan krijg je zoals genoemd.

Abraham54

Administrator
Team lid
Heb jij de brongegevens van die e-mail al bekeken?

quandor

Vaak hier
Daarnaast, geldt dit voor alle mails die je door wil sturen of alleen deze ene?

Laatst bewerkt:

quandor

Vaak hier
Hoe heb je die hersteld?

quandor

Vaak hier
Ik moet zo weg, dus als je het niet gedaan hebt zoals ik in de regel hieronder besschrijf, doe dat dan eens.

Ga naar het configuratiescherm, kies programma's en onderdelen, klik rechts op het Officepakket en kies voor wijzigen, bevestig dit en kies tot slot voor online repareren.

De email die ik wil doorsturen bevat een heel raar teken, 幠ᮻ
Dat lijkt me niet juist. Als ik het goed begrepen heb, dan is de e-mail die jij zelf ontvangen hebt, nog normaal te lezen. Pas nadat jij die e-mail hebt doorgestuurd, is er wat raars gebeurd. De ontvanger van de mail die jij hebt doorgestuurd, zie alleen maar die twee rare tekens en verder niets.

Doe eerst wat quandor je heeft aangeraden.
Als dat niet helpt moet je gaan kijken naar de codering voor uitgaande berichten.
Zelf gebruik ik een nieuwere versie van Outlook, namelijk Outlook 2016.
Ik klik in Outlook 2016 op Bestand > Opties > E-mail.
Het venster Opties voor e-mail opent dan. (Het kan zijn dat jij in versie 2010 Opties voor Outlook op een andere manier moet openen)
In de linker kolom klik ik op Geavanceerd.
In het rechter paneel zet ik onder Geavanceerde opties een vinkje voor 'Uitgaande berichten automatisch coderen'.
Gewenste codering voor uitgaande berichten: West-Europees (ISO).
Klik daarna op OK om de wijzigingen op te slaan.
Sluit Outlook af en start Outlook weer op.

Stuur nu een ontvangen e-mail door naar jezelf. Controleer of de doorgestuurde e-mail er nu wel goed uitziet.

ronkrabben

De werkwijze zoals beschreven heb ik op advies van Abraham exact uitgevoerd, de instellingen staan zoals genoemd

quandor

Vaak hier
Welke werkwijze bedoel je? Als ik het bericht van Abraham teruglees, dan vind ik daar geen beschreven werkwijze?

Bovenaan Onderaan