• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Sticky Sitecom wlx7000 ac1200 als switch te gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Korrigan

6 tigger met gebreken.
Lid geworden
3 sep 2013
Berichten
1.966
Waarderingsscore
22
Hallo,
Ik heb nog een sitecom wlx7000 ac1200 accespoint liggen. Is deze als switch in te stellen voor achter een fritzbox 7581. Ik had al wat gezocht op het web, maar kom er niet echt uit.
 
Met een switch sluit je apparaten bekabeld aan en met een acces point gebruik je vooral wifi.
Ik weet niet waar jij een switch wilt gebruiken? Als dat beneden is, dan zou je de Sitecom ook kunnen gebruiken aanzien die sterke wifi heeft en ook bekabeld is te gebruiken.
Anders kun je altijd een switch kopen, die heb je al voor een paar tientjes.
 
De fritzbox wel in bridge te zetten, daar staan op het xs4all forum wel tips voor. Het punt is dat ik aan het max van de lan poorts zit op de fritz. En dan lig ik s'nachts naar het plafond te staren en bekruipt mij het idee, zou de sitecom uitkomst bieden om als switch te gebruiken. Mocht ik een tekort aan lan poorten krijgen. Vandaar mijn vraag.
 
Kan niets vinden in het manual om die Sitecom in bridge mode te zetten (dan is het een switch) maar zoals eerder voorgesteld, een switch kost ook de kop niet.
 
Als het niet mogelijk om de Sitecom op bridgemode te zetten dan zou ik zeker voor een nieuwe switch gaan, zodat je geen 2 wifi signalen in huis krijgt. Zodat je zeker weet dat het niet gaat storen.
 
Ik heb de sitecom ooit als wifi accespoint gebruikt en de wifi op de fritz uitgezet. Dat was in de begintijd van de fritzbox 7581 met al zijn wifi en dect problemen. Begrijp ik het goed als ik dit weer zo doe dat ik dan zowel de lan poorten van de fritz en de sitecom kan gebruiken? Anders ga ik voor een nieuwe switch.
 
Ik ga het eens uit proberen.
 
Het werkt. Sitecom via lan aan de fritzbox. De dhcp en wifi op de sitecom uit. En klaar is ie. Zo simpel kan het zijn.
 
Mooi dat het werkt.
Mooie goedkope oplossing :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan