• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Skype logt automatisch uit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk dat het eerder aan Skype ligt.
Is dit altijd zo geweest?
Heb je niet ergens in de instellingen een optie voor ingelogd blijven?
 
Die settings helpen niet.

Dit is een half jaar ofzo en niet alleen bij mij. Ik ken nog een pc die dat heeft.
 

Bijlagen

  • Knipsel.PNG
    Knipsel.PNG
    19,8 KB · Weergaven: 10
Zet de instelling Skype die je ziet in de afbeelding eens uit en aan. Dat wil nog wel eens helpen.
 
(foutje, of zeg maar fout . . .)
 
Ik neem aan dat jij de laatste versie gebruikt?
Je zou eens kunnen kijken of het verwijderen en opnieuw installeren dit verhelpt.
Wel eerst na het verwijderen de computer herstarten, om alles te verwijderen.
 
Dat uit en aanzetten van settings hielp niet. Ik heb nu Skype gedeinstalleerd en de map in appdata weggekiept. Gereboot en opnieuw geinstalleerd. Dus ff wachten of het nu iets helpt.
 
Hopelijk werkt het dan weer.
 
Herinstallatie van Skype een optie? Is het op de PC gebruik dan niet de app maar de bureaublad software.
 
Dat heeft hij al geprobeerd, zie bericht 7.
 
Hij logt nog steeds op eigen houtje uit.

Dan kan het zijn dat het niet aan te passen is, omdat Microsoft dit zo heeft ingesteld.
Zeker omdat meer mensen dit ervaren.
 
Ter info:
zo staat het bij mij. Ik heb de laatste 2 maanden Skype niet gebruikt. Ik start Skype, en ben direct ingelogd.

Skype_settings.jpg

Ik neem dan aan dat het uitsluitend gaat om correct in te loggen, en dat vinkje bij dat inlogscherm te zetten, liefst direct na het wissen van de Skype cookies in de browser waar je normaal mee inlogt.
Voordat je dat doet, log uit op elk apparaat, en herstart voor de zekerheid je computer.

Dit vind ik in Firefox na het starten van Skype in Windows, zonder dat ik Firefox daar voor nodig had:

Skype_inlog_cookies_in_Firefox.jpg

Er is verschil tussen Skype als app, en Skype online. Het is dus blijkbaar ook belangrijk te weten hoe je Skype gebruikt.


Het rare is wel dat ik Skype als programma heb geïnstalleerd, terwijl Firefox alleen voor de download is gebruikt.
 
Laatst bewerkt:
Bij nader inzien geen rocket science natuurlijk. Je Skype account benader en beheer je altijd via je browser, dus bij elke programmastart wordt daarmee ingelogd. Althans, de cookies worden er in ieder geval nog gebruikt.
 
Het lijkt erop dat na herinstallatie van Skype hij minder vaak uitlogt. Maar helemaal goed is het nog niet. Ik denk dat hun server het regelt en dat er lokaal niet veel aan te doen is.

Had alle cookies weggegooid met ATF-cleaner en met Superantispyware, gereboot en hij logde niet uit. Dus deleten van cookies maakt niet dat hij uitlogt. Het gebeurt door iets anders en niet altijd maar wel regelmatig na opstarten.

Schuifjes bij algemene settings heb ik ook geprobeerd. Mag niet baten.
 
. . .
gereboot en hij logde niet uit.
Had alle cookies weggegooid met ATF-cleaner en met Superantispyware, gereboot en hij logde niet uit. Dus deleten van cookies maakt niet dat hij uitlogt.
Ik niet snappen, maar ik neem aan dat na het deleten van de cookies Skype nog steeds uitlogt.

Welke browser(s) gebruik je ?
Cookies kan je beter met de hand even weghalen, maar dat is browser afhankelijk hoe dat te doen.
 
Hier heb ik nog wat voor je, hoe je vanuit Skype zelf cookies wist:


En zover ik weet moet je in je browser wel cookies toestaan om Skype goed te kunnen gebruiken.
! Maak dus ook geen gebruik van programma's die vanzelf geschiedenis (of cookies) verwijderen. bij afsluiten of opstarten.
 
Laatst bewerkt:
Dat wat hier boven staat is bij jou waarschijnlijk niet mogelijk. Ik zie namelijk dat ik dat ook niet kan zoals uitgelegd, omdat er bij mij geen menubalk is :confused: Waarschijnlijk een heel oude versie.
 
Ja dat is een oude versie op die film.

Ik heb Firefox, net ctrl+shift+delete gedaan en cookies weggegooid. Gereboot en Skype is nog ingelogd. Dus daar ligt 't niet aan want soms reboot ik en blijft Skype uitgelogd.

Maar wat ik zeg...het is wel minder vaak het geval sinds de herinstallatie van Skype.
Dus misschien moeten we het zo maar laten.
 
Zelf ook eens geprobeerd.
Skype had vandaag ongeveer 8 cookies in Firefox.

Skype en Firefox gestart.
Cookies in FF gewist.
Skype afgesloten.
PC herstart.
In Firefox waren geen cookies te vinden, dus Skype heeft ook niks achter gelaten bij afsluiten.
Skype gestart, en ik was direct ingelogd. Geen cookies nodig, althans niet van Skype.

Dan zal het op de server bewaard worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan