• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Skype schermpje met eigen webcam verschijnt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Moonbeam

Junior lid
Lid geworden
5 jan 2011
Berichten
56
Waarderingsscore
0
Hallo

ik heb pas skype op mijn laptop gedownload via de windows app store. Heb windows 10.

De eerste keer dat ik skype gebruikte, zag ik gewoon een klein schermpje met mijn eigen gezicht in een hoekje, mijn eigen webcam dus.
Bij alle volgende skype videogesprekken zag ik mezelf niet. Het schermpje is op een of andere manier verdwenen.

Ik zit nu al dagen te zoeken hoe ik dit terug kan krijgen want vind het knap vervelend dat ik mezelf niet zie.

Hoe krijg ik deze ''thumbnail'' of hoe het ook heet, weer terug?

Gr
 
Hallo,

Ik neem aan dat jou webcam dan gewoon werkt?
Heb jij in de instellingen iets veranderd?
Heb jij ook al in de instellingen gekeken?
Heb jij toevallig na dinsdag dat dit scherm niet meer zichtbaar is?
Welke Windows 10 versie gebruik jij precies?
 
Ja na dinsdag inderdaad!

Webcam werkt want anderen zien mij gewoon. Ik heb zelf niks veranderd in de instellingen.

Ik weet niet hoe ik kan zien welke versie van Windows 10 ik gebruik. Ik doe altijd alle updates meteen dus ik neem aan de meeste recente.
 
Als je via de zoekfunctie winver in typt en enter drukt dan zie je jou versie.
Maar het zou goed kunnen dat er door de updates die dinsdag zijn gekomen iets is veranderd.
Je zou Skype er eens af kunnen gooien en erop nieuw op kunnen zetten.
 
Dat heb ik Ik al gedaan. Helaas zonder resultaat...
 
Dan vermoed ik dat het aan de update voor Skype zelf ligt, dan dit zou de laatste update datum zijn
->Voor het laatst bijgewerkt:11/4/2018
Kun jij in de update geschiedenis of Windows store zien of Skype bij jou ook is bijgewerkt?
 
Ik heb dinsdagmiddag updates gehad dus ik weet vrijwel zeker dat Skype ook geüpdate is. Sinds iedereen met Windows 10 de Windows-store app MOET gebruiken, zijn de Skype updates bij de normale updates ingegrepen, zover ik begreep.

Ik vind het ongelofelijk irritant dit...

Als iemand nog ideeen heeft, probeer ik ze graag uit. Bedankt voor je hulp tot nu toe, Aarie.
 
Dan zou het kunnen dat er iets fout in gegaan met die update.
Wat ik jou dan kan adviseren is om even af te wachten of die fout volgende maand wordt herstelt.
Ik heb een Windows telefoon en daar kon ik ineens geen pdfjes meer openen na een update.
Dit werd de maand erna weer opgelost.
 
Al eens geprobeert met Skype volledig te verwijderen en opnieuw te installeren ? Soms lukt het op die manier ook .
 
Ja, verwijdert en opnieuw geïnstalleerd heb ik al gedaan, zonder resultaat.
 
probeer eens een oudere versie van Skype te installeren ...bv Skype 7.40.0.151release date 30.10.2017
*de oudere versies als ook de laatste nieuwe vind je hier ..
**het is niet aanbevolen om een oudere versie te gebruiken maar this enkel met de bedoeling om na te gaan of de webcam dan wel normaal te gebruiken is ...en indien deze dan te gebruiken is dan update je Skype tot de laatste nieuwe versie door deze dan de oudere installatie bestanden te laten overschrijven door deze installatie bestanden van deze laatste nieuwe versie ...**Skype Laatste versie 8.19.0.1
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan