• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Slechte afdruk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jov

Vaak hier
Lid geworden
13 sep 2011
Berichten
701
Waarderingsscore
4
Ik heb een Canon printer iP2700. Als ik wil printen krijg ik het resultaat dat in het meegezonden bestand staat (in zwart-wit).
Ik heb de kop uitgelijnd en het resultaat daarvan staat er onder in hetzelfde bestand.
Kan iemand mij vertellen wat er mis is met de printer of de printerinstellingen? En kan ik er iets aan doen?
 

Bijlagen

  • Voorbeeld + uitlijnen.pdf
    558,2 KB · Weergaven: 15
Misschien dat je de printer kop eens moet reinigen.
Kan door vervuiling komen.
Je kunt eens kijken of deze manier ook werkt bij jou -> Klik hier

Zit er nog genoeg inkt in de printer?
 
De manier in het artikel is niet geschikt voor mij. Er zitten maar twee cartridges in mijn printer (kleur 511 en Z/W 512, ik gebruik alleen Z/W). Ik heb er foto's van gemaakt. Morgen kom ik met die foto's terug.
Misschien toch maar een software-reiniging?
 
Je kunt een diepte-reiniging uitvoeren, waarbij je er voor kiest om alleen de zwarte cartridge te reinigen.

Je kunt dat doen via Instellingen > Apparaten, maar het gaat sneller via het vertrouwde Configuratiescherm.
In Windows 10 klik je op Start. Dan zie je een lange lijst met programma's en mappen. Het configuratiescherm vind je onder de S van Systeem. Klik op de map Systeem en dan zie je het Configuratiescherm.
Wanneer het configuratiescherm geopend is, klik je op Apparaten en printers.
Klik met de rechter muisknop op de Canon Pixma IP2700 en klik dan op Eigenschappen van printer. Let op: niet klikken op Eigenschappen!

5ca25731460a6-Eigenschappen_van_printer.png


In het venster Eigenschappen van [jouw printer] klik je eerst op het tabblad Onderhoud en dan op het pictogram Diepte-reiniging.
Daarna kies je voor 'Alleen zwart' (als je tenminste die keus hebt bij jouw printer).
Klik daarna onderaan op Uitvoeren.

Onderstaande afbeelding is van mijn Canon printer. Het kan zijn dat het er bij jou anders uitziet.

5ca256daa82d4-canon_dieptereiniging.png
 
Ik heb dieptereiniging geprobeerd. Het is niet moeilijk om die in te schakelen, maar als ik dat doe gaat de printer protesteren. Er zitten twee lampjes op; de bovenste (groen) is aan-uit en de onderste (geel) knippert bij storingen. Als ik dieptereiniging probeer gaan ze acht keer afwisselend knipperen. Ik vond geen handleiding die me daarover wijzer kon maken. Jullie wel? Misschien komt het doordat ik gerecyclede cartridges gebruik (de ingebouwde chip werkt dan niet).
Ik heb een testpagina afgedrukt en dat gaat vlekkeloos. Tekst drukt hij goed af, maar bij een plaatje
kan het mis gaan.
Als niemand van jullie weet hoe het komt dat de computer niet wil diep-reinigen, dan zoek ik niet verder naar een oplossing. Ik heb het nu opgelost met een andere printer en zo vaak heb ik dat niet nodig. Bedankt dan toch voor de moeite.
 
Ik had gisteren al naar een goede handleiding gezocht.
Ik vond er wel 1 voor jou printer, maar die was niet heel uitgebreid.

Is jou inktpatroon nieuw?
Als hij al wat ouder is en weinig gebruikt, kun je hem even in een bakje met lauw water leggen.
Vaak gaan de gaatjes dicht zitten door uitdroging.
Ik print zelf ook weinig en heb daarom een laser printer gekocht, die droogt nooit uit.
 
Ik heb de cartridge ongeveer 8 minuten in lauw water laten liggen en voorzichtig afgedroogd. Daarna heb ik de pagina afgedrukt die ik ook bij mijn vraag als bijlage meestuurde. De eerste afdruk was veel te licht, De tweede en de derde werden steeds beter, dus dat zal wel goed komen. De foto onderaan die pagina, die in de bijlage nog verminkt is, was nu goed! Problemen dus waarschijnlijk opgelost. Bedankt!
 
Goed om te horen dat dit de oplossing was.
Geen dank!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan