• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Slechte FPS, goede specs

Status
Niet open voor verdere reacties.

jarno_

Nieuw lid
Lid geworden
12 mei 2018
Berichten
7
Waarderingsscore
0
Ik kamp al bijna twee jaar met een trage Windows 8.1. Het opstarten van de computer en programma's gaan prima, maar ik krijg in-game met games een lage framerate, terwijl ik de instellingen allemaal bijzonder laag heb staan. Ik ben al een hele tijd op zoek naar mogelijkheden om dit te verhelpen, maar ik merk nauwelijks verschil. Het vreemdste van alles is nog dat de specs eigenlijk prima moeten zijn voor wat ik van mijn PC vraag.
specs:
processor: Intel(R) Core(TM) i5-4570 CPU @ 3.20 GHz
8,00 GB RAM
64-bits besturingssysteem, x64-processor
videokaart: NVIDIA GeForce GT 730
de BIOS staat op buis1

Ik heb geprobeerd om bij energiebeheer de instellingen op optimale prestatie te zetten, en bij de videokaart instellingen heb ik per game ook geprobeerd alles te optimaliseren. ik heb de C: en D: schijf beiden opgeschoond. Ik wil mijn pc echter niet overclocken, vanwege de bekende gevaren.

Heeft iemand een oplossing voor mijn probleem?
 
Wat bedoel je hiermee: de BIOS staat op buis1 ?

Download de bijgevoegde CrystalDiskInfo.zip.
Na download het bestand uitpakken en openen.

Dubbelklik dan op DiskInfo.exe

Geeft het tool een gele knop aan,
laat dan weten welke regels in de gele kleur zijn vermeld.
 

Bijlagen

  • CrystalDiskInfo.zip
    2,9 MB · Weergaven: 1
Wat bedoel je hiermee: de BIOS staat op buis1 ?

Download de bijgevoegde CrystalDiskInfo.zip.
Na download het bestand uitpakken en openen.

Dubbelklik dan op DiskInfo.exe

Geeft het tool een gele knop aan,
laat dan weten welke regels in de gele kleur zijn vermeld.
Bij de informatie van de BIOS stond dat de BIOS aangesloten was op buis 1. Ik weet niet exact wat dit betekent, sinds ik me niet echt heb verdiept in het BIOS-systeem.
Ik heb het programma geïnstalleerd en geopend, ik zie echter nergens een gele kleur, alles lijkt blauw te zijn.
 
Zet de weblink van Speccy hier eens neer, zie m'n sig.

En welke gevaren bij overclocken?
 
Zet de weblink van Speccy hier eens neer, zie m'n sig.

En welke gevaren bij overclocken?
Ik wil liever niet overclocken, want dit kan oververhitting veroorzaken zonder goede koelelementen. Ik heb geen koelelementen die gemaakt zijn voor overclocking, dus ik ben dan bang voor oververhitting. https://nl.wikipedia.org/wiki/Overklokken#Risico's
Wat bedoel je precies met de weblink van speccy hier neerzetten? Ik heb speccy op mijn computer geïnstalleerd.
 
Je zou met een SSD goed geholpen zijn.

Ikzelf heb deze week voor € 210 een Samsung EVO 850 Pro 1TB gekocht via een Marktplaats aanbieder.
Deze SSD is nog jong en voor de volle honderd procent gezond.
Ook met SATA 2 zal je zonder meer veel meer tempo krijgen.
 
En nu mag je dit gaan doen:

download
51ec4de7e6926-MiniToolbox_Canned.png
MiniToolBox en plaats dit tool op jouw bureaublad.

Farbar MiniToolBox gebruiken:
  • Sluit nu eerst alle nog openstaande programmavensters!
    • Windows 2000 en Windows XP: start "MiniToolBox.exe" via dubbelklikken.
    • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: start "MiniToolBox.exe" via rechtsklik Als Administrator uitvoeren.
Vink de volgende onderdelen aan:

  • Flush DNS
  • Report IE Proxy Settings
  • Reset IE Proxy Settings
  • Report FF Proxy Settings
  • Reset FF Proxy Settings
  • List content of Hosts
  • List IP configuration
  • List Winsock Entries
  • List last 10 Event Viewer log
  • List Installed Programs
  • List Devices - Only Problems
  • List Users, Partitions and Memory size
  • List Minidump Files
    • Klik nu op de knop "Go".
    • Aansluitend wordt een log aangemaakt (Result.txt) in de zelfde map waar "MiniToolBox.exe" in zit.
    • Kopieer en plak de inhoud van het log in jouw volgende bericht.
Notabene: indien "Reset FF Proxy Settings" gekozen is, dienen de gebruikte webbrowsers afgesloten te zijn!
 
Zou via taakbeheer en opstarten alles eruit gooien wat niets met de anti-virus en drivers heeft te maken en rebooten.

Een bios update zou ook wel mogen, je zit nog op een bios voor een lagere generatie CPU's.
https://www.asus.com/nl/Motherboards/H81MPLUS/HelpDesk_Download/

En overclocken doet weinig aan de hardware, veroudering kan iets sneller gaan maar voor de rest maakt het weinig uit, ook de voordelen overigens.
 
Klopt het dat jij Java al lang niet meer hebt bijgewerkt?
Want ik zie in Speccy dit staan -> version: 7.0 Update: 71
Terwijl de laatste versie 8 update 171 is.
dat zou best kunnen, maar is dat de reden dat mijn FPS zo laag is?
 
Zou via taakbeheer en opstarten alles eruit gooien wat niets met de anti-virus en drivers heeft te maken en rebooten.

Een bios update zou ook wel mogen, je zit nog op een bios voor een lagere generatie CPU's.
https://www.asus.com/nl/Motherboards/H81MPLUS/HelpDesk_Download/

En overclocken doet weinig aan de hardware, veroudering kan iets sneller gaan maar voor de rest maakt het weinig uit, ook de voordelen overigens.
Dank voor de hulp, ik zal de BIOS update zeker uitproberen, en mijn taakbeheer opschonen.
 
Welke games?

Ik denk dat de GPU gewoonweg te traag is.
 
dat zou best kunnen, maar is dat de reden dat mijn FPS zo laag is?

Nee, maar dat betekent dat jij al 3,5 jaar geen update meer hebt gehad en dus een zeer groot beveiliging risico loopt. Jou computer kan worden overgenomen of je kunt veel virussen binnen krijgen. Daardoor kan jou computer ook zeer traag worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan