• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Slechte wifi

Status
Niet open voor verdere reacties.

lautje5555

Nieuw lid
Lid geworden
17 jun 2019
Berichten
16
Waarderingsscore
0
Ik heb een Fritz Box 7581 CC en de eerste dag dat hij geïnstalleerd was, was het 90 download en 80 uploadsnelheid. (met internetkabel) Nu doe ik een speedtest en kom ik altijd tot 17,7 down en 2,2 uploadsnelheid uit. Hoe kan dat worden gefixt. Zoals het ip-adres wijzigen naar 1.0.0.1?
 
Heb jij de Fritz box al eens een minuut van het stroom gehaald?
Wat bedoel jij precies met het ip adres wijzigen naar 1.0.0.1?
Bedoel jij daarmee dat jij ipv4 op 1.0.0.1 wilt zetten, zoals de Google 8.8.8.8. en de 8.8.4.4.?
 
Handiger is je probleem bij je ISP neer te leggen, je betaald er niet voor niets voor.
 
Heb jij de Fritz box al eens een minuut van het stroom gehaald?
Wat bedoel jij precies met het ip adres wijzigen naar 1.0.0.1?
Bedoel jij daarmee dat jij ipv4 op 1.0.0.1 wilt zetten, zoals de Google 8.8.8.8. en de 8.8.4.4.?
Jazeker, want ik zag op Youtube verschillende video's dat ze vertelden dat je wifi een beter ontvangst krijgt als je je ip op 1.0.0.1 zet. Geloof niet alles wat er op het internet staat maar het is te proberen.
 
Handiger is je probleem bij je ISP neer te leggen, je betaald er niet voor niets voor.
Had ik al gedaan. Daarom kreeg ik een nieuwe modem. Maar het lost uiteindelijk niks op. Maar ik snap het niet waarom ik in het begin 90 down had en nu maar 17 down heb.
 
Ik heb gezien dat er ook een soort van power modes kan worden ingesteld. Weet iemand hoe ik dat kan doen?
 
Ja echt een schijt ding. Ik zag ook dat je de dsl kabels kon gaan veranderen. Zou dat helpen als ik een sterkere betere kabel koop?
 
Ja echt een schijt ding. Ik zag ook dat je de dsl kabels kon gaan veranderen. Zou dat helpen als ik een sterkere betere kabel koop?

Ik denk dat het weinig zin heeft nieuwe kabels te kopen als jou modem niet goed werkt.
Zoals Lange Pier aangeeft een ander model vragen.
Mochten hun dat niet willen, dan zou je kunnen kijken of bridgemode werkt en dan zou je een router kunnen kopen.
 
Staan de poorten in je modem niet op beperkte doorvoer?

En welke internetprovider heb je?
 
Staan de poorten in je modem niet op beperkte doorvoer?

En welke internetprovider heb je?

Ja daar probeer ik dus ook achter te komen of het beperkt is. Geen idee waar dat staat. Mijn internetprovider heet XS4ALL.
 
Dit is het resultaat.
 

Bijlagen

  • Knipsel.PNG
    Knipsel.PNG
    14,6 KB · Weergaven: 10
Ik zou xs4all maar eens even bellen. Zij kunnen in dit geval actie ondernemen.
Wellicht is er een probleem buiten.. Zij kunnen zien wat op de aansluiting actief is. Ik neem wel aan dat je een pakket hebt dat minimaal deze snelheid zou moeten kunnen halen.
 
Ja, ga ik doen. Stel het zou door de kabels in mijn wijk liggen. Zou het dan misschien een oplossing zijn om een nieuwe router te halen?
 
Een nieuwe router haalt niks uit. Als de snelheid bekabeld niet is wat je volgens je abonnement zou moeten krijgen, zal de wifi snelheid niet beter zijn. De wifi snelheid is haast altijd iets lager dan je bekabelde snelheid en dus ook afhankelijk van wat er binnen komt. En als het probleem in de straat ligt, zal xs4all dit moeten oplossen. Ligt het niet buiten en xs4all vermoedt dat het de fritzbox ligt, zullen zij een nieuwe beschikbaar stellen.
Als je xs4all belt moet je dus wel zeggen dat je snelheid bedraad ook niet goed is.
 
Ik zie dat je je vraag op verschillende fora heb geplaatst. Met de antwoorden en weder vragen van die leden moet het je nu toch wel duidelijk zijn, denk ik zo.
 
Handig weer, weet ik dat ik er met een grote boog omheen kan gaan, irri gedoe zo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan