• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Slipstreamen Nlite

Status
Niet open voor verdere reacties.

Theo_de_Ripper

Gewaardeerd
Lid geworden
16 mrt 2008
Berichten
1.101
Waarderingsscore
0
Hallo beste leden,

Ik wil graag mijn eigen Windows XP cd maken met Nlite voor eigen gebruik.
Zodat ik wanneer de volgende keer XP er opnieuw wil opzetten dat het allemaal wat vlotter gaat en dat ik daarna niet alle updates meer hoef te installeren.

Ik ben op het punt aangekomen dat ik mijn cd van Windows XP Pro Media Center Edition 2005 (incl. SP2) (mijn originele boot cd) heb gekopieerd in een map en dat ik SP3 al in een map heb staan.

Maar mijn vraag is of dat berhaupt wel kan: SP3 inbakken bij een XP versie die al SP2 bevat.

Weet iemand hier een antwoord?
 
Ja, dat kan je bij elkaar in zetten, dat is geen probleem. Als je goed de aanwijzingen bij nLite volgt, dan gaat het allemaal goed.
 
OK bedankt.
Dan kan ik nu tijdelijk verder. :)
--- automatische edit ---
Is het ook nodig om het RyanVM's Windows XP Post-SP2 Updatepack erbij in te voegen?

Zie website onder downloads / addons etc:

http://integrator.siginetsoftware.com/index.php?pg=manual&entries

Mijn standaard XP cd bevat geen WMP11 (maar 9) en IE7 (maar 6) en geen .NET Frameworks boven versie 1.1. Kan ik dezen plus alle updates ervan ook in de onderstaande genoemde map toevoegen? (Of zitten deze er al bij SP3 in?)

In een Nlite handleiding wordt verteld dat ik een updatepack of losse updates onder een zelf aangemaakt map (WindowsXP Updates) moet zetten zodat ik ze later met Nlite kan integreren. Mijn volgende vraag is daarom ook of ik er zogenaamde 3rd Party programma's erbij in kan voegen zoals CCleaner, K-Lite Mega Codec Pack etc. etc of moet dat weer op een ander manier??
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ga denk ik naar de Windows Update site toe. Daar kijk ik onder Update geschiedenis welke updates er zijn genstalleerd nadat ik SP3 erop heb gezet. De updates die van belang zijn download ik dan los en integreer ik vervolgens. Dan moet het ook lukken lijkt mij.
 
Het RyanVM's Windows XP Post-SP3 Update Pack is Engels en zal niet werken voor mijn NL installatie.
Heb al getest.
 
Thanks mate!! :worship:
--- automatische edit ---
Updates die ik onder download geschiedenis heb staan heb ik gecontroleerd op de site waarvan jij mij de link gaf. Enkele updates komen niet in die lijst(en) voor, dus heb ik de ontbrekende updates handmatig gedownload. Hoogstwaarschijnlijk komt dat omdat ik met Media Center Edition werk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De lijst bij ryanvm is niet altijd compleet, maar normaliter is dat met goede reden. De ene update vervangt vaak de andere, en dan kun je net zo goed alleen de vervangende installeren.
 
Ik houd ermee op trouwens. Tis mij te ingewikkeld en het kost mij ook teveel tijd :hmmz:

Bekijk het hier maar hahaha :p

Ik ga me weer bezig houden met leuke dingen :biggrin:

Bedankt voor de moeite in ieder gaval.
 
Als je het met de tool van ryanvm doet, is het toch in een kwartiertje gebeurd. Waarvan het grootste deel van de tijd wachten.
 
OK. Ik zal de moed weer bij elkaar rapen. :)

Hoe integreer ik office 2007 met alle updates? :p

Jij hebt er wel verstand van dus misschien weet jij dat ook.
 
Met de CD ben ik klaar. De eerste keer dat ik 'm wilde branden lukte het niet omdat ik boven de 700mb uitkwam en ik hier geen 900mb schijfjes liggen. Toen heb ik Media Center gestript. Kan dat kwaad? Want ik heb wel updates van te voren geslipstreamed voor MC; of worden die dan automatisch weer verwijderd?

PS: Als ik de CD wil testen kan ik dat dan doen om bijv. een virtuele schijf aan te maken?

Het liefst wil ik mijn C en D partitie behouden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan