• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Sms kontrole lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

J.van Lieshout

Gewaardeerd
Lid geworden
15 jun 2006
Berichten
1.025
Waarderingsscore
1
Als ik een sms-kontrole wil uitvovoeren gaat dat niet.Nu staat er wel een foutief 06-nummer vermeld, maaar dat verander ik ik mijn goede 06-nummer. Verwacht je dat het dan zal lukken. Maar er wordt geen sms verstuurd naar mijn mobiele telefoon. Kan dus geen code invullen. Ergo bij mij werkt de sms-kontrole niet. Wie kan mij helpen met dit probleem?
 
Bij welke instantie heb je die controle? Is het bijvoorbeeld met Digid? En heb je al eens gekeken of ze daar een storing hebben?
 
Vermoedelijk zal eerst het veranderde 06-nummer ingevoerd moeten worden op die site!
 
Rudensky: Ja,DigiD voor de belastingaangifte en Mijn overheid. Soms is DigiD niet genoeg bij de belastingaangifte en vragen ze naar een sms-kontrole.

Abraham 54. Dat is het eerste wat ik verander bij de sms-kontrole. Het foute 06-nummer vervangen door mijn eigen 06-nummer.. Mijn mobiele telefoon laat echter geen code zien die ik moet invullen!
 
Beste Hans,

Je hoort eerst een brief te krijgen voordat je kunt inloggen.
Zie stap 10.
Ook kun je gelijk kijken of je alle stappen wel goed hebt doorlopen.

  1. Ga op www.digid.nl naar ‘Inloggen Mijn DigiD’
  2. Log in met uw gebruikersnaam en wachtwoord.
  3. Ziet u nu een scherm waarop u een sms-code moet invullen? Klik dan op de link ’Extra controle via sms (opnieuw) aanvragen’. Ziet u dit scherm niet? Ga dan door naar de volgende stap.
  4. Kies rechts op het scherm voor ‘Telefoonnummer wijzigen’.
  5. Heeft u uw oude telefoon nog? Kies dan voor de bovenste optie. U kunt nu uw oude nummer vervangen door uw nieuwe nummer door de stappen te volgen. Heeft u uw oude telefoon niet meer, kies dan voor: ‘Ik kan geen sms meer ontvangen op mijn oude telefoonnummer’ en volg de volgende stappen:
  6. Kies ‘Ik kan geen sms meer ontvangen op mijn oude telefoonnummer’.
  7. Selecteer ‘Ja (doorgaan met aanvraag)’ en klik op ‘Volgende’.
  8. Voer uw nieuwe telefoonnummer in. Klik op ‘Volgende’.
  9. U ontvangt via sms een code op uw nieuwe telefoonnummer. Voer deze code in.
  10. U ontvangt nu binnen 3 werkdagen een brief met een code. Met deze code kunt u uw telefoonnummer activeren. In de brief staat hoe u dit doet.
 
Het oude nummer is (volgens mij ) van de vorige mobiele telefoon. Verder niet meer naar omgekeken. Ik krijg nog steeds geen code op mijn mobiele telefoon. Mijn vrouw heeft mij een sms gestuurd die te zien is op mijn mobiele telefoon. Waar ligt nu de fout?
 
Heb jij de stappen wel goed gevolgd?
Vooral stap 4 en 5.
Want als je het goed doet krijg je een sms en een brief.
 
De handleiding is zeer duidelijk. Eerder dacht ik misschien is er een storing. Maar gezien je antwoorden is dat het niet. Het is nu een kwestie van de goede raad van aarie25 opvolgen.
 
Het spijt me, maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik heb al eerder het staatje opgevolgd.Ik heb het al verschillende keren geprobeerd, maar krijg geen code op mij telefoon.Ik ga er van uit dat ik niet goed doe, maar wat?
 
Vreemd dat het niet werkt, zeker als jij zeker alle stappen goed hebt doorlopen.
Jij had toch de oude telefoon nog?
Loop dan eens de stappen door maar dan bij stap 5 voor de optie oude telefoon doorlopen.
 
Vreemd dat het niet werkt, zeker als jij zeker alle stappen goed hebt doorlopen.
Jij had toch de oude telefoon nog?
Loop dan eens de stappen door maar dan bij stap 5 voor de optie oude telefoon doorlopen.
 
Neen, die oude telefoon heb ik niet meer. Een oude van mijn vrouw maar die werkte niet goed.
 
Is het dan een optie om bij Digid de tweeweg identificatie uit te zetten - vermits dat kan?
 
Soms is gebruikersnaam en wachtwoord voldoende. Maar het gebeurt ook wel dat men een sms-kontrole verlangt. (belastingen) Wat hiervoor de reden is weet ik niet.
 
Dit staat ook bij stap 5: Heeft u uw oude telefoon niet meer, kies dan voor: ‘Ik kan geen sms meer ontvangen op mijn oude telefoonnummer’ en volg de volgende stappen:
 
Ik heb voor het inloggen via Digid geen sms controle ingesteld, simpel omdat ik geen smartphone heb.
En dus waar ik via Digid inlog - krijg ik niet de opdracht aan te geven dat ik een sms code moet invullen.
 
Dit staat ook bij stap 5: Heeft u uw oude telefoon niet meer, kies dan voor: ‘Ik kan geen sms meer ontvangen op mijn oude telefoonnummer’ en volg de volgende stappen:

Hij zegt dat hij dat heeft gedaan, maar hij krijgt het dan nog niet werkend.
 
Je zou dan een code op je nieuwe nummer moeten krijgen en vervolgens binnen 3 dagen een brief. Lukt dit niet? Dan is het tijd om contact op te nemen met DigiD en te vragen waarom dit niet werken wil.

Contact | DigiD
 
Ik heb contact gezocht met Helpdesk DiGiD . Krijg binnen 2 dagen bericht(per brief)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan